Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



lørdag 30. mars 2013

Cappuchino

I dag morres var jeg nødt til å lage meg en stor kopp med varm cappuchino og kaneldryss
Jeg våknet opp med tungt hode og skurrete hals. (da er det godt å ha fri)

Og jeg måtte lage Cappuchino, siden det er navnet på det nye prosjektet jeg begynte på i går
Du ser jo at fargene er i Cappuchino? Og jeg har kommet et stykke på vei. På pinne 8 går det unna.

Hva med Rosejakka, da, lurer du sikkert på nå? Ja, hva med den. he he.........
Den ble presset og jeg festet tråder. Men så orket jeg ikke mere, og begynte på et enkelt strikketøy istedet, hvor hodet ikke trenger å være helt med.

Og en hel enkel genser er noe jeg trenger. Selv i en annen farge, enn det jeg vanligvis bruker.

Jeg vil nemlig prøve meg på andre farger. Rødt og sort blir fort mørke, harde farger å ha på våren og sommeren. Nå skal det prøves med en annen palett.

I dag stillte Mannen opp i en genser jeg strikket til han for flere år siden
(siden han bruker Fanagenseren flittig om dagen, har han sikkert fått sansen for hjemmestrikka.....)
En Færøysk genser i Islandsk loopi-garn. Jeg har den sammen selv, bare min er i grå og blå-toner. Ja, riktig, helt annerledes farger enn det jeg pleier, men noen ganger slår jeg til, vet du ;)

Da han fikk den, brukte han den etpar ganger, og så ble den lagt vekk. Jeg har ikke sett den på siden i dag.
Men han hadde den på under et gedigent snøvær. Han var ute og måket snø, med denne på. Og snøen var våt, og tung. Og da han var ferdig, var genseren blitt til en tunika, noe menn ikke går ofte i. iallefall ikke min mann, hi hi......

Så jeg klippet den av nederst, laget ny vrangbord, og den var klar til bruk igjen. Men det ble den altså ikke. Ikke før i dag. Man må jo gå med hjemmestrikket i Påsken, må man ikke?

Nå skal jeg kose meg med marsipanegget mitt.


6 kommentarer:

Helen sa...

God bedring til halsen din.....
da er det deilig med varmt drikke og enkelt strikketøy, som jeg tør påstå er "mine farger", Sylvia...hehehe

Finner du på oppskrift selv...eller?
Pinne 8 - må jo vokse veldig, veldig fort !

Mitt neste strikkeprosjekt skal helt klart ikke være pinne 2,5 og 3 - vokser alltfor sakte...

God bedring - fin genser til manne, og veldig hyggelig å se han :)
God påske

Lin sa...

Rigtig god bedring. Mand i tunika haha, ja den var ikke god fnis. Godt du er flittig med haenderne saa den kunne fikses.
Rigtig god bedring med halsen og nyd baade cappuchino'en og paasken.

Ps. Hvordan har taenderne det???

Elisabeth sa...

Hi hi…hadde nok ikke fått Patriarken til å gått med tunika heller.

Æsj, håper halsen bedrer seg med masse varm drikke, ro og god tid til strikking. I sofakroken. Krya på dej, Sylvia.

Anonym sa...

Ler godt hær ,synes jeg ser Erik måker snø i tunika.Godt du har fått fikset den,for den så kjempefin ut.Skal bestille loopi garn til uka ,har funnet en fin islender jeg vil prøve meg på.God bedring Sylvia . Hilsen Anne Lene.

Fru Tunheim sa...

Kaffe + strikking = sant

Rubia sa...

Håper formen er mye bedre nå.

Flott genser til mannen. Nei, ikke mange menn som går med tunika.