Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 16. april 2013

Noe til kaffen

I helgen bakte jeg kanelknuter, mmmmm
De ble litt store, kan man si. Men de gikk ned uten problem. Masse kanel og sukker, med perlesukker på toppen. Da knaser det godt (jada, er forsiktig med tennene, he he....)
 
 
Samtidig strikket jeg opp garn som ble til overs fra Sophias Cappuchino-genser.

Et helt nøste på 50g var igjen, og endel Tynn Alpakka, som jeg jo hadde kantet den med.
 
Jeg strikket bare et enkelt sjal, fra tuppen og opp, med økninger i sidene med et kast. Tror det var pinne nr7 jeg strikket med, og så heklet jeg staver med det andre garnet, rundt sjalet til slutt.
 
Så lurte jeg på hvem jeg kunne gi dette til, siden det ikke helt var mine farger............


Men så endte jeg opp med det selv faktisk, siden jeg hadde tatt frem den franske ulljakka mi, som er i en brunfarge jeg kan kle.
 
Gjett hva som har vært rundt halsen min siden? Det er bare såååå mykt og varmer så godt.
 
Tusen, tusen takk for alle god-ordene i forrige innlegg, på Rosa-jakka mi. Jeg håper noen vil herme, og lage sin egen variant. Jeg, lover, du kommer ikke til å angre.


8 kommentarer:

Rita Follnes sa...

Deilige kanelboller. Slik gjærbakst frister meg alltid. Jeg ender opp med mange sjal jeg også. Det skal mye til for å få nok av de. Det erfint å har farger til alle ulike antrekk. ;)))

Berit sa...

Uhm kanelboller! Det kunne jeg godt spise!

Fint sjal af resterne fra Cappucino-trøjen. Den klædte din datter så fint.

Ruths datter sa...

Godt med noe mjukt rundt halsen,og hvorfor ikke til deg selv? Enkle gleder vet du. Som du skriver selv på bloggen din. De bollene se nå aldeles herlig ut da.
Klemz

Elisabeth sa...

Alt kler den smukke vet du, Sylvia. Er sikker på at det ble nydelig til det mørke håret ditt.

Og du, de kanelknutene er farlig gode. Her ble det skolebrød i helga. Ikke dumt det heller :)

Ann-Jorun sa...

Så deilig med noe mykt og lett rundt halsen.
Må si jeg er imponert over jakken du har strikket, mye arbeid med den og flott ble den.
Ha en riktig fin uke videre.

Anonym sa...

Tenk å være så snill å si at du håper noen vil herme, vil gjerne det jeg:-))) Flott sjal:-)


Mvh Sting

Lykketrollet sa...

Ååå det er bare å komme på kaffe.. bare husk å ta med noen snurrer *ler*

Nydelig sjal, så skikkelig mykt og godt ut.

Rubia sa...

Så fint at du bruker opp restegarnet. Jeg jobber med det stadig vekk. Jeg har nemlig noen kasser å ta av.