Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 5. mars 2013

Elefanter på do. DIY

Jeg elsker sort/hvitt grafiske bilder eller trykk.
I dag fikk jeg øye på dette
...og visste med èn gang hva dette skulle brukes til.

Det er egentlig en spisebrikke; i en slags serie, med både ekorn, zebra, leopard....ja dyr. Og dyreprint er visst inn på interiørfronten nå. Ikke at jeg er så veldig opptatt av det. Jeg velger det jeg liker, uansett om det er passè eller in.

Spisebrikker skulle det iallefall IKKE brukes som.

Siden jeg var på et shoppingsenter i dag; jeg og venninnen hadde lunch og hyggedag, stakk jeg innom Søstrene Grene, for de hadde nemlig det jeg skulle ha, nemlig et lerret.
Nå skulle jeg være KREATIV.
DIY
Man tar et lerret, og legger motivet oppå. Litt viktig er det jo at strs stemmer sånn nogenlunde.
Jeg var heldig, og fant et lerret som var litt mindre, så jeg fikk strukket bomullsmotivet godt rundt sidene, iallefall 2 av sidene.
Så snur du hele lerretet, og stifter stoffet på, så godt du kan.
Heldigvis hadde jeg en sterk nok stiftemaskin, som gjorde jobben bra.
Har du ikke det, kan du jo også bruke tekstil-lim, eller borrelås. Her er det bare å bruke fantasien.

Og i løpet av no time har du et kjempefint bilde på veggen.
Mitt havnet på gjestetoalettet. Der synes jeg det passet superbra!


10 kommentarer:

eli sa...

Hallo, så tøft bilde ble da. Lur ide'. Takk for en kjempefin dag. Eli

Gitte sa...

Super god ide. Flot billede!

ANNEPÅLANDET sa...

Smart idé! Må notere det bak øret til jeg finner et fint stoff.

Ha en riktig fin onsdag!

Turid sa...

Så luuuurt-den ideen tar æ også vare på!

siddisisalou sa...

Takk for tipset - forstår jeg deg riktig når du fortelle at spisebrikkene er av tekstil ?

Tovepia sa...

Kjempegodt tips!! Smart, dekorativt og kreativt!..og herlig motiv på dassen:)))
Nyt marsdagene videre, klem fra mæ;)

Line Kristine sa...

Så lurt! Og resultatet ble jo knallbra :)

Rubia sa...

Knallgod ide! Stilig bilde.

Helen sa...

Hvilken morsomt ide !!!

Du bobler over om dagen, våryr??

Elisabeth sa...

SÅ lurt! Elefantbildet med rompa til passer jo supert på do! Hm, ideen skal jeg huske.