Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 5. februar 2013

FANA, på den vanlige måten

I fjor, før sommeren, startet jeg på en FANA-kofte til Mannen.
Jeg strikket og strikket, og synes dette var supert, og tenkte glad, at denne blir jeg jo ferdig med i løpet av 14 dager. Har du også hatt den følelsen noen ganger, når du begynner på noe nytt?

Han fyllte år i slutten av juni, så jeg trodde at det var en grei dato å forholde seg til. Strikkingen gikk unna som bare det.......

Ikke hvet jeg hva som oppsto, men den ble selvfølgelig ikke ferdig til da.
Kjenner jeg meg selv rett, begynte jeg nok på andre prosjekter i mellomtiden, og da ble ikke denne Fanakofta like populær å strikke på.

Siden den var en "hemmelighet" kunne jeg heller ikke strikke på den når Mannen var i nærheten.
Som du ser her, ble den ferdig.

Det ble en julegave istedet. Men den var heller ikke helt ferdig, da jeg pakket den inn, neida......
Men for etpar uker siden, ble ermene isydd, og halskanten strikket, og vips var den ferdig.

Vet du, Mannen er kjempeglad for den! Aller best likte han den blå fargen jeg har brukt i stjernemønsteret øverst.
"Endelig har jeg fått en pen-genser, sier han", og ønsker seg en genser til.............

Ja, en Setesdals-kofte, vil han ha nå.
Og jeg kom opp med to alternativer på garn.
Fana-kofta har jeg strikket i deilige MITU (alpakka og ull) på pinne nr 4. Så egentlig skjønner jeg ikke hvorfor det tok sånn tid.......kremt

Setesdalskofta kan strikkes i Mitu, den også, så jeg foreslo det. Samtidig som jeg nevnte pinne nr 3 i Finull, "men da blir den jo så tynn" (he he) sier jeg.

Det skulle jeg aldri ha nevnt, for han ville visst ha en tynn variant denne gangen. Og har jeg sagt at han bruker strs XL?!!!!
Da svarte jeg med " da må du nok vente etpar år"......... Stakkar. MEN jeg skal strikke en til han, bare ikke akurat nå!

9 kommentarer:

Anne sa...

Hvor er den blevet flot...og ja du strikkede på den da vi var i Silkeborg :-)
Også jeg er igang med en herresweater...den er "kun" i str L..men det er nu rigeligt :-)

Rosehagen sa...

Hei på deg;)
Så kjempefin den ble; Skjønner godt at han ble glad for den;) Fanakofta er et nydelig mønster.

Herlig blogg du har;)
Titter nok snart innom igjen;))

Fortsatt fin uke ;)

Klem fra Ann-M.

Lin sa...

Den er altsaa bare blevet laekker. Men det er typisk at man ikkefaar det faerdigt til tiden hihi. Glaeder mig til at se hans nye kofte.

Fru Tunheim sa...

Den fanagenseren blei aldeles nydelig....så fint med den blå fargen inni. Så flink du er.

Vibekes lille ullne sa...

Den var superfin Sylvia! Det blå feltet var virkelig prikken over i-en. Skjønner godt at mannen er begeistret for denne. Ting tar jo ofte tid, og det skulle bare mangle at det ikke gikk litt tid før neste genser kommer på pinnene. :)

Turid sa...

Finaste Fana kofte ever- har ei fra mine tenårings dager , som mamma strikka i lys grå og hvit . Dem e mye finere med litt frekke farger til å live opp .
Boleroen din i grønn var til å spise opp, herlig farge.
Så bra at det ble ei ordning på data trøbbelet ditt, irriterende når en ikke kommer noen vei - å dele bilder er jo halve moroa.
Kos deg med februar - he he .

by Vero sa...

Hehe, mannen får vente ;) Nydelig genser, og det gjorde seg skikkelig godt med den blåfargen. Mitu er herlig, har et lite lager som ligger klar for fremtidige prosjekter.

Anonym sa...

Så fin gensern ble,flotte farger.Og boleroen som du så vidt hadde begynt på forrige helg er ferdig allerede.Du har en rasende fart på pinnene ,hi hi.Ble kjempefin den også.Hær har det ikke blitt strikka ei maske siden jeg var hos deg.

Hilsen fra Anne lene

Rubia sa...

Den ble jo knallfin! Synes han må være fornøyd med denne.