Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 6. november 2012

Varme fingre, varme tær!

Da jeg satt og strikket på Rødvinsvottene mine, ble Sophia så begeistret, at hun bestillte et par til seg selv også. Bare i hennes farger, selvfølgelig
Disse er også strikket i HVERDAGS (ull og alpakka 50%), men i motsetning til mine knallfarger, valgte hun sine i den sarte fargeskalaen. Her i naturhvit og beige. (pinner 2.5 og 3)

Hun er skikkelig begeistret for dem, og jeg ser de blir brukt. Den grå halsen også......
Hun vet faktisk ikke hvor heldig hun er som har en strikkende mor.
Her er det bare å bestille, så vips får hun et ferdig plagg, i den fargen hun ønsker.

Og ikke bare nok med det....................!!
I går tok jeg frem en UFO fra gjemmene. Tenk, et par ankelsokker i STERK jeg startet på i juni. Det manglet kun foten på den ene.Og på etpar kveldstimer, så ble de ferdige. Og VIPS, så satt de på føttene til Sophia. Disse skulle hun ha til nattsokker
Og jammen så sitter dem på henne enda!
De var igrunnen til meg selv. For jeg strikket et par tidligere i sommer, som jeg brukte på sommerkveldene. Ja, i år var det vel nesten et must å ha noe på føttene, selv om det var sommer.

Men så dukket det plutselig en bursdag opp, og som sagt var disse ikke helt ferdige......... Da var det bare å skylle opp det første paret, og pakke de pent inn. Og så gjemte jeg disse laaaangt vekk!
Du vet, jeg og sokkestrikking; ikke det beste alternativet, kremt!

Jammen har jeg vært flink. Ferdig med en UFO. Jeg må jammen se til å belønne meg selv før jeg glemmer det!
Garn er kjøpt inn, og prosjektet er igang. Til meg selv, selvfølgelig!!!!
Når skal jeg bli ferdig med det? Helst med en gang, men til uka kanskje............... ;)



10 kommentarer:

Siddis back home sa...

Så flotte ting, heldige dattera! Spennende med nytt prosjekt, Happy Knitting!

Tanja sa...

Visst er Sophia heldig som har en strikkende mor;) Ingen sak da en får det akkurat slik en vil - både farger og modell. Flotte votter forresten, og sokkene ble nok noen deilig nattsokker. Synes du er flink med sokker jeg, selv om jeg vet du synes det er litt kjedelig..:) Du får bestille sokker av sokkeeksperten i Kragerø, så kan du strikke det du synes er morsomt;) Er veldig spent på hva du har startet på nå, jeg får vel bare vente å se her. Ser bilder fra butikken du jobber i under her, og må si jeg savner et besøk der... Garnhimmelen:) Ønsker deg ei fortsatt fin uke, Sylvia:) klem.

lykketrollet sa...

Super heldig datter, og nei tror ikke de vet hvor heldige de egentlig er som kan bare bestille og vips...

flotte sokker, og føler med deg der, sokker er jo bare så innmare kjedelig å strikke, og attpåtil så er det to av dem.. *grøsser*

Grattis med lekre sko, overraskende at de var røde. *ler*

Sånn, nå har jeg hørt på doktor Sylvia, har drukket kakao i varmen foran peisen, og nå legger jeg opp til sjal i Puno., bare det er jo bra medusin.

Ha en fortreffelig uke , og kos deg masse med russerlester *rekker tunge*

siddisisalou sa...

Så flitting du er !
Kjempefine votter, så hun der datteren din er jammen heldig som har en så flink mor.

Helen sa...

Hva ser jeg BLÅTT nå igjen, Sylvia....hehehehe...
må erte deg, vettu:)

Sophia er super heldig, men hun vet det nok innerst inne. samt hun er en smart liten dame, som bestiller av deg - da vet hun det kommer fiks ferdig, ganske så kjapt...du er jo en racer med pinnene dine :))

Det er jo moro for deg også, å se dine "strikkeverk" blir brukt :)

Ja, tenk det raser mot jul....tenkte og strikke noe sånne søte julekuler av Arne og Carlos...ja, jeg vet, ett år for sent ute, men jeg fikk boken først til jul ifjor...hehe

Ha en finfin kveld :)

PS, som du har skjønt, jeg elsker å hekle englemasker, sjal nr 5 (lilla) er heklet, og jeg må bare få takke deg igjen, for at du har lært meg å hekle slike herlige masker :)

Me like


Rubia sa...

Spohia er jammen heldig!
Vottene er veldig flotte, og gode og varme nå i kulda.

Sokkene er flotte de. Bare å strikke flere.

Lin sa...

Dere er heldige begge to :-). Snuppa fordi hun har en strikkende mor og du fordi du har en datter som vil gaa i hjemmelavet hihi.

Elisabeth sa...

Ja Sophia er superheldig med den kreative strikkemamma´n sin!

I gang med sokkestrikk her også. Mulige julegaver, og greit pausestrikk til Købentur. Futter avsted i morra. Blir stille herfra…
God helg etterhvert :o)

Ruth sa...

Husker du Uhyret fra Tazmania fra Daffy Duck? Han som var så kjapp at han egentlig bare var en liten tornado med hode på? Sånn ser jeg deg for meg. Ja, altså ikke som et uhyre, men som en liten tornado. Det går så unna.
Så flott at du fikk til den tørketrommeltovinga. Jeg fant ut at det tovet sånn akkurat passe lite når ting bare ble litt for store.

Jeg må prøve ut det Hverdags-garnet. De hadde noen nøster på Husfliden her,men bare i gråbrunt. De skulle ikke ta det inn, men gråbrunt er jo en fin farge det også. Men først må jeg bli ferdig med det jeg holder på med. :)

Anonym sa...

De rødvinsvottene var jo kjempefine. Finnes det en oppskrift en plass som du kan dele?
Koselig blogg!