Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 10. februar 2013

Bestevenner

Jeg strikket masse før jul, som jeg glemte å ta bilder av, før det fløy ut døra her. Ja, tilogmed sokker strikket jeg. De som kjenner meg, vet at det ikke er det jeg liker best å strikke. Men sokker er jo flotte gaver, og alle blir glad for varme sokker.Vel......

Men disse fikk jeg tatt bilder av
Hakkede pulser, lette som bare det. Hakket med et lilla restegarn (Shetlandsull??) og dobbel tråd med Soul og sky sammen.
Hakket på samme måte, dobbel tråd med Soul og Sky, og orange Mitu.
Til pynt her, har jeg heklet en flesekant, som får de til å se litt rampete ut.

Det er utrulig morsomt å eksprimentere med div garn og fargenyanser når man hakker.
Oppi hodet mitt har jeg flere prosjekter på gang...............


BESTEVENNER
Ellers går det veldig bra med pusen vår, Rosalita.
For dere som har fulgt litt med her inne hos meg, vet hva som skjedde med henne før jul
Etter det, var hun ligsom ikke seg selv, men en helt annen pus.
Heldigvis er det iferd å endres, og nå har hun jo bestevennen Sherlock som passer på henne.
Han er på besøk nesten hver dag, og de er perlevenner.
Det beste han vet, er å legge seg slik i sofaen, og bli klødd på magen. Det er også helt greit å bli stellt med, bla. at jeg klipper bort klumper i pelsen hans.

Når vi forteller dette til eieren, rister han på hodet, og sier at Sherlock aldri ligger i sofaen hjemme, og heller ikke liker å bli klødd på magen. Han lurer på om det er den samme katten vi snakker om.
Er ikke dette merkelig?

Her skal resten av dagen vies til både husarbeid og strikketøy-kos.
Må du også ha en fin dag.



5 kommentarer:

Strikkeheksen sa...

Katteadfærd kan der skrives tykke bøger om, men jeg elskede den historie, Sylvia og det er da utroligt, at han kommer på besøg hver dag og skal se, hvordan det står til. Dejligt at hun er ved at komme sig :-)

Jeg har stadig til gode at lære at hakke, men der er jo sandelig også nok projekter uden det ;-)

Lin sa...

Maaske Sherlock kunne taenke sig at flytte ind hos jer?????

Rita Follnes sa...

Så nydelig at katter er venner og tidi med katten som slapper så godt av hjemme hos der
Hakkingen er gøy og fine pulsvarmere. ;-)

Rubia sa...

Stilige pulser.

Ser ut som kattene koser seg stort hos deg. :O)

Helen sa...

Fine hakkede pulser du har laget !
Har faktisk ikke laget noe med hakkingen jeg j olærte av deg...hmm...kanskje disse var en ide å følge?

Ja, rart det der, med katte adferd...forteller vel egentlig at de er litt sære, og velger vel nøye hvem de vil omgås med, men uansett merkelig at ikke den vil bli klødd på magen av eier'n sin??

Ha en finfin strikkedag :)