Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 28. april 2013

Innspurten.....

Da var det plutselig èn uke siden sist jeg var her inne.......og det er ikke fordi jeg har ligget på latsiden, altså.

Men først må jeg bare få takke for alle de hyggelige kommentarene siden sist. Dere er skjønne. Tusen takk.
(blomstene på min ene orkidè, står i full flor, og lyser mot meg i vinduet)

Jeg har vasket, jeg bakt, jeg har ryddet. Og samtidig fundert på hvorfor jeg ikke gjør slikt oftere, så det holder seg ryddig og organisert her i leiligheten. Noen som kjenner seg igjen?

På torsdag kastet jeg 3 fulle bæreposer med tørrvarer, som feks mel, knekkebrød, kjeks ol. De var gått ut på dato...kremt...... og selvfølgelig gjemt bakerst i skapet, bak de nye varene.
Og slik er det vel for de fleste med KLESSKAPET også?
Der har jeg ikke vært enda, siden jeg gruer meg litt til det, uff.

Men se her da
Etter forrige innlegg, ble jeg modig og tok med med brillene mine på jobb. Enda modigere er jeg med å vise bilde av meg selv, med disse på (litt flaut)
Og ja, de er skeive på, men det er alle briller på meg. Så det må være en ubalanse med ørene.

Jeg har ikke brukt de mye, men tenkte det var greit å ha de med, sånn i tilfelle, da........

Utenom alt det andre jeg har bedrevet tiden med, så har jeg strikket på det turkise prosjektet mitt
...og her ser du den fleksible kanten, som jeg har lagt opp med. En helt annen måte å legge opp masker på, som ikke blir stram. Den skal jeg vise litt senere når jeg har bedre tid.

Ellers var jeg på et hemmelig "oppdrag" i går kveld. Noe du skal få vite hva er til høsten...........
Og samtidig får jeg et hemmelig besøk denne uken som kommer, men det lover jeg å si hva er, i slutten av uken. Så blir det heller ikke så lenge å vente.

Nå skal jeg vaske noen viktige gulv, som trengs å bli rene......har nemlig utsatt det i hele dag, siden det regner og blåser ute. Og hva er vel ikke bedre da, å sitte/ligge under et pledd, varm te og kaffe, strikketøy og "trash tv", som Mannen kaller det, og bare sløve helt villt.

Håper DU også har gjort det samme i dag. Hei, sålenge.

(En fersk "nyhet": Husker du tanna jeg reparerte og rotfyllte?
Vel, den brakk i går, etter en omgang med myk lakris, som egentlig ikke var noen trussel mot en tann.
Jeg skal være glad når 2013 er over, for det har vært et ulykkesår, sålangt for min del.)


12 kommentarer:

Berit sa...

Du fortjente vist at sidde med tæppe og te. Du har været så flittig!

Brillerne klæder dig! Jeg ville ikke tænke, at du nu var begyndt at gå med briller.

Helen sa...

Neeeiii, ikke igjen, den forbanna tanna sier nå jeg...:(

Reklamasjon hos tannlegen får jo ikke, såvidt jeg vet....?

Min kjære hadde samme da vi reiste hjem sist til Norge (har jeg fortalt det før tro??)

På flyet knakk litt av en tann og fyllingen datt ut, 3 timer etterpå, da vi satt på flytoget, knakk tanne ved siden av !!
Ja, er det mulig !! Men, han var så glad vi var i Norge, så han var bare lettet over å få tannlege time 3 dager etterpå...og x antall tusen lapper fattigere, men det vet du jo alt om !!

Ps, du gjør oss jo veldig nysgjerrige nå, men små hint om spennende ting som skal skje i fremtiden....!

Du kledde dine nye briller utrolig godt :)

ANNEPÅLANDET sa...

Det var sikkert deilig med en hviledag, sånn som du står på!
Syns du var fin med briller jeg! Har nettopp kjøpt meg et par til 90 kr på Brilleland - bokstavene ble lesbare, men boka ble skeiv. "Billigste måte å få seg en rus på", mente Sønnen, som prøvde brillene og ble skikkelig svimmel...
Skjerfet du har på var fint også! Den som kler rødt, kler også ofte sånne naturfarger.

Jeg ville klagd til tannlegen!!! Tanna skal jo ikke ryke sånn med en gang. Det er jo for gæli om du skal betale for å få jobben gjort en gang til!

Ha en fin, ny uke!

Helle sa...

Er det mulig sier jeg, Uff for en tannpine. Er mindre glad i tannlege besøk, i tillegg til at de har en lei tendens til å bli kraftig kost for lommeboken også.

Så flott du er med briller. Skjønner ikke hvorfor du skulle tvile på det. :)

Skjønner hva du mener med hvor forbauset man blir over hvor deilig det er når alt er strøkent og gammelt er kastet ut! - For min del har ikke døgnet mange nok timer til at jeg velger å bruke energi på det. Må innrømme at jeg har vurdert vaskehjelp flere ganger i løpet av det siste året.

Flowermouse Design sa...

Litt av en søndag, men noe kos ser det ut til å ha blitt!!!! Fint med briller - det er jo bra å se godt. Og når du i tillegg ser godt ut - så er jo alt velstand. Ja, bortsett fra den tanna.. God uke - og klag som en gal hos tannlegen!!!

Rubia sa...

Skal si du står på!
Kjenner meg godt igjen med det med å glemme det som ligger bakerst i skapene. Huff.

Nå må du slutte å herme etter meg da. Min rotfylte tann spjæret like godt den. Har fikset den, men den er øm enda. Vi får satse på ett knallbra 2014. :O)

Veronika sa...

Selvfølgelig kan du reklamere hos tannlegen! Det skulle bare mangle. Jeg var selv hos tannlegen en gang i uka i to måneder pga betennelse etter at tannlegen trakk ei visdomstann. Betalte ingenting ekstra for det.

Vi er ikke så flinke på rydding her i huset, men jeg prøver å bruke strikking og egentid som belønning, det gir litt hardt tiltrengt motivasjon.

Alle mennesker har et øre som sitter lenger ned på hodet enn det andre. Ellers hadde vi ikke hørt stereo, og retningsbestemmelse ville vært umulig. Hos optikerne har de noen triks for å jukse slik at brillene sitter rett - det er å justere brilleøøøh hva heter det? Stavene? De som går bak øret... en opp og en ned, da blir brillene rette på fjeset (eller veeeldig skjeve hvis du vrir feil vei). Søk på youtube, vedder på at det fins en video som viser hva man skal gjøre.

Bente sa...

Kan du forstå at alle briller vil sitte skeivt? Mine sitter jo på hele tiden og hargjort det siden jeg var 16 år.
Etter din tannhistorie har jeg tenkt at jeg må huske å bestille tannlegetime. Heldigvis har jeg sterke tenner.

Når du skriver en annen måte og legge opp masker, bildet sitat du strikker dem opp? Lærte det av min mor ( som kunne det meste).

Følger spent med videre for å få hvite dine hemmeligheter.

Sommertid sa...

Uff da, det her blir nok ikke et år du ser tilbake på med et smil.

Ønsker deg lykke til med tannproblematikken.

Anonym sa...

Syns du er kul med briller jeg;) Blir sikkert kul med nye tenner også., he he. Sånn er det noen ganger kommer alt på en gang. Sees på lørd tvi tvi:) Eli

Siddis back home sa...

Så flott du var med brillene, herlig å få gjort en masse nyttig, vi bare later oss på ferie nå, blir nok å gjøre når vi kommer hjem!

Maria at inredningsvis sa...

Vilken härlig blogg du har:) Undrar om du har bloglovin att följa med?

Om du gillar inredning och mode, kan du kolla in min blogg:)

Ha en kanondag

LOVE Maria från inredningsvis.se