Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



lørdag 6. april 2013

En cappuchino, takk


Slik ble "Cappuchino-genseren", og både jeg og Sophia er fornøyd.
Et bedre bilde av den, med modellen inni, lover jeg kommer snart. Men modellen er så fryktelig opptatt for tiden, så jeg aner ikke når.

Den er pusete, fnugglett, og en riktig kosegenser. Og hun kler fargene kjempegodt.

Jeg brukte kun 3 nøster ROWAN kidsilk haze trio (=150g) (70% mohair, 30% silke) og pinner nr 8.
De rillestrikkede kantene ble strikket på pinne nr 7 og der brukte jeg dobbel Tynn Alpakka.

Noen oppskrift hadde jeg ikke, men gikk etter maskeantallet på en genser, som ble strikket på pinne 8, og der stemte strikkefastheten ganske bra. Så jeg er veldig fornøyd med resultatet.

TTT........det betyr at jeg fremdeles strikker stolper på Rosejakka mi. Men nå er jeg på knappehull-stolpen, og jeg ser det snart nermer seg enden nå.

Knappehullene jeg nevnte sist, blir ikke helt perfekte, siden jeg gjør dem på Sylvia-måten alikevel....hi hi.  Dikter litt innimellom. Men de blir jo skjult av knappen alikevel,  so whatever........

I kveld blir det pus og jeg som inntar sofaen.
Mannen jobber, Sophia ble med tanta si hjem, og formen min er best på sofaen.
Jeg ble hjemme fra jobb i dag, siden gårsdagens jobbing ble med feber. Jeg er så lei........!!!! :(

Til slutt vil jeg gi et lite tips til alle katte-eiere:
Ikke la vannskåla stå ved siden av matskåla, men et helt annet sted. Da drikker de mye mere vann.
Vi har matskåla på kjøkkenet, og vannskåla i stua. Og vi fyller den minst 2 ganger om dagen, så mye drikker hun. Stod den på kjøkkenet, rørte hun den aldri.





8 kommentarer:

Fríða sa...

super söd sweater, og dejligt når ungene kan lide det man laver. forresten så er Kidsilk Haze nöglene på 25gr, så du har ikke brugt 150gr, men kun 75.
kh.fra Island
Frida

Rita Follnes sa...

Flott genser. Helt sikkert flott på. Sussi har maten sin nede, men hun drikker mye her opp. (Hun liker egentlig at vi skrur på springen så drikker hun fra den).
Plei deg selv i kveld og kos deg i sofaen. :))

Ruths datter sa...

Så deilig genser du har strikket. Lun og god. Fortsatt god helg til deg.
Klem

Gitte sa...

Hold da op hvor er du hurtig. Super lækker bluse! Skønne farve.

God søndag.

Helle sa...

Bare navnet på genseren gjør jo sitt. :) Nydelige farger du har valgt. Og et skikkelig kompliment når ungdommen tar det i bruk med en gang. Å strikke kidsilk haze på så tykke pinner har jeg ikke forsøkt, - og heller endt opp med tynne pinner og ufoer...

Interessant det du sier om vannskålen. Vår hund foretrekker nemlig vannskålen hun har på gangen fremfor den hun har på kjøkkenet. I tillegg elsker hun å drikke vann av juletrefoten, og nå fra skålen til sitrontreet.. Alt smaker tydeligvis mye bedre enn vannet på kjøkkenet. :)

Lin sa...

Lekker lekker lekker.Har du ogsaa feber???, Stakkars deg. Skal vi nyse sammen??? Atchuuuu

Rubia sa...

Flott genser!
Den må være nydelig å ha på.

Fortsatt god bedring!

BrittB sa...

Kjempeflott genser du har strikka, den ser deilig ut å ha på!
God bedring til deg! :-)