Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 24. februar 2013

Sophias go`genser

Den siste tråden ble festet med heklenåla i går kveld, og da Sophia kledde på seg i dag morres, var det denne genseren hun tok på

Hun er SÅÅÅÅ fornøyd, og jeg håper hun vil bruke den masse fremover. Ja, hele sommeren igjennom også. Alle vet jo at den Norske sommeren ikke er den varmeste.

Nei, dette er ikke en Skappel-genser, men ja, den ligner....krmtfh.....
Jeg bestemte meg tidlig, da ALLE strikket Skappel-genser, at det skulle iallefall IKKE jeg. Og det er det altså IKKE heller, men du, hvor den ligner.........ja, ja

Denne er strikket på pinne 5, med dobbel tråd av Alpakka Silk (silke, alpakka og merinoull)
Den er rillestrikket, og alle 4 delene har jeg heklet sammen med nål nr 4.
Nederst på bolen og ermene er det en rib-kant, og på bolen har jeg ikke sydd disse sammen.

Og den veier i underkant av 200 g.....jeg tipper 180g.

Og den går raskt unna å strikke, så egentlig kunne jeg laget en i uken, men nå får jeg se til å begynne med de andre bestillingene hennes.
Ellers er det vel også noen UFOer som kunne trengt å tas frem......uff.

Og her er det Mannen serverte meg i går, ferske blåskjell, scampi, hakket bladpersille, tomater og ost, på en seng av pasta. Og til det fikk jeg en kremet fløtesaus........som jeg -hysj- drakk opp med skje da jeg hadde spist ferdig. Den var såååååå god!!!

Ja, slik gjør vi det, her hjemme hos oss ;)

Nå skal vaske-filla frem og kosten svinges.....selv om jeg har ømme skuldre etter tirsdagens overhaling av HELE badet. Tak, vegger....you name it! Men det måtte gjøres, og jeg hadde masse overskudd etter jenteturen sist helg.

God søndag!

11 kommentarer:

lise sa...

Jøss, der var plutselig jentungen blitt en ung kvinne..! Fin genser.

Lin sa...

Snuppa er blitt en vakker teenager. Guri saa fort tia gaar. Lekker genser og miam tror du mennen din vil gi opskriften????

Turid sa...

Flott genser ti Sophia- ser på ditt forrige innlegg av de nye varene i butikken- beundrer den lyse Mariusgenseren du har utstilt der. Hvilket garn er den strikket i - er interesert i å strikke en slik...ønsker et lett garn.

Turid sa...

Takk for opplysninga Sylvia ang. Marius genseren- mønster har æ , så da er det bare å kjøpe garn -det var egentlig farge kombinasjon min svigerdatter falt for.
Ho du hører i dagsnytt er den tredje av oss med samme navn, har ikke truffet henne - men ho som bor på Gardemoen, hadde besøk av ho med fam. i sommer - det var kjempe trivelig!

Strikkeheksen sa...

Hvor er den FLOT - enkel og elegant og så synes jeg pludselig hun ser så voksen ud, den smukke pige :-) Pyh som tiden dog går - nu begynder jeg at lyde som en ægte gammel dame ;-)

Fru Tunheim sa...

Genseren var i alle fall fin selv om det ligner på Skappel...og de blåskjellene så himmelsk gode ut!

Siddis back home sa...

Nydelig jente du har, og så kjekt at hun bruker den flotte genseren du har strikket! Hørtes herlig ut med en mann som lager deilig overraskelse mat...:-) Ha en fortsatt koselig uke hos dere!

Elisabeth sa...

Lekker ble Sophia i nesten-Skappelgenseren.

Og du, den pastaretten så skikkelig digg ut!!

Rubia sa...

Ser ut til at Sophia er veldig fornøyd med sin nye genser. Lekker!

Helen sa...

Ble fin den genseren til Sophia, og den er en "nettere" utgave enn Skappel genseren syns jeg, som jeg personlig syns blir for bomsete... eller at den minner meg for mye om 80-tallet....hehehe

Heldig du som har en mann som lager middag, ukjent fenomen her i huset, men skal sies...han tar meg med ut på restaurant, da :)

eli sa...

Kjempefin genser, fin farge.