Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



mandag 25. mars 2013

Paralellt

For tiden gjøres ting paralellt.
Bla disse ermene, til Rose-jakka mi
Det strikkes litt på den ene, for så å strikke nøyaktig lik på den andre.
Men tror du det hjelper? He he......jeg har klart å gjøre en feil.....men den får bli :)

Det ene ermet strikkes med Cubix ("firkant"-pinner) mens  det andre strikkes med runde knit pro.
Jeg klarer vel ikke å se noen forskjell, bortsett fra den nevnte feilen, men mulig at jeg strikker litt fastere med den runde. Og jeg som trodde det skulle være omvendt.

Og når jeg snakker om Paraleller, så har jeg klart det igjen:

Under middagen for 1 time siden, klarte jeg å sprekke nabotanna til den jeg skal rotfylle etter påske!
Auuuuu......what the f_ _ k!!!!
Ja, tilogmed katta reagerte!

Flesk og duppe, og dermed satte det seg en hard bit på tvers av tanna mi.
Jeg vet nesten ikke om jeg skal le eller grine. For jeg tok min siste smertestillende sist torsdag. Og nå er det vel på`n igjen!

Og selvfølgelig er det bare Tannlegevakta som er åpen, der er det dobbel pris.
(jeg drøyer litt for å se hvordan det går........tenkte jeg skulle spare de pengene......)

Hva koster egentlig et gebiss?

I mellomtiden får det bli grøt og zuppe på meg, tror jeg. Eller en gedigen slankekur.
Trøst og gode råd, mottas med takk ;)

6 kommentarer:

Helen sa...

Åhhh. neeeeeiiiiiiii, Sylvia, nå føler jeg tannevondten med deg...men, dessverre må jeg trekke litt på smilebåndet også, for dette går jo ikke an !!!??!!!

Men, som en venninne sa da tenna begynte å knekke der og, ja, sånn er det vel å bli gammel, da...? Hehe

Så fin den jakken din blir :)
Flink er du !

Da ønsker jeg deg lykke til hos tannlegen....uff, ennå mere penger den veien ....

Gooood påske !

Anne sa...

Føj...ikke spor sjovt med en knækket tand..
Hvor bliver den flot dit trøje...her strikke stadig på Eddies sweater ;-)

Megan sa...

Åh hvor uheldigt! Og tidspunktet er jo ikke så smart, men har tandlægen ikke åben "til normal pris" her i dagene op til påske?

Ønsker dig en fin fin påske og håber virkelig, at tandfeen kommer og er god mod dig! For alt andet lige så er der jo en del gode lækkerier, som vi gerne nyder at spise her i påskedagene. Det er sikkert det samme i Norge!?

Klem.

Elisabeth sa...

Kjære søte Sylvia - ulykkesfugl. Ingen gode råd dessverre.
Det du forteller er kanskje bevis på at vi er nå er kommet i reparasjonsalderen. Og min erfaring er at når ulykken først er ute, så skjer det raskt en ny ting i samme genre. Grr… Tvi-tvi med tanna.
Og goood påske!

Lin sa...

Stakkels stakkels stakkels lille dig.

Rubia sa...

Nå må du slutte å herme etter meg altså. Jeg klarte å splitte den ene tanna som hadde midlertidig rotfylling i seg. Halve tanna måtte røskes bort. Og JA..... det kosta også penger.

Håper du slipper for store smerter og klarer deg til over påske!