Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 8. november 2012

Fair-Isle

Jeg belønnet meg selv med garninnkjøp og et nytt prosjekt
FAIR-ISLE strikking.

Jeg har vært på Island, men ikke på Færøyene. Jeg får heller strikke noe derfra, da.
Dessuten elsket jeg romanen til Johan Harstad " Buzz Aldrin, hvor ble det av deg i all mylderet", som jeg leste for flere år siden. Der var hovedinnholdet lagt til Færøyene.

Ja, du kjenner kanskje igjen tittelen? De viste nemlig filmen, basert på boken, sist vinter. Gjett om jeg fulgte med på den! Og den stemte veldig bra med boka også.

Jeg strikker i PUNO på pinne 6. Og Ruth : Biip-biip......her kommer jeg! ;) Det går i en rasende fart, og mønsteret er kjempelett å erindre. Her drikkes det rødvin i de sene nattetimer, samtidig som jeg ser på TV og strikker på dette. kjempemorro! (har bare rekt opp èn gang!)

Og kjære deg, Helen. Det er da ikke blått jeg strikker med (er du gal!!!) Neida, den er i sort og okergul. DET er farger for meg, vettu! ;)

GARNPÅFYLL!
I går kom det endelig garn, så vi fikk fyllt opp hyllene igjen, til Dorte-genseren. Litt glissent her og der, for vi fikk ikke alt. Men vi har iallefall BEIGE nok til 3-4 gensere. Så, første mann til mølla!!

Jeg jobbet overtid i går, for å ordne med alle bestillingene som var på venteliste. Og deretter for å få garn på plass i hyllene, så det ikke ble helt kaos for de som er på jobb i dag.

Jeg har nemlig fri, og skal gjøre husarbeid. Forferdelig kjedelig at det er standard hver gang man har fri. Men sånn er det nå.........
Senere skal jeg en tur til frisøren, endelig. Har hatt Bad hair day i hele høst, men ikke fått anledning til å få klippet meg.

Dessuten har jeg en løs avtale med venninnen om å møtes på cafè senere i dag. Jeg tror jammen jeg vil skippe hele husarbeidet og gjøre lystige ting i dag! Noen som er enig med meg?

Ha en kjempefin dag, du også!

10 kommentarer:

Tovepia sa...

Dette så da virkelig spennende ut, og jeg håper du skippet husarbeidet på en fridag:)
Nyt hele dagen, klem fra mæ;)

Rubia sa...

Bare å skippe det kjedelige husarbeidet. Kos deg på cafe!

Flotte farger sammen. Puno er ett nydelig garn.

Elisabeth sa...

Spennende prosjekt du har startet på. Morsomt at garnet flyr ut av butikken, men skulle tro at produsentene hadde fått opp farten på produksjonen av fluffy garn :)
Ha en god helg videre!

Sidsel Sangild sa...

God plan at droppe husarbejdet! Strik, cafe og moro til dig :-)

Helen sa...

Aaahhh, godt å høre søte deg, at det ikke var blått !!

Tro om jeg har blitt litt sånn fargeblind? Skylder på dårlig skjermkvalitet, ok?

Husker jeg så i det første Made by Me magasinet til Tine Solheim, tror det var der, super søt strikkejakke i det de også kalte Fair Isle strikking/mønster, og den hadde endel farger og masse små mønster som gjorde hele jakken. Aner det samme her, men du kjører på med 2 farger, ikke sant?

Håper du fikk tatt en lite venninnetreff?

Husk du har en avtale til uka !! Kommer mer tilbake om det via mail.

Da er fredags kvelden her og jeg er gressenke, mannen på reise (jobb) - så her er det strikking, og gullrekka. GOD HELG !

Ruth sa...

Jeg regner med at det går fort ja. :)

Husarbeid forsvinner ikke selv om du går i fra det. Det sitter der, tålmodig og venter til du kommer tilbake. Helt sikkert. Ut på byn og ks deg.

Lin sa...

Ta deg en fri fri fri-dag og nyt det.

Siddis back home sa...

Flott prosjekt du holder på med der og for et fint garnlager du har;-) Hvem skal strikke alle de kjedelige Dorte genserne? Det holder lenge å strikke en... Happy Knitting til deg og ha en fin uke!

Gitte sa...

Smukt mønster :-)

Håber din "bad hair day" blev ændret til en super dejlig dag incl. hår og det hele!

Elisabeth sa...

Ser morsomt ut, det nye strikkeprosjektet ditt, Sylvia. Tar du det med på torsdag så vi får se?

Og jess, klart jeg støtter ditt valg om å skippe husarbeidet. No problem!!

Vi sees på torsdag, snupp. Jeg plukker deg opp fra bussen. Gleder meg.