Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



lørdag 16. mars 2013

Roser, pennicilin og bambus

Siden det beige garnet har fått lov til å hvile en stund, har jeg fortsatt på ROSE-jakka mi
(takk for navnet på den, Helen ;) )
....her har jeg kommet et godt stykke på vei på bolen.

Og jeg vet fremdeles ikke hvordan den skal se ut. Jeg bare fortsetter med det jeg har lyst til. Et skikkelig kose-prosjekt.

Og deler av mønsteret har jeg snappet fra boken til Solveig Hisdal
Kjenner du igjen ROSE-mønsteret?

Jeg har brukt garn som forandrer farge, mens hun har byttet farge flere ganger underveis i rosen. Men samtidig ser de ganske like ut.

Ermene til min jakke skal ikke ligne på bolen.......har jeg bestemt, men vet fremdeles ikke hvordan de skal se ut. Jeg har et Kauni-nøste som har blå-grønne farger, så det er mulig jeg tryller litt med det.


Denne uken har vært litt HEAVY. Jeg har nemlig gått med tannpine hver dag (og natt, sukk) . Og stabeist som jeg er, sier jeg alltid "det går jo over. I morgen er smerten borte".

Men i går orket jeg ikke mer. Jeg så for meg en uutholdelig helg, uten mat og drikke. Tanna reagerte jo både på varmt og kaldt, og dette er ikke en slankekur som jeg foretrekker, akurat. Så jeg løp nesten til tannlegen, da de fikk presset meg inn i timeplanen sin.

Det viste seg at jeg hadde betennelse i roten av en tann!( Det har jeg hatt tidligere også, og da havnet jeg på sykehus i Århus, da vi var der på ferie. YES, som regel skjer det noe med tennene mine på ferie, gjerne i utlandet. Og utenom vanlig tid, skriver man jo regninger med gaffel.)
Nå er jeg 1900kr fattigere, og kan regne med litt til, når tanna skal rotfylles etter påske, sukk.

Da kan jeg visst bare drømme om nytt nattøy
Denne uken fikk vi inn nytt deilig nattøy i bambus og bomull, fra LILLEBA.
Jeg hadde plukket ut noe til meg selv, som jeg tenkte jeg kunne ta meg råd til. Nå har jeg ikke det.
Men jeg kan da nyte synet og følelsen av det, når jeg er på jobb. Imens får jeg slite ut flannelpysjen min..........og strikke videre på ROSE-jakka mi :)

Ha en riktig god helg!


14 kommentarer:

Flowermouse Design sa...

Så fint det blir. Og for en god idé å bruke Kauni på den måten - dette har jeg skikkelig sans for. Takk for ideen!!!! Og god bedring med tanna - ikke noe er vondere. Bortsett fra et tomt garnlager.... Ta vare på deg selv!!!

Helen sa...

Så morsomt du brukte navnet jeg ga jakken din !

Den blir såååå fin, et kunstverk, spør du meg :)

Takk kjære Sylvia, for det fine tipset om boken til Solveig Hisdal, jeg kikket på nettet og skulle bestille den via Norli, men der var den ikke til salgs lenger...?!?

Har dere den til salgs hos deg?

For noe herk med tanna di, bra du fikk kommet deg inn før helgen, mat og drikke MÅ man jo ha, og særlig i helgen - da skal ma jo kose seg ... litt.....ikke sant?

Jeg kommer snart til det store blomster mønsteret på min jakke, og er så i tvil om jeg skal ha selve mønsteret (blomsten) i garnet som forandrer seg undervei, det er ett lilla/rosa flerfarget garn, eller skal det garnet brukes om "bakgrunn", også er blomsten ensfarget?

Hva syns du, Sylvia ?

Orginale mønsteret har ikke brukt sånn flerfarget garn, jeg byttet ut alt...

Helen sa...

Ps,
apropos beundrer ....hehe....
han er selvsagt homse .......
de er jo ofte så omtenksomme og snille :)

Farmors sa...

Spennende jakke du holder på med! Gleder meg til å se den ferdig!

Lin sa...

Stakkars deg. Tannpine uschh. Bare tanken og vont gjoer det. Bra at du kan "kompensere" med vakkert strikk.

Nattoejet kan ikke det legges til side til du faar raad??????

Fru Tunheim sa...

Den jakken blir helt sikkert kjempefin...jakken du har tatt inspirasjon fra var også lekker.

siddisisalou sa...

Godt at du fikk kommet deg fort til tannlegen, for tannpine er det verste som finnes. Nydelig blir jakken din, utrolig flott ..... og natt tøyet, ja, kanskje du kan ønske deg det til bursdag eller jul, for det var jammen lekkert ! Det er mange fristelser der du jobber :-)

Helen sa...

Kjære Sylvia, tusen takk for raskt svar !

Håper tanna ikke har plaget deg for mye i helgen....

God søndag !

GNIST by Gitte Bettina Lauridsen sa...

Så fin jakken blir, gøy å strikke uten å ha en helt klar plan for hvordan resultatet skal bli. Tenkte at mønsteret var hentet fra den boken der ja. Har den på hjemlån fra Biblioteket forresten, men burde vel ha kjøpt den selv. Lykke til med både tanna og videre strikking :-)

RigmorNY sa...

Siden jeg skal bli bestemor i disse dager har jeg tatt frem min barns albumer. Hos min eldste datter har jeg skrevet dette om denner: "Vondt å få, vondt å ha, vondt å miste" og det er jo riktig. Alt mellom dette er jo bare bonus ;) Skulle bare fått med noe om kostnadene. ;)
Godt at du får strikket iallefall, og til du får råd til ny pysj så er det kommet ny modell. Det gjelder å se mulighetene. ;)
Snart vår og jeg gleder meg. ;) Har startet våren med å begynne på Fana-kofte til meg selv. ;)

Elisabeth sa...

Å nei, tannverk er ille. Håper antibiotikaen funker, og at helgen har vært god. Sånne tannlegeregninger er skrekken. Dype innhogg på kontoen, men akk så nødvendig å få gjort da.

Rosejakka di blir flott, Sylvia. Gleder meg til å se ferdig resultat.

Rubia sa...

Masse trøst! Endte opp på tannlegevakta en søndag jeg også. 3500,- fattigere ble jeg av det.
Kan ikke sånt skje en mandag?

Jakka blir lekker!

Helle sa...

Nydelig mønster du har valgt til jakken din. Så er også Solveig Hisdals mønstre i en klasse for seg. Blir spennende å se din variant av rose-genseren.

Vibekes lille ullne sa...

Rosejakka blir kjempelekker og for et spennende prosjekt, når selv ikke du vet hvordan det blir til slutt. Spennende å følge med på for oss som leser også. Tannverk er ikke morsomt, godt du fikk orden på det. Det er tross alt viktigere enn nytt nattøy (men kjedeligere). :)