Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



lørdag 2. mars 2013

Det flyvende teppet

...er om litt klar for avgang.
Jeg hekler og hekler på det for tiden.
Det var en stund siden jeg jobbet med det, så jeg måtte oppfriske rundene. Etterhvert går jo mønsteret av seg selv.
Jeg hekler remser, som jeg så hekler sammen, og til slutt blir det jo et teppe/pledd.

Nå er det så stort, at det kan brukes. Sophia prøvekjørte det tidligere i dag, da hun hadde en liten formiddagslur på sofaen. Men det er Sønnen som sier han skal bli eieren av teppet, og han vil ha det stooort!!!! Da er det bare å fortsette, da.......

Jeg vet flere av dere som er innom, liker å se bilder fra butikken. Denne gangen får dere se igjennom glass.
UTSTILLING
Litt Oleana og Kazuri. Deilige ting, og farger som kan brukes sammen.
Litt babytøy (fra Lille Lam) og nye strikkehefter og bøker. Knapper fra Snella & Petronella og garn fra DSA.
I monteret har vi utstillt de skjønne englene fra Camilla Halvorsen, der hver og en er unik.

Så ønsker jeg alle som er innom, en riktig god helg.


7 kommentarer:

Lin sa...

Lekkert teppe, det blir fint. Tusin takk for tipset om boekene. De maa jeg ta en tit paa.
Ogsaa go helg til deg.

Strikkeheksen sa...

Hm - den butik ville jeg gerne besøge :-)Sikke dejlige ting, I udstiller :-)

Lækkert tæppe - kan godt forstå, han vil ha´ det stort - ellers er det jo heller ikke et rigtigt tæppe, vel? ;-)

siddisisalou sa...

For et deilig heklet teppe ! Det kan lett bli en liten kamp om hvem som skal bli den lykkelige eier. Strikkekjolen jeg snakket om til neste år, var mer på grunn av størrelse enn temperaturer. Mitt skjønne lille barnebarn er en liten størrelse 2 år, og kjolen er nok for stor til henne

Fru Tunheim sa...

Teppet ser kjempefint ut og det er bare å helle videre ja, til han får det som han vil.... Det er det vi mødre gjør.

Rubia sa...

Lykke til med teppet. Det blir flott!

Koselig i butikken som alltid.

Elisabeth sa...

Nydelig teppe, og klart det må være stort! Datteren min har bestilt seg et digert strikket teppe, det spørs bare når mammaen orker å strikke det :)

Helen sa...

Jeg syns det er veldig moro, å se fra vindus utstillinger hos deg.

Dere er så flinke til å sette sammen farger, og ting og tang, intet unntak her heller ser jeg...

Utrolig søte, lubne figurer !

Tvi tvi videre på lappeteppe, bare synd det tar så tid.....