Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 14. februar 2013

Hjertelig

Gårsdagens Strikkecafe var virkelig en hyggelig opplevelse, men det får sitt eget innlegg litt senere. Sophia tok nemlig bilder for meg med sin nye Iphone, og da må jeg vente til hun kommer hjem fra skolen...............

Men en smakebit av Ostekaka jeg bakte for annledningen, får du her
Siden temaet på Strikkecafeen var HJERTER, var jeg nødt til å bruke hjerteformen min.

Og siden jeg nevner "smakebit"........
Det ble etpar kakebiter til overs, og gjett hvem som koser seg nettopp nå?

Ser du den fine "posen" med kaffebønner på, til å ha te-lys oppi? Det var det en garnkunde som kom med, og gav meg i gave i går. Har ikke jeg skjønne kunder da?

Sammen med denne posen, kom hun også med etpar grytelapper hun hadde sydd til meg
Snakk om å være flink med nål og tråd!!!
Og jeg er verdens heldigste, og har de beste kundene man kan tenke seg.

EVENTYRvesten.......
kaller jeg mitt nye plagg. Ja, det som ble strikket på pinne 7 som jeg nevnte her sist.....
.....og den tok meg 6 dager å strikke. Det går jo unna på pinne 7, da........

MEN jeg rakk opp 2 ganger, før det ble den riktige strs. Ja, strikkeprøver er jo for pyser, og vil helst ikke være det, da vet du. Bare litt dum, kanskje.........;)

Garnet jeg har brukt er Finull og Faerytale, det er derfor den kalles for Eventyr-vesten.
Oppskriften på denne finner du i Pt-design nr 114, nr 1783. Der er det opprinnelige garnet Iris(og pinne8), men du vet......jeg liker ikke å gjøre som "morra di sier"......og gjør det på min egen måte.

For å få strs M måtte jeg følge str XL. Og vil du ha strs XS er det bare å legge opp til M.....netopp det jeg gjorde først, som selvfølgelig er altfor liten til meg.
Da jeg rakk opp og la opp på nytt, leste jeg på feil sted, og det ble altfor mange masker, og så var det bare å dra pinnen av maskene, og frogge litt igjen.

Den passer perfekt, og jeg brukte i underkant av 4 nøster av hver.

Og vil du se den på, er det bare å vente på neste innlegg.......



1 kommentar:

Helen sa...

Så fin hjerteform, passende med en kake i hjerte så klart når tema var hjerter :) Du altså, alltid kreativ !

Ja, det får'n si, hyggelige kunder du har, men ikke så rart Sylvia, du er jo solstrålen selv, så da får du noen "stråler" tilbake i form av grytekluter m.m.

Ja, nå er jeg veldig spent på å se vesten på DEG, blir alltid litt forskjell da. den så veldig fin ut, men litt vanskelig å se farge? Gråblå..? Eller ....

Fant brått her hjemme i Norge, ett glemt strikke prosjekt, ett skjerf i mine bølgestriper som jeg elsker, å da må jo den gjøres ferdig FØR vinteren er over, er jo ikke så kjap som deg, også har jeg pinne 3,5......puh....

Nå straks ut å nøte en venninne til middag, er så kos å se igjen venner og imorgen kino med tantebarn...så ikke mange dager igjen, før jeg skal pakke igjen.....