Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 22. mars 2013

Ut på tur...

...aldri sur!
Ikke hvis man har et KVIKK LUNCH sitteunderlag med seg på tur. Og kanskje en appelsin i sekken.

Det er dette jeg har nistrikket på etpar dager. Nå ligger det til utstilling i vinduet i butikken, og ønsker alle en god påske.

Og OPPSKRIFTEN den kommer her:
Ca 75 g av hver farge (1.5 nøste) Vamsegarn, pinne nr 7.
Legg opp med Rødt, 80 masker. Strikk rillestrikk, frem og tilbake, til du har 25 riller (= 50 omg)
Bytt så til Gul, og gjør det samme, før du til slutt bytter til Grønn.
Fell av.
Toves i vaskemaskin på 40 eller 60 grader (jeg kjørte den på 60) og med litt flytende grønnsåpe.

Kjøper du 3 bunter av hver farge, har du til 2 sitteunderlag.

(Line Kristine: Takk for at du minnet meg på den feil rekkefølgen på fargene. Det er nå rettet!)

Da jeg kom på jobb i dag, lå det bunker med de nye OLEANA-jakkene.
Stylingen er det jeg som tar meg av, og i dag har jeg omtrent ikke satt rompa nedpå.
Disse to ble vårlige og flotte.
Hvis du drar kjensel på den til høyre, er det den samme jeg visste her i går, men jeg har byttet jakke. Den som var på i går, var fra 2012. Denne her, er rykende fersk.
Begge skjørtene kommer fra Eva i Valla (det hvite er silke)

Og HELEN, nå må du følge med, for her kommer jakka di
Denne er jeg helt sikker på blir den mest populære Oleana-jakka i år.
Toppen er også Oleana, mens skjørtet i silke er fra Eva i Valla.
Den skal få lov til å stå å vise seg frem i vinduet, så alle kan få se hvor flott den er.

Da er det FRÆDDA`N, og strikketøyet ligger klart å venter på meg. Ha en fin kveld.



7 kommentarer:

Helen sa...

Ja, du Sylvia, den står det navnet mitt på !!

Lekker, lekker - også har jeg fått mere dilla på lengre jakker nå, de brukes nemelig som jakker her i Italia, vettu :)

Hva er prisen?

Så utrolig moro å kunne gjøre stylingen av "dukkene", morsomt og inspirende, flink du er :))

Gooood påske, og fine underlag du også har laget, skjønner ikke at du rekker alt du lager...?!!??

Line Kristine sa...

Først rødt, så gult og så til slutt grønt, mener du vel. Men det ser man jo på bildet også, da :) Kanskje er jeg unødvendig pirkete... Sorry!

ANNEPÅLANDET sa...

Å, de Oleana-jakkene er så fine! Har ønsket meg en i flere år, men kan ikke bestemme meg...
Riktig god helg!

Turid sa...

Kreativiteten "spruter", som vanlig her hos deg - god ide med Kvikklunsj sitteunderlag-at man ikke har tenkt på det!! Idrettslaget har kafe i dag , hadde jo vært en super flott gevinst he he- du må være litt tidligere ute med de "sesongbetonte ideene " dine ...til neste påske skal æ ha klar noen Kvikklunsj sitteunderlag!
Utstillingene du viser fra butikken er jo bare herlige .
Du får ha ei flott påske !

siddisisalou sa...

Så mange flotte ting du har rundt deg. Virkelig en luksus - og Kvikklunsj sitteunderlager må jo vœre en "must" nå i påsken og en kjempegod ide.

Elisabeth sa...

Hei på deg, Sylvia.
God ide´med Kvikk lunsj sitteunderlag.
Du burde kontakte Freia, så vil de sikkert sponse deg. bedre reklame får de vel ikke.

Regner med du nyter vårsola. I dag har det faktisk vært nydelig i en lun krok. Jaaa, mer av dette vil vi ha.

Den jeansblå oppned er ferdig. Henger på meg støtt.

Rubia sa...

Tøft sitteunderlag. Er viktig å holde rumpa varm.

Masse flott klær dere har fått inn også.