Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



lørdag 23. februar 2013

Varme med litt "bling"

For flere uker siden, laget jeg disse pjonede vottene
Jeg hadde hentet Sophia og venninnen hennes i stallen. Og i speilet i bilen, så jeg at venninnen satt i baksetet og frøs. Jeg spurte henne om hun frøs, og fikk til svar, at neida, men bare litt på hendene.

Så spurte jeg om ikke hun hadde votter, og fikk til svar at, jo, det hadde hun, men kun hos mamma, ikke hos pappa, der hun var denne uken.

"Hvilken farge vil du ha?"....sa jeg, og fikk kjappt et svar tilbake: ROSA
Om etpar dager få du votter av meg, sa jeg, og så et stoooort smil i baksetet.
(dette bildet ble tatt inne en kveld, det andre ute, en morgen. Stor forskjell på fargene........)

Unge jenter digger litt bling i hverdagen, så jeg fant noen paljetter jeg sydde på, og noen rosetter jeg heklet i en fei, og vips, så ble de litt finere. Og jammen er de mye brukt også!
De er pjonet i VAMSEgarn. Og børstet inni.

Det er jo så morro når de unge vil ha noe man strikker, og særlig gøy er det når de bestiller noe til seg selv.
Her er det en bestilling fra Sophia

......og jeg lukket nettopp av den siste masken. Nå er det kun monteringen igjen........

Og hun har bestillt to andre ting også, så her er det bare å henge i stroppen, og få ting gjort( før hun ombestemmer seg, eller bestiller flere ting. SÅ MORRO!)

I butikken har det kommet masse varer nå, og jeg har nesten ikke tid til å spise, men priser varer og plasserer dem fint i butikken, mens jeg rydder samtidig.
Litt vintervarer som også varer helt til påsken. Varme Marius-gensere, tovede votter og sokker, og deilige ull-tøfler. Reinsdyr-skinn og sitteunderlag. Man må ikke fryse når man skal til fjells.
Røros-pledd med elgmotiv, som også turistene elsker, og Morild-pute, også fra Røros-Tweed.

Nå er det bare å fylle på i rødvins-glasset. Og det dufter herlig fra kjøkkenet, der mannen lager pizza til ungene, mens jeg har bestillt noe fra havet.

En herlig lørdagskveld ønsker jeg til deg også!





5 kommentarer:

Gitte sa...

Kære Sylvia,
Stort tillykke med datterens fødseldag. Hvor ser I bare glade ud på jeres tur :-) Jeg vil glæde mig til at planlægge en med Lise når hun bliver lidt større!
Lækker bluse du har strikket, og selvfølgelig laver du også vanter til datterens veninde. Fine i rosa og med pynt :-)

Rigtig god lørdag aften til dig og dine.

eli sa...

Snill du da som gir bort votter! Gøy når ungene vil bruke det en lager, ikke alltid det. Fikk lyst på den Marius genseren i grått,hvit. Det pleddet var fint. Hadde hvert blakk skulle jeg jobba hos deg. Eli

siddisisalou sa...

Snille deg ! Godt at du passer på at ungjentene er gode og varme på hendene.
Ellers kan jeg jo bare innrømme at jeg gjerne skulle ha vœrt en tur i butikken din, og der vet jeg hadde kost meg veldig og fått masse gode ideer. Håper du har hatt en fantastisk flott week-end.

Line Kristine sa...

Flotte votter! Ingen sak når man har en så flink venninnemamma :)

Rubia sa...

Knallfine votter! Godt du passer på at ungdommen ikke fryser.

Masse lekkert i butikken ser jeg.