Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 18. november 2012

Ny jakke ,og annet trøbbel

Da ble endelig Fair-Isle jakka mi ferdig. Det tok litt over en uke, grovt regnet, å få den ferdig
Og slik ser den ut!
Jeg har lånt en veeeeldig slank modell på jobben, så den ser vel ikke akurat helt slik ut på meg - kremt - men den skal være en litt finere jakke, enn en slik man hiver på seg når man skal på skogtur.

Det ble altså en smal modell (for de altfor store har jeg plenty av).
Og jeg var så ivrig etter å få den fotografert, at alle tråder ikke rakk å bli festet.

Strikket i Puno Alpakka på pinne nr 5. Sort og okergult. Og den er lett som en fjær.

Litt jåleri inni jakka måtte jeg ha.......har fått dilla på å gjøre slik med hjemmestrikk
Nemlig, et fløyelsbånd sydd over sårkanten, så den skal bli litt lekker inni også.
Til høyre i bildet ser du uten bånd, og til venstre med bånd. Stor forskjell.

Noen ganger tar jeg båndet i en annen farge, men siden det er så mye mønster i jakka, ble det bare bråkete med en annen farge, så sort var det beste her.

STRIKKECAFÈ
Ellers ble den siste Strikkecafeen i år avsluttet på onsdag, og vi hadde besøk av Torild fra Rauma
Masse jobb å arrangere, men veeeeldig koselig er det. Vi får bare glede oss til neste år.

Jeg gikk rundt med et RØDT øye denne dagen, og så virkelig ille ut. Jeg fikk sjekket det hos nabobutikken, som er en optiker, og det viste seg at jeg hadde øyekatar. Og det MÅTTE behandles.

Derfor var jeg nødt til lege, og samtidig avlyse et bloggtreff jeg hadde neste dag, som jeg hadde gledet meg til . Det var med Helen og Elisabeth, med bloggene Italialiv og Ord over Grind.  Fryktelig irriterende, men helsa går nå først........ Og jeg ser allerede mye bedre ut, og slipper å skjule halve ansiktet på jobb, he he

SAVNET
Da jeg kom hjem fra Strikkecafe-kvelden på onsdag, var det siste dagen jeg så noe til pusen vår, Rosalita. Etter denne kvelden er hun søkk borte, så vi tror hun er død.
Vi venter hver dag på å se henne utenfor vinduet, der hun pleide å banke på for å komme inn.
Det har blitt fellt noen tårer denne uka, men vi har hele tiden et håp om at hun kommer inn døra her, som før.

Det merkelige er, at kompisen hennes Sherlock, en diger branne av en katt, den eneste hun tålte, kommer hver kveld på besøk til oss, og banker på vinduet for å komme inn. det er som om vi lurer på om han skal si oss noe. Det er lov til å håpe.



10 kommentarer:

Siddis back home sa...

Flott jakke du har strikket, mye arbeid nedlagt der! Trist å lese om pusen din, håper den dukker opp igjen... ha en fin ny uke hos deg!

Helen sa...

Godt å høre at øyet er på bedringens vei - ikke moro med rødt øye !

Men, når det er sagt, synd du ikke kunne komme til Tønsberg, dog ELisabeth og jeg koste oss veldig, og vi hadde sååååå fint vær !!
(Antagelige fordi vi er veldig snille...?)

Skulle gjerne vært på den strikkekafeen, men må innrømme...litt lang vei på kveldstid, så jeg får heller møte opp på min lokale her på TJøme., Skal vel være imorgen, tror jeg...

Fin jakke har du også laget og det på såvidt en uke !! WOw, skal si du er en racer til å strikke......

God dag ønskes deg, Sylvia :) SÅ håper jeg katten kommer tilbake like hel !

siddisisalou sa...

Flott jakke - du er jammen flink og kreativ. Nydelige farger.
God bedring med øyet ditt - det blir nok raskt bedre med hjelp av litt medisin.
Ha en strålende uke, og så håper jeg pusekatten finner veien hjem igjen.

Rubia sa...

Nydelig jakke! Flotte farger og i kosegarnet Puno også. Perfekt!

Takk for at dere gidder alt styret med strikkekafeene. Det er SÅ koselig!

Håper virkelig at Rosalita dukker opp igjen. Det så vondt når man minster dem.

GNIST by Gitte Bettina Lauridsen sa...

Får håpe pus dukker opp igjen, like frisk! Nydelig jakke du har strikket, ser ut til å være veldig fin og feminin fasong. Og herlig farge kombinasjon!

Vibekes lille ullne sa...

Nydelig jakke og så flotte farger da. Du har tydeligvis fått fram turbopinnene, en uke var raskt!

Pusen kan fortsatt komme tilbake. Pusen til min eksmann var borte mange uker i forrige vinter (forsvant nyttårsaften), men til slutt ble den funnet og takket være chip-merking kom den lykkelig hjem igjen. Så noen ganger ender det godt.

Ha en fin uke uansett og god bedring med øyet! :)

Turid sa...

Stakkar Rosalita, håper ho bare er ute på en liten førjulstur.....å jakken den var jo nesten like skjønn som Rosalita- nesten samme farger jo.....

snakkemunn sa...

Super jakke og flott med fløyelsbånd. Trist med pusen, kunne ikke orket og mistet vår. Vi er blitt så glad i den.
Strikkekaffen deres ser riktig så hyggelig ut. Håper katten er hjemme igjen. Klem ;-)

Elisabeth sa...

Hei på deg.
Vi savnet deg på mini-bloggtreffet, Sylvia. Neste gang må du holde seg frisk. Godt du er på bedringen med øyet ditt.

Den Puno-jakka di ble superfin. Og ja, jeg vet at garnet er lett. Digger fortsatt Punokåpa mi jeg. Din jakke minte meg litt om ganseren til Sarah Lund i den danske serien "Forbrytelsen". Følger du med på den?

Håper pus er kommet tilbake nå.

Anonym sa...

Hallo! Kul jakke. Kjempetrist med pus.Lurer på hva som har skjedd. Sees:)Eli