Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



onsdag 6. mars 2013

Nytt prosjekt på gang

Sist helg ble jeg litt rastløs.......
Jeg heklet jo iherdig på disse lappene, da.......men å gjøre samme tingen, om og om igjen, nei da blir jeg litt sprø. Så det var bare å finne på noe nytt.

Og det er ikke vanskelig. Vi er vel sammen om det, alle som er innom her? Døgnet skulle hatt flere timer til strikking og kreativitet. Og husarbeid, ja det ødelegger kreativiteten. NEMLIG!

"Jeg har en plan", sa Egon Olsen i Olsenbanden, og det hadde jeg også. Men etterhvert som man strikker og holder på, så endrer denne planen seg.

PLANEN var STRIPER. Men gjett hva jeg satte igang med
Her er det ikke mye striper akurat, he he. Dette er Oleana-inspirasjon. Det grå er i Finull, og jeg er absolutt IKKE grå i fargescalaen min, men henne inspirerer meg ganske mye. Hun får fargene så fint frem med denne lyse grå fargen. Jeg MÅTTE bare prøve selv.

Og etterhvert som jeg ser på mønsteret, minner det meg også litt om hva denne damen gjør.

Den grønne stripen er i Alpakka, noe jeg hadde liggende. Og det flerfargede garnet jeg har med rosene, det er Kauni, som jeg også hadde liggende.

Planen er nå, å fortsette med striper.......i helt andre farger enn jeg hadde i utgangspunktet. Ja, for det var i rød/orange-farger, med garn fra lageret (flink) Men så er jeg alikevel ikke flink, og har kjøpt garn i  h e l t  andre farger. Men de vil jeg ikke røpe nå.

De grønne lappene der øverst? Det er silke og fløyelsbånd, som kanskje skal brukes etterhvert.
Nei, jeg kan ikke bli her; nå skal jeg klirre litt med strikkepinnene igjen.
 Vi sees!

7 kommentarer:

GNIST by Gitte Bettina Lauridsen sa...

Kjempespennende prosjekt du holder på med, blir helt sikkert kjempefint!!! Gler meg til å se det ferdig!!

Bente sa...

Morsom å se. Kjenner jo en til som holder på med et slikt prosjekt. Og har lyst til å prøve meg selv også. Har dessverre vonde armer, men kanskje la være å strikke ( mindre prosjekter). Ha strikker så mange gensere, jakker og mye mer tidligere. Trenger nå et inspirerende håndarbeid.

Anonym sa...

Så fint det blir. Du er en reser med pinnene. Eli

siddisisalou sa...

Så spennende !
Du finner sikkert masse inspirasjon der du jobber, og må nok av og til sette en bremse på deg selv.

Rubia sa...

Stilig prosjekt. Blir spennende å se resultatet.

Håper dere hadde en super tur i går!

Helen sa...

Så morsomt å se du også strikker i mønster !!

Fikk meg til å kaste meg over min jakke, i alle farger og mønster....

Men, hvor har du funnet de fine rosene du strikker, Sylvia ?
Me love :)

Fin blogger du viser til også, så hun hadde et utrolig morsomt skjerf lenger ned på bloggen sin, bunnfarge/mønster i krem også ble det striper av flerfarget garnet hun brukte - hmmm...en ide jeg må spare på !

God helg

Elisabeth sa...

Spennende! Morsomt med prosjekter som er inspirert av noe. Gleder meg til å se :)