Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



onsdag 20. februar 2013

Et Fantasy Cruise.....

Kunne dere gjette hvor jeg og Sophia dro på tur sist helg?
Vi var på CRUISE  med Color Fantasy, fra Oslo til Kiel i Tyskland.

Vi hadde utvendig lugar, og kunne følge med forrest i skipet
Her satt vi, i vindusåpningen, når skipet kjørte under Storebeltbroen på Fyn (DK)

Ellers var vi jo rundt forbi i skipet, og hadde flott utsikt overalt. Sophia gledet seg til de fargerike drinkene (Alkoholfrie, of course), og valgte dem i nye farger hver gang
Vi spiste også masse god mat. Vi hadde kun forhåndsbestillt 2 måltider, ellers spiste vi når vi var sultne, og hvor vi selv ønsket å spise.
 
En av gangene ble det TAPAS
Jeg drikker røvin, selv til sjømat, men fikk ikke bestemt meg for Italiensk eller Spansk. Da laget hun bak disken smaksprøver til meg. Det ble selvfølgelig Spansk!
 
Ved et annet måltid vi hadde, hadde jeg også bestillt rødvin, og satt og ventet på det. Da sier skjønne Sophia "Nå kommer vinen din mamma, men du får visst bare et halvt glass!"
 
Da måtte jeg le, og forklarte at de gjør slik ved de fleste restauranter med drikke, spessiellt vin. Men jeg var heldig denne gangen, for det var med et STORT glass. Ellers er jo sånne halve glass fryktelig irriterende.
 
Vi gikk i land i Kiel, men siden det var Søndag, var butikkene stengt.......heldigvis. Så sparte vi de pengene.
Men vi spaserte i 2 timer. Og disse flotte bygningene hadde vi nok aldri fått øye på, om vi hadde holdt oss på et Handlesenter eller shopping-gatene.
Men etter en stund ble det litt kaldt, og da vi kom over et åpent bakeri med varm kaffe og kakao, og en plass til å sitte, gikk vi inn der
Og stedet passet perfekt til mine farger, kan du se det?
Og jammen var det farger til snuppa også...........

Jeg hadde med strikketøyet, og rakk kun å strikke da vi ventet på å gå inn i skipet. Ellers gikk tiden vår til å kose oss sammen......og ta en liten høneblund innimellom . DET skal man også ta seg tid til på tur.

Anbefaler alle mødre og døtre til å ta seg en kosetur sammen :)






8 kommentarer:

Lykketrollet sa...

Åå så ut som om dere koste dere skikkelig, og zet er VELDIG viktig.

siddisisalou sa...

Du så koselig ! Det så ut som om dere riktig koste dere sammen. Kjekt med sånn mor og datter tid. Tenker alltid på at jeg må nyte tiden når det er bare osss to kommer aldri igjen uansett ! Jeg har faktisk også tatt samme turen, og var mektig imponert over både båten, maten og selve stemningen ombord.

eli sa...

Hei! Koselig å få litt egen tid med jenta si. Og ikke minst slippe unna det vante. Fin Oleana jakke du har foresten:) Vindu i lugaren var nok topp. Eli

Lin sa...

Saa koseligt.

Helen sa...

Såååå utrolig koselig, Sylvia !

Moro å ta ferge, ihvertfall denne som er så stor, så man kan vandre litt omkring på skipet :)

Jepp, jakken din matchet til konditoriet - Oleana....? Utrolig fin, uansett.

Kryper mot helg....og den siste for min del, her i Norge......

Rubia sa...

Det der er en skikkelig kose-tur. Synd butikkene ikke var åpne. Du gikk glipp av en masse deilig garn. :O)

Vi burde tatt ett strikke-treff på Kiel-båten en gang. Når det er litt varmere.

Fru Tunheim sa...

Å det så ut som en kjempemorsom tur....mor- og dattertur er toppers!

God helg.

Turid sa...

Ho har jammen mæ vært heldig med valg av mamma ho Sophia!!