Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



onsdag 6. februar 2013

Opp-ned genser

Sophia fikk ny, hjemmestrikka genser til jul; mitt eget design på Opp-ned genser
Faktisk ble hun veldig overrasket da hun åpnet opp gaven, for hun hadde ikke sett meg strikke på den. Kun sett meg strikke på farens Fana-genser, som jeg slang bak sofaen hver gang han kom inn. Og så lo vi av denne felles hemmeligheten.

Det hun ikke ante, var jo at jeg gjorde det samme med hennes genser.

Men det kunne gått riktig galt..............
Hun er mye sammen med en venninne, der moren(AL) også strikker. Jeg hadde overtalt henne til å strikke samme genser, i det samme garnet som jeg hadde brukt: Babyalpakka og AlpakkaSilk sammen.

Så sitter AL og strikker på sin genser, da Sophia spør hva hun nå strikker på. AL svarer at dette er samme genser som mamma strikket til deg......
Sophia skjønner ingen ting, og AL får rodd seg i land på et vis; hun forstår nå at hun har sagt for mye. Men jeg hadde ikke nevnt at dette var en julegave.............egentlig min skyld.

Derfor var det så morro at hun ble så overrasket da hun pakket den opp.
Den er blå-grå, akurat i hennes fargescala.
Babyalpakka er i en jeansblå farge, mens AlpakkaSilk er i grå. Det er gøy å blande farger og se hvordan resultatet blir.

Genseren er superlett,  lang og god, og blir faktisk mye brukt.

Om nøyaktig en uke, fyller denne unge damen 15 år. Da skal vi to på jentetur, men det forteller jeg om siden.
Ha en riktig god dag!


15 kommentarer:

Rita Follnes sa...

Kor skjønn hun er blitt den unge fine jenten i en skikkelig tøff genser. Bra det virkelig ble en overraskelse. Jeg ønsker deg en fin dag. Klem ;))

Megan sa...

Det var en vældig fin trøje eller sweater, som vi kalder det! :) Kan godt forstå at hun blev overrasket.

Og fine billeder af den unge dame din. Klem.

PS GOdt du er tilbage!

GNIST by Gitte Bettina Lauridsen sa...

Så fin genser - og gøy at ting man har laget blir mye brukt! Mye fint du har strikket i det siste!!!

Helen sa...

Nydelig Sophia !

Kledde den genseren godt, og helt klart hennes farger.
Ser hun har "fønt" ut alle sine nydelig krøller....men, fin med slett hår også :)

Sååååå kos meg jentetur, bare dere to, tro hvor dere skal hen? Storby...?

God tur, og kos deg med videre strikking, her er det pakking på gang, hjem en tur....

Ciao

Rubia sa...

Flott genser!

Bodil sa...

Det var ein fin gensar til ei flott jente :)

Gitte sa...

Sikke dog en herlig historie. Og flot at det lykkedes dig at skjule trøjen for hende. Hun ser altid så skøn ud - og den flotte, enkle trøje klæder hende så godt.

Skøn trøje du har strikket til din mand. Jeg synes altid at ærmer til herretrøjer er det værste. De der mænd har så lange arme!!!

Og den grønne sjælevarmer er så flot. Og grøn. Du skifter farver :-) Jeg kan forestille mig at den farve er lige så god til dig som rødt.

Du har godt nok haft gang i pindene.

Knus
Gitte

eli sa...

Hallo må prøve strikke opp ned genser en gang. Fin genser, hils modellen!! Hilsen Eli

Eva Haukeberg Rinker sa...

Det var en herlig genser, hun er heldig den unge damen :)

Birgitte sa...

Fin genser! Så kjekt når plaggene blir brukt:) Skjønner at du hadde det litt utfordrende med julestrikkingen;)

Strikkeheksen sa...

Hvor er hun en dejlig pige og hun ser super sej ud i sin nye sweater :-)Så flot og enkel :-)

Du har da også fået lavet andre skønne striksager, kan jeg se - trøjen til din mand er suverænt flot :-)

Nogle gange er der jo ting, der kræver opmærksomhed og så kan bloggen blive en pestilens i stedet for det åndehul, der er den egentlige formål. Men mon ikke vi forstår at styre os ud af det meste? ;-) Dejligt at du er tilbage :-)

Fru Tunheim sa...

Flott genser til en nydelig datter...

Elisabeth sa...

Morsom historie, Sylvia. Og hurra! Du er tilbake i bloggland igjen. Har savnet deg.
Elsker min opp/ned genser. Har lyst til å strikke en til: jeansblå. Stikker nok innom en dag.
Snakkes!

Sisselshverdag sa...

Fine jenta :) Synes ho har blitt så stor, ho var ikke gamle jenta når jeg begynte å følge bloggen din :) Nydelig genser, arti å overraske :D

Ha en flott torsdag :D

Anonym sa...

Flott genser til ei fin jente. Holder også på med min i hvitt, etter tips og hyggelig mail fra deg før jul. Takk for at du deler så mye fint, var et savn når det ikke var innlegg på bloggen din en periode. Rart at man skal bli så "avhengig" av noen man ikke kjenner:-)))

Mvh Solveig