Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 7. februar 2013

Alpakka er herlig!

Jeg må bare få takke alle dere som kommer på besøk, som ikke har gitt meg opp. Og jammen har det dukket opp noen nye fjes også. Velkommen til dere.

På vinterstid er det alltid godt med varme votter. Før jul heklet jeg et nytt par til meg selv i Japansk NORO garn
Fra før av hadde jeg et par i andre fargenyanser, lilla. Men de har jeg ikke sett i vinter, så jeg laget meg et nytt par.
Greit at begge mangler, for det verste jeg vet, er at det bare dukker opp èn. Helt gal balansegang, og man kan bare ikke gå med èn vott, heller......

Jeg friheklet, og det er det beste jeg vet. De ble litt romslige, men det var bare å sende de noen runder i Tørketrommelen, så ble de akurat passe. Og veldig myke og gode.

I butikken har vi fått inn tøy fra Alpakka Society. Det myyyyykeste du kan tenke deg
Jeg var ikke sen om å pakke opp og legge det frem, da varene kom. Da kan det være det samme om jeg ikke har spist på en stund............
Denne jakken kom i 2 eks, og jeg MÅTTE bare prøve den på. Herligheten hvor myk den var!
Så har jeg pyntet med et Alpakka-skjerf, og smykker i horn, fra Sara Brunn.(dk)
Alt fra ørepynt, ringer, armånd, kjeder, pins og nåler. Noe for enhver smak.
Så glemte jeg en opplysning om Opp-ned genseren til Sophia. Den er nemlig vrengbar, siden det kun er sydd en liten søm under hver arm. Og hva får man da? Jo, en Dorte-genser, med rillestrikk.
Altså 2 gensere i en. Genialt, hva?

Nå må jeg løpe................skal nemlig ut til lunch med kollegaen min.(og strikketøyet blir med, har nemlig begynt på noe nytt...... ;) )


7 kommentarer:

siddisisalou sa...

Så mangle lekre ting. Må vœre vanskelig å ikke bruke hele lønnen i butikken .......

eli sa...

De vottene var rå lekre, så går det fort å hekle. Jeg burde kanskje gjøre noe med bloggen min. .. Fin butikk!!!. Eli

Helen sa...

Alltid så moro å se hva nytt kommer i butikken :)

Det som å så fint på bordet, var da helt mine farger, Sylvia ?!!

Morsomme votter du har heklet, og uten oppskrift?!? Du er så flink :)

Kommet oss hjem til gamlelandet idag, og her var det mye snø (Oslo akkurat nå) !!

Strikke tøyet er med, men det går sakte....må jo følge sånn med når man strikker mønster..sukk

Anne sa...

Jeg giver ikke op...så let slipper du ikke :-) ...fine vanter :-)

Elisabeth sa...

Koselig å treffe deg igjen, Sylvia.

Den jeansblå "opp/ned" er in the making. Moro strike. Deilig avveksling til lappeteppet.

Lin sa...

Din butik lyder som et meget farligt fristende sted. Alt for mange laekre sager mums.

svirrevippen sa...

Kjempe søte votter! ..Skikkelig gladfarger :)