Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



mandag 4. februar 2013

På`n igjen

...og hallo i luken.
Takk til dere som har svart meg i forrige innlegg, om innlegg med bilder. Nå er visst alt iorden igjen, og jeg slipper å styre med formateringer og det som må til.......så var det kanskje Blogger som hadde trykt på en feil knapp?
Se her, jeg får det nå til. Jippiiii!!!!
Disse er til dere som fulgte meg opp. Tusen takk.

I mellomtiden har jeg jo strikket, og strikket, og strikket.......
Jeg har strikket en GRØNN bolero. Ja, litt sånn RETRO-grønn. Synes det er en flott farge, og særlig til Rødt.
Men denne gangen hadde jeg en bestemt kjole i tankene, som jeg ville ha den til.
Nemlig til min flotte MARIMEKKO-kjole. Nå kan jeg kanskje få brukt den litt mer. Men den blir jo også smashing til min Desigual-kjole!!

Og bakfra ser den slik ut.

Det er sikkert noen Dansker som kan kjenne den igjen, for den kommer fra et strikkehefte som ISAGER gir ut. Og oppskriften finnes i det heftet som heter No.11, no.12, no.13... ni mere

Den inneholder altså 9 oppskrifter laget av 9 forskjellige danske strikkedesignere.
Til nå er det kommet 3 hefter, og jeg MÅ ligsom ha dem, hver gang det kommer et nytt hefte.

Modellene er selvfølgelig strikket i garn fra ISAGER, men jeg som jobber i en garnbutikk, har jo annet garn å velge mellom. Så jeg har strikket i TYNN ALPAKKA, og i en farge som har gått ut av produksjon.

Jeg har vært flink og fulgt oppskriften.....ikke helt 100% da, men mesteparten, og det var en morsom måte å sette sammen et plagg på.

På kanten av hvert erme har jeg strikket inn perler til pynt. Dessuten har jeg strikket halve ermet med 2 forskjellige tråder garn,(tynn alpakka og beltegarn) og forskjellige tykkelser på pinnen. Det var gøy.

Bakstykket strikkes for seg, og så monteres ermene i bakstykket til slutt, i en kant man har laget mens man strikket. Det ble ganske pent.
I kanten rundt boleroen, som strikkes til sist, er også med disse to trådene. Mesteparten av boleroen er strikket med pinne 3.5

Ellers har jeg faktisk strikket en masse før og etter jul, men ikke alt er dokumentert. Jeg får ta runden med apparatet litt senere og se hva jeg finner........

Så håper jeg at dere ikke har gitt meg opp. Jeg har nemlig ikke vært så flink med besøk hos dere, som jeg lovet. Jeg har igrunnen ikke vært så mye på nettet, for jeg har tålmodighet i 2 sekunder, og så gidder jeg ikke mer.......

Ha en deilig kveld. Her skal det strikkes og hekles. ;)



9 kommentarer:

Ellen sa...

Dejlig bolero i en smuk farve. God aften. Her skal også strikkes.

Helen sa...

Søte Sylvia, ingen grunn til å være bekymret over ikke å ha besøkt oss andrei "blogglandia" - vi er her når du kommer :) hehehe

Men, må innrømme, VEEEEELDIG koselig åse hilsen fra deg igjen :)

Glad du har det bra, alt har ordnet seg med bilder, kunne dessverre ikke ta noen ære av tulipanene, kan ikke no' av dette med bilder, men så gald over å finne innlegg fra deg, du skal vite du er savnet, vettu :)

Nyyyyyydelig bolero fra deg, og helt i tiden den fargen har jeg fått med meg, grønt kommer til sommer'n, blant mange andre farger, så klart.

Kun 1 erm ferdig her, begynt såvidt på bolen nå....men, aner denne jakken min vil ta tid......

Todelooooo

Rita Follnes sa...

Nydelig fin og så kjekt at alt er ordnet. ;))

Elisabeth, innerst i veien sa...

Elsker grønn. Kjempefin bolero.

siddisisalou sa...

Godt å se at du er tilbake. Har savnet deg ! Flott bolero som jeg er sikker på kommer til å bli flittig brukt.

eli sa...

Hallo den bolleroen ble kjempefin, ser vanskelig ut da. Heldigris:) Eli

Rubia sa...

Du har jammen vært aktiv på strikkefronten! Lekker jakke!

Rita sa...

Så fin den ble, den vil kle deg :)

frøken ij sa...

Det var en søt bolero. Du burde nok lånt neglelakken som kom dumpende ned i postkassen min i dag du, fin og grøn den også :)