Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 12. februar 2013

Flyvende teppe

Uken før jul, var jeg rastløs, og hadde lyst til å starte på et nytt håndarbeide.
Samtidig ville jeg krympe garnlageret mitt. Ja, litt fornuftig er jeg da innimellom ;)

Jeg samlet litt garn sammen, som jeg synes passet med hverandre. Noe av garnet var kjøpt inn da jeg var på Strikkefestival i Silkeborg sist sommer, sammen med Anne og Marianne. Et flott ORANGE garn, som var kjøpt inn til det formål å bli en jakke med fletter.

Nå skulle det bli til et heklet pledd!
Jeg hadde litt sort og litt grått, og det ORANGE garnet.
Men det manglet noen farger til...........

Jeg kjøpte litt lysgrå, rødt og litt grønt, og da stemte det med slik jeg ville ha det.......for en stund.

Jeg heklet oldemorsruter, med en ny vri, som jeg ikke hadde gjort før. Nemlig sirkel innenfor firkanten. Og det ble så flott da jeg byttet farger, så sirkelen kom bedre frem.
Men, underveis skjedde det noe. For plutselig så jeg for meg et rødt pledd også. Med lysegrå og sorte sirkler, nesten lik mitt Cirkel-pledd fra Røros Tweed. Ja, sånn skal det være, og slik ble det!!!

Så nå holder jeg på med 2 pledd. Eller la meg legge til; det orange har gått litt i dvale nå. Men jeg hadde kommet ganske langt da jeg ombestemte meg for det røde, så jeg kan vel si jeg er halvveigs på begge to.

Og innimellom disse flyvende teppene, har jeg også drevet med strikking.
Jeg avslutter et prosjekt i dag, som jeg begynte på i forrige uke.......ja, det går i rasende fart når man strikker på pinne 7.
Og nytt garn er kjøpt inn til enda et nytt prosjekt...som jeg er sjuk etter å få begynne på.


Men nå er det kakebaking til STRIKKECAFÈEN i morra. Da kommer Strikkedesigner Bente P. Røvik på besøk igjen.
Sist hun var hos oss, laget hun maur som hun festet på jakkene til de som var der, pga FLORA-boka til Finn Scjøll, som hun hadde vært med å lage design til.

Denne gangen har hun gitt ut sin egen bok, Med hjerte for Strikk (som også er solgt for utlandet)
Og selvfølgelig er temaet denne kvelden  HJERTER
Det passer godt, nå som det snart er Valentins-dag (for dem som feirer det)

Håper DU kommer, for dette vil bli en veldig trivelig kveld!
Vi sees!

11 kommentarer:

Anne sa...

åh som jeg får lyst til at hækle oldemorsfirkanter...men der er jo liiiiige Eddies trøje :) og sokkerne til Ditte og jeg (vi deler) og æbler og pærer til museumsbutikken..uhh ikke oldemorsfirkanter i denne omgang ;)

Helen sa...

Ååååh, hvor gjerne jeg skulle kommet, Sylvia, men er dessverre i Oslo (på jobb) - men, skal sjekke ut boken hennes !

Skal si du har virkelig fått, og har vel alltid, den helt store strikkeånden over deg ! Den har tatt tak i deg med hundrevis av garnnøster, tror jeg...hihihi

Teppene høres super fine ut, og klart det med mest rødt, tenker jeg er jo DEG.

Tro hva du har kjøpt nytt garn til? Men, jeg følger med, så får jeg vel svar om noen dager, for da er vel det prosjektet ferdig og....:)

Tvi tvi med baking, og lykke til imorgen !

Hilsen Helen

Tovepia sa...

Hei på deg:)
Her var det glade farger, takk og pris; det blir nydelig!
Jeg er så slapp her i blogglandia, men håper våren kommer med ny giv;)
klem fra meg;)

Megan sa...

At hækle et flyvende tæppe. Det kunne der jo komme en god historie ud af. Og det gør der måske også! :)

God fornøjelse med strikkecafé!

Klem.

Siddis back home sa...

Så flotte bestemorsruter du strikker, begynte på et for lenge siden, men går fort lei, må nok finne det fram igjen. Ha en flott kveld imorgen, det hørtes koselig ut!

siddisisalou sa...

For noen flotte farger !

ANNEPÅLANDET sa...

Stilige tepper! Jeg leste litt nedover i bloggen her - du er så utrolig produktiv at jeg må ta av meg hatten! Syns de hakkede pulsvarmerne var så artige. Jeg skal snart på hakkekurs i husflidslaget - har jo hakket litt fra før, men satser på å utvide horisonten.
Ha en riktig fin onsdag!

Gitte sa...

Jamen dog - pludselig var der 3 indlæg fra dig, som jeg nær var gået glip af :-)

Lækre vanter. Kender godt det med at de forsvinder. Her os os er det som regel bare den ene der bliver væk!
Dine nye ser lækre og varme ud. Fine farver.

Pulsvarme - du er pulsvarmernes mester :-) supernsøde med hæklet kant.

Jeg har også planer om hæklede blomster - men dog ikke til et tæppe. Jeg tror det liver super lækkert - både det røde og det orange.

Vibekes lille ullne sa...

Nydelige farger på lappene, jeg begynner å få mer sansen for rødt. :)
Høres ut som kreativiteten blomstrer og ideene står i kø. Da er det bare å vente å se hva som ble laget på pinne 7. :)

Fru Tunheim sa...

Skille fjerne ha kommet på strikkekafé jeg om jeg hadde bodd nærmere...nå er jeg spent på hvilket strikkeprosjekt du klør i fingrene etter.....

Rubia sa...

Det teppet blir nydelig! Skulle ønske jeg hadde tålmodighet til å gjøre det samme!

Tusen takk for en koselig kveld i går. Fikk masse inspirasjon!

God tur da.