Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 20. november 2012

Jeg, en garndealer

I går kveld hadde jeg et hyggelig treff med en god venninne. Jeg var så redd for at det dukket opp noe som gjorde at jeg måtte avlyse, for det har det vært mye av den siste mnd. Men heldigvis gikk det min vei, og etter jobb var jeg på vei til å treffe henne.

Det var nemlig Åse (blogg: flittige hender, varme føtter) som jeg pleier å treffe "I svingen", som vi kaller det. Vi treffes på en veikro.
Her ser du Åse, som simpelthen svømmer i garnet jeg hadde med.
 Det er jo greit å ha en venninne som fungerer som Garndealer, er det ikke? Kanskje jeg skulle begynne med å reise rundt med garn? hi hi

Hun er nok litt misunnelig på meg, som alltid har noe rødt på meg, og nå ville hun også ha det. RØDT gir jo energi, og i denne mørke årstiden trenger vi alle litt energi.

Derfor var jeg nødt til å ta med litt å velge i, da vet du.......og hun endte opp med Air og Hverdags, og rødorange perler til et sjal. Hun var allerede igang med sjalet før vi dro hver til vårt.
Vi hadde selvfølgelig satt oss på en mørk plass, så bilder var ikke lett å få til.......men et fellesbilde måtte vi bare ha. Det er kjempekos med slike treff.

Takk Åse, for vinflaska. Den skal jeg kose meg med i helga.....om ikke før.

Takk for trøsten  fra dere om Pus. Det er alltid et håp, og det hjelper å høre de glade historiene om Pus som dukker opp igjen.

Søsteren min hadde med sin katt på fjellet, på hyttetur. Den var og ble borte da de skulle dra. Neste helg dro hun opp igjen, og da hørte hun mjauing inne i skogen, der den hadde satt seg fast.

Venninnen hennes hadde også en katt som var borte i 14 dager. Den hadde vært i naboens kjeller.
Så i dag skal jeg henge opp flyers, så alle vet at hun er savnet.
Vi krysser fingrene.



9 kommentarer:

snakkemunn sa...

Så gøy å treffes på den måten. Å deale garn kunne vært en fin attåtnæring. ;-)

Turid sa...

Såååå trivelig dåkker har det -etter så mange års blogging så har æ jo fått med mæ noen av dåkkers treff i svingen....
Rødt er jo en herlig farge, har faktisk en rød genser- den er strikket i Vardø på en vernet arbeidsplass- genseren heter Pomor genser -navnet stammer fra den tida russerne bytta vare med lokalbefolkninga her på Finnmarkskysten -Pomohandelen.....om du har hørt om det. Blir mye produset i disse førjulstider , så æ har jo nesten hatt et lite "bloggras", men det er jo nesten ingen ting i forhold til din produksjon.. Ha flotte dager nå i innspurten mot adventstida-deilige dager!

Strikkeheksen sa...

Jo Sylvia - begynd du bare at rejse i garn - vi er nok, der vil købe ;-)

Jeg er nu også vild med rød - men det er kun helt klare røde, jeg selv kan bruge, men derfor kan jeg jo godt beundre andre i deres fine røde farver :-)

Jeg håber, at jeres lille kat bare har fundet et nyt madsted og snart dukker op!

Strikkeheksen sa...

UPS: Tillykke med din fine Fair-isle jakke - den er så fin :-)

Gitte sa...

Din jakke er blevet så flot. Den ligner en 1/2 million!!!!! Meget, meget lækker! Altså - sådan en vil jeg også have :-)

Det udvalg ser lækkert ud. Godt jeg er langt væk..........

Rubia sa...

Det var jammen en julete samling med garn. Skikkelig flott!

Sånne treff er så koselige. De gir en energi og inspirasjon.

Megan sa...

Jeg krydser fingre for jeres Pus og håber, at hun ser lyset, mærker varmen og finder hjem til jer igen.

Gode tanker! Knus.

Lin sa...

Saa krydser jeg fingre med dig.
Garndealer hehe, falder din vej saa forbi mig? (haabe haabe)

Anonym sa...

Koselig med gode venner:)eli