Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 23. oktober 2012

Litt heks?

Da Hexa.garnet kom i august, var jeg bare nødt til å prøve det ut. Makan til blødt og lett garn!
Fra messa fikk jeg med meg en oppskrift av Marte Helgetun, på noen pulsvarmere, så jeg var nødt til å sette igang.
Disse har vært ferdige siden dengang i august, men ligget nederst i en pose med garn, rusk og rask
Et par pulsvarmere i Hexa med knapper til pynt.
(oppskriften ligger nå gratis på siden til Du Store Alpakka)

De er så enkle som bare det. Ribbestrikk, 1 rett, 1 vrang, sy endene sammen med en liten overlapp, og sy på knapper til pynt.
I originalen skulle det være 7 knapper på hver puls,  men jeg holder meg til 3.

Nå som kulda kommer krypende, fant jeg dem frem, og de har varmet meg siden. Og man blir langtifra noen heks med disse på seg, bare varm, mild og fornøyd.
Prøv det du også!

Nå skal jeg på kjøkkenet å bake ut en gjærdeig jeg satte i dag morres. Det er til foredraget i kveld, med Arve Juritzen. De som kommer, må få litt å bite i også.
God fornøyelse!

8 kommentarer:

bea's blog sa...

Pulsen er altid fine.
Har flere selv, og lage flere...
vil bruke den snart her, fordi kulde vil kommer Torsdag!
❧.❧.❧
Beatrice

Ruth sa...

Hekser er vel allraighte folk vel? Jeg har sansen for dem - og for pulser.
Jakken under her ble flott også. Jeg fatter ikke hvordan du får tid til alt sammen egentlig. Tar du ting for å få enda mere energi så kommer du til å ta av snart. ;)

Ha en strålende uke.

vår lille verden sa...

Så delikate og søte pulsvarmere:)
Tror jeg må få noen til og lære meg og strikke!
Ha en fin dag..

Anne sa...

Jeg må også få gang i pulsvarmere nu...der loves fem graders frost og sne i slutningen af ugen...lad os se om vejrudsigten holder...det er nu sjællendt at vi har sne i Danmark i oktober måned :)

Lin sa...

Saadan nogle faar man aldrig nok af.

Elisabeth sa...

Sånne vil jeg også lage. Av restene av det grønne. Tror jeg. For genserermene på den grønne ble 3/4. Liker det best slik. Da kan det jo være kjekt med noe å skjøte på. Av og til.
Grønngenseren er ferdig. SÅ fornøyd. Nydelig kvalitet.
MEN har mista oppskriften. Kan du sende meg en ny kopi tror du?

Turid sa...

Deilige pulser-elsker slike istedet for votter. Strikker babyteppe etter oppskrift fRA Marius boka, men ikke originalfarger.
Ha en flott dag sku gjerne kommet på neste strikke kafe.

Rubia sa...

Det garnet er helt nydelig!
Jeg bare MÅ finne meg ett prosjekt hvor jeg får brukt det.