Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 19. mars 2013

Rose-enga

Roserpåroserpåroserpåroserpåroser.................
I dag fellte jeg av på bolen til Rosejakka mi. Og slik ble den til slutt
(jeg har lagt den dobbelt......såååå smal er jeg da ikke!!!)

Og jeg er ganske fornøyd med resultatet :)

I helgen tok jeg frem MARIMEKKO-duken min, med alle fargene og mønstrene på. Og det ble ganske sprekt da jeg la Rosejakka mi oppå den, synes du ikke?

Den gule blomsten får skinne litt ekstra fremover mot påske. Jeg er nemlig ikke av det slaget som pynter til hver høytid.

Fremdeles kjenner jeg at jeg har en vond tann, så det går litt smertestillende om dagen......og natten. Men det er til å leve med.
I dag kom Snuppa traskende inn døra her, helt bleik i ansiktet, og helt ute av form. Så nå har jeg glemt meg selv noen timer, og dulla litt med henne. Gjett hva hun koser seg med? BELIEVE-puta si, som jeg strikket til henne. Den er blitt en yndlings.

Takk for alle de hyggelige kommentarene fra dere på Rosejakka mi. Jeg håper det er noen som vil leke "hermegåsa" for det er skikkelig morro å kreere sin egen jakke.

GNIST....jeg får altså ikke kommentert inne hos deg. Du skulle bare visst hvor mange ganger jeg prøver.
.......nå strikker jeg ermer. Helt umulig å si hvordan de blir.

...to be continue

13 kommentarer:

Gitte sa...

Flot, flot, flot!!!!!
Det bliver en meget smuk trøje.

knitnetty sa...

Jakken ser superfin ut :) Nydelige farger er det også.
Det blir skikkelig spennende å følge med videre på denne strikkingen.
Jeg har også brukt den roseborden i en jakke, for lenge siden. Jeg valgte et annet bunnmønster fra boken fra borden og opp. Ermene strikket jeg med rosebord nederst og langsgående striper på resten av ermene. Din blir nok litt lysere og lettere i uttrykket enn det min er. Jeg får lyst å herme ;)

Rita Follnes sa...

jøss, dette blir fint. Mye farger og mye mønster er fint. Jeg skal til tannlegen i morgen. Gikk med tannpine i Budapest og knasket på paraset, irriterende. ;)

siddisisalou sa...

Så fin den er jakken din. Gleder meg til å se ermene.... God bedring til både deg og snuppa di !!!

Anonym sa...

Den jakka di blir kjempefin, skal bli spennende å se den ferdig.Håper både du og snuppa snart blir friske og raske igjend.Hils henne så mye fra oss.Kansje vi sees i påsken :). Hilsen fra Brevikstranda

Rubia sa...

Skikkelig flott jakke! Nydelig mønster og farger.

God bedring begge to!

Helen sa...

Ferdig med bolen alt !
Stønn...bare litt misunnelig..
Skal faktisk akkurat begynne på "mine blomster" - men, er redd det blir lite strikking her i påsken, Villa'n full av familie og smågutter (barnebarn)

Jakken din blir såååå fin, spent på hvordan du vil gjøre ermene !

Takk for alle svar og gode tips, Sylvia :)

Sissel sa...

Wow, for et nydelig mønster du ha rlaget. Blir spennende å se den ferdig:)

Elisabeth sa...

Den blir nydelig! Kommer til å kle deg godt, fargene er liksom deg :) God bedring til deg og snuppa forresten :)

Elisabeth sa...

Superfin blir rosejakka di, Sylvia. Er spent på åssen armene blir? Kjenner jeg deg rett blir det noen Sylviasprell ;)
Og du, jeg har jo samme Marimekkostoffet i liftgardinen på arbeidsrommet mitt. Når jakka di blir ferdig, så får du komme på besøk og matche. Hi hi..

God påske, Sylvia.

Turid sa...

Herlighet for ei flott jakke - du er en kunstner med pinnene -det er helt sikkert!
Kauni garn som du også har med her , har faktisk æ også strikket av nettop -Marius inspirert genser, deilig garn å strikke med!
Blir spennende å se den på , fin fargesammensetning!

knitnetty sa...

Så fint det blir :)
Jeg har lagt ut bilder på min gamle jakke på bloggen min. Hvis du vil se den ta en titt her

Monstermønster sa...

Den blir skikkelig fin! Utrolig mye vakre mønstre i den boka.