Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 26. februar 2013

Forrige gang...

....det var Strikkecafè, ja snart 2 uker siden, var det en kjempefin stemning i butikken.

Det var da Bente kom med alle hjertene sine, og den flotte boka si "Med hjerte for strikk"
Her er et av hjertene som Sophia ABSOLUTT måtte ha, så gjett hva jeg strikker på nå?
Hennes blir ikke heeelt lik, men litt annerledes. Kommer snart i bloggen.......

Her er vi da, Bente (til venstre, med boka si) og jeg. Her ser du Eventyrvesten min på.Den ble ganske varm utover kvelden, skal jeg fortelle deg, tykk og god som den er. Jeg solgte faktisk garn i en annen farge, til en kunde, denne kvelden. Hyggelig at noen synes den var fin, da..... ;)

Jeg håper Bente snart gir ut en bok til, eller gjør noen andre "stunts", for alle snakker om hvor hyggelig denne Strikkekvelden var. Og man kunne virkelig kjenne magien i lokalet.
Vi loddet ut en signert bok, og vinneren ble så glad, og sitter nok hjemme og masseproduserer hjerter, for harde livet.
Hjerter strikket i Bouclè-garn, med motiver og tekst.
Tenk hvor koselig det er å ha en av disse i godstolen, med strikketøyet og en kaffe eller te!

Ta frem pinner og garn, folkens, og sett igang med HJERTER du også.
Jeg er snart ferdig med mitt...............

Og tusen takk Bente, for inspirasjonen.


6 kommentarer:

Lin sa...

Ja det ser kjempekoseligt ut. Saa fin du er i den gensern.
Jeg maa spoerre deg. Finns det en bok med alle traditionelle norske strikkemoenstre og med forklaring om hvor de kommer fra etc etc????? Jeg tenkte at er det een som kan fortelle meg det, saa er det deg.

Rubia sa...

Var en koselig kveld. Jeg har mitt hjerte ferdig. Brukte oppskriften hun delte ut gratis.
Blir gøy å se ditt.

Strikkeheksen sa...

Så fine de er, de hjerter og så fine I er, de damer :-) Flot vest du har fået lavet og så har det åbenbart været så hyggeligt, at den blev for varm ;-)

Turid sa...

Åhhhhhhh- hjerter -vil ha , vil ha .....men mønster ? Finner masse hjerter i naturen , men de kan ikke brukes til mønster ....
Strikkekafe`er jo være trivelig , å lærerikt når en har slike inspirasjons kilder som deg Sylvia og andre "hjertedamer", som du ofte har innom .
Vesten din an æ heller ikke la passere uten en kommentar, herlig -liker alt som passerer hekken....
En flott onsdag til dæ , æ er glad for at det sner her hos mæ!

Turid sa...

Ja ,ja mange "skriveleifer ", men de kan jo være til underholdning om det trengs..?

siddisisalou sa...

Så flotte hjerteputer. Jeg har nok sydd ganske så mange hjerteputer i løpet av årene til både den ene og den andre, men har aldri strikket en hjertepute. De ble veldig fine, og kanskje jeg skulle prøve meg på det ?!?!