Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 7. oktober 2012

Jentetur

on the road, cafètur, shopping.......eller bare kos, om du vil!

En dag i denne uka som var, dro jeg og ei venninne på tur. Nermere bestemt til hvalfangerbyen Sandefjord , som er ca 1 times kjøring herfra.

Vi dro uten mål og mening, og hadde bestemt oss på 2 minutter med en sms, at vi skulle på tur. Slikt blir bare sååå vellykket!

Man blir ganske tørst av en slik tur, så et sted vi hadde bestemt oss for å dra til, var til Kaffebrenneriet
Her kan man nyte en kaffe, sammen med en kjeks, muffins, kake, eller hjemmelaget sjokolade-konfekt, og bare nyte den herlige stemningen i butikken.
Og kaffen var brennhet, slik jeg liker den, og ikke halvlunken, som den er flere steder, når man bestiller en lattè. Min er med Moccasmak, som for tiden er en favoritt.
Her vi satt, hadde vi utsikten til disse hyllene, som bugnet av div. sjokolade, te, kaffe, smakssiruper, krydder og annet godt.
Andre steder i butikken, var det hyller fulle av tekrus, kanner og lys, som matchet i farger.
Her er en liten smak fra baksiden av kjøkkenet. Og det er saker og ting man kan kjøpe med hjem.
Bak veggen til venstre, finnes det et rom der det er en diger maskin, som brenner og maler kaffe. Der er det også sittegrupper, og det var så fullt der da vi var der, at jeg fikk ikke tatt bilder derfra.
Men disken fikk jeg med meg.
Var det noe du fikk lyst på her, kanskje?

Anbefaler dette koselige stedet, hvis du er kaffetørst, og er i Sandefjord.
God søndag.




10 kommentarer:

Gitte sa...

Din røde bluse er rigtig lækker. God kombination af garner :-)

Det ser ud til at I var nogle rigtige hyggelige steder, og en tøsetur er altid dejlig.

Lise og jeg har også været på tøsetur..... Vi har samlet ind til Dansk Røde kors i 3 timer i en blanding af regnvejr og blæst, og en smule solskin. Bagefter var der dømt sofa med varme tæpper, varme drikke og en dvd...

Charlotte sa...

For en koselig plass! :) Og Sandefjord er jo ikke langt unna heller, bare en liten svipp... Jeg er veldig glad i kaffe mocca med lys sjokolade... DET er digg det! :)

Elisabeth sa...

Hi hi. Enda så godt jeg kjenner Sandefjord har jeg aldri vært her. Takk for tipset.
Men neste gang må du dra til Bakgården. Superkoselig!

Fin ny uke ønskes.

Rubia sa...

For ett koselig sted! Må jammen ta en roadtrip dit en dag også. Takk for tipset!

Helen sa...

Så hyggelig med utflukt til Sandefjord, koselig by !

Tenkt meg innom der når jeg får besøk av Mamma i slutten av oktober, så dette var ett bra tips :)

Ja, jeg fikk lyst på et deilig krus med varm kakao, som jeg ser flere legger ut bilder av på blogg/instagram....tydeligvis høstdrikken - sammen med en kake?

Men, har ikke godt av det, og blir gudskjelov ikke fristet her i Italia, av slikt...men, mye annet da....:(

Driver med hard minisering etter å ha gått opp ett par kilo, som erger meg grenseløst !!

Jaja, nok klaging ! Kos deg med fine høstkvelder, hører også rykter om strikke kafe onsdag...lykke til :)

Ciao fra Italia

Fru Tunheim sa...

Dette så jo ut som et veldig trivelig sted, ja...

frøken ij sa...

Å, det så ut som en fantastisk tur! Det er så digg med sånne dager :)

Det er flere som har kommentert at de hadde problemer med bloggen min en dag, tror det var noe midlertidig.. Nå er i hvertfall alt på plass, og jeg har ikke gjort noe for å få det slik..

I dag må jeg vel få begynt å pakke litt igjen, siden vi flytter i morgen! Men det er jo så mye annet som er mer fristende ;) En liten tur ut i høstværet må jeg i hvertfall, må jo benytte seg av oppholdsvær i Trøndelag.. hihi

Ha en fin torsdag!

Ninne sa...

Hei Sylvia! Lenge siden jeg har vært på bloggrunde, men nå prøver jeg å komme i gang igjen og her er det så masse å se og lese, at jeg kunne kose meg i bloggen din i timevis!
Nå er det bare å glede seg til Drøbaktur, tiden flyr så det er jo ikke lenge til!
Ha en koselig søndagskveld!!!

Sissel sa...

Åh, sånne turer er bare herlige:) Ser ut til at dere koste dere max:)

mimouna sa...

Koselig sted med mange fristelser. Kjekt med slike impulsive turer!