Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 1. november 2012

Siklerier

Så var de endelig mine, de jeg har gått og siklet på så lenge
Et par Rieker vinterstøveletter, deilig fôrede inni, i den rette FARGEN.

Mine gamle støveletter ble kastet i dag. De var det nemlig hull i, ja, rett og slett utgåtte var de blitt!

På jobben har vi for tiden et Luxus-problem
Tomme garnhyller og frustrerte fruer. Det er bare å gi Skappel/Dorte-genseren skylden.
Garnleverandørene gikk tomme i august, da var deres lagre tomme.
Heldigvis lider alle butikkene samme skjebne, og det er virkelig et luxusproblem, når etterspørselen overstiger varelageret.

Vi i butikkene har gjort det beste vi kan for å skape nye garnblandinger som kan brukes, og da har også disse blitt tomme. Vi forsøker det beste vi kan med å bruke fantasien. men det er ikke lett når de fleste vil bruke det som egentlig skal strikkes med.

Her feks, FINULL fra Rauma, har noen tenkt på dette garnet?
Det har over 100 farger, og er et godt og drøyt garn. Kan feks blandes med AIR fra DSA (øverst her), og vil gi en deilig genser, som blir fluffy og god pga "puse-garnet" AIR.
Bare et lite forslag fra meg, da......

Så er det bare å ta frem strikketøyet for å strikke ferdig 2 digre julegaveprosjekt........At jeg aldri kan begynne på slike i Januar!!!!
Fler som lider av det samme "syndromet" ?


13 kommentarer:

Tovepia sa...

Nydelige sko!!..og rieker er gode sko også.
Tror ikke det blir noen Dorthe på meg, men må finne på ego-tripp snart på strikkefronten;)

Helen sa...

Kule støvler, som det faktisk "står navnet" ditt på altså !!!

Morsomt med den snøringen - fin detalj.

Jasså, så alle strikker nå Dorhtegenser'n, ganske utrolig faktisk, men akk så moro for alle garnleverandører.

Jeg ble ferdig med heklesjalet mitt igår, og kom på at jeg hadde en uferdig liten sak her hjemme i norge...et skjerf jeg strikker, og selvsagt i striper...hahaha

Fine farger på det garnet du viste her !

har forresten sendt deg mail, så ta en titt der, Sylvia.

God strikkedag ønskes deg, hilsen meg :)

Flowermouse Design sa...

Yes - røde støvletter er bare så stilig!!!
Jeg har strikket Skappel i finull og plum. Faktisk mye bedre siden garnet jo ikke "sagger" slik alpakka kan gjøre når man strikker med tykke pinner!!
Sjekk genseren min her: http://flowermouse.blogspot.no/2012/09/stripes-from-stash.html

Elisabeth sa...

Grattis med nye vinterstøvler. Bare superkule og veldig deg, Sylvia.
Syns jeg ser du sprader nedover Storgata med dem, pumpkinlua og rødvinsvottene. Stilig dame på by´n. Watch out!!

Når du nevner Finull får jeg assosiasjoner til 70 tallet og hønsestrikk. Kan tro jeg har strikka mye av det. Hm, når blir det poppis igjen tro???

Vi treffes snart :o)

Ruth sa...

Du, om det er i orden for deg så kommer jeg og sikler litt på sstøvlene dine. Er det ok? Rieker er mitt favorittmerke og de derre der! DE ER UBERLEKRE. vil ha.

Rubia sa...

Flotte sko!

Anbefaler Sterk og Rauma Alpaca Silk til Dorthe-ganseren. :O) Om dere har noe igjen av det da.

Miramora sa...

Fine sko ja - de er nok kledelige for å spankulere i ! Jeg har strikket Skappel i Air og Soul - utrolig lett og flott resultat - ikke dyrt heller - da garnet er drøyt !

Miramora sa...

Fine sko ja - de er nok kledelige for å spankulere i ! Jeg har strikket Skappel i Air og Soul - utrolig lett og flott resultat - ikke dyrt heller - da garnet er drøyt !

Minmill sa...

Hei, bare meg som titter innom igjen. Det er lenge siden jeg har vært innom her, så da var det på tide.
Jeg er en av de som absolutt ikke skal strikke skappel genseren. Orker ikke ha på meg noe som alle andre har. Liker å skille meg ut jeg. Godt dere jobber med å finne alternativer til garn til disse strikkeglade damene.
Jeg har planlagt å sy gaver til jul. Går litt fortere. :) Ønsker deg en fin dag.

ANNEPÅLANDET sa...

Det var støvlene sine det! Dessverre har jeg skapet fullt av støvler, jeg liter ikke sko, så det hoper seg opp - og dermed blir det nok ikke noen nye sko på meg i år, selv om jeg gjerne kunne tenkt meg noen røde støvler! For de var skikkelig fine!
Ha en riktig fin søndag!

Gitte sa...

Lækker Oleana-jakke, og meget lækre støvler! Det er godt nok en skøn farve til et par støvler.

Jeg er altså helt vild med den græskar hat :-)

Har stort set slet ikke fået strikket i denne uge. Snøft. Håber på mere strikke tid i næste uge.

God søndag

Knus
Gitte

Unn sa...

ÅÅÅÅÅÅ, de støvlettene var lekre...og helt min farge...

Anonym sa...

De skoa er bare helt deg, og de er kjempefine. Eli:)