Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 30. oktober 2012

Hurtigstrikk

Innimellom store prosjekter som skal bli til julegaver, er det godt med litt hurtigstrikk innimellom.
På søndag strikket jeg en hals
Den passet perfekt til pulsene i Mitu, som jeg strikket tidligere (raskt adoptert av Sophia)

Halsen er av både nyinnkjøpt og lagergarn, en grei kombo.
HALS
GARN: Alpakka Flamè og Alpakka Silk, strikket sammen.
Pinner: nr 6
Legg opp 180 masker, strikk rundt i vrangbordstrikk (1 rett, 1 vrang)

Så strikket jeg bare til det var tomt for garn (denne veier ca 100g) Og det er en ganske fin måte å bli kvitt lagergarn på. Har du fremdeles mer til overs, lager du bare noen enkle pulsvarmere som hører til, som feks. slike jeg har i et tidligere innlegg, litt lenger ned her......

Halsen ble raskt tatt i bruk
....og venninnene var sikre på at hun hadde kjøpt seg ny hals i butikken! Og jeg har allerede enda en hals på gang, nå bare av lagergarn!

Nå har jeg smittet min lillesøster med strikkedilla. ENDELIG!
Hele tiden har det alltid vært meg som strikker, og hun har tilogmed kommentert strikkingen min, når jeg har det med i familiesammenkomster ol...... skal du strikke NÅ også? får jeg stadig høre.

Hun ville nemlig strikke Dorte-genseren, og ville ha hjelp til garn. Jeg foreslo HEXA (det måtte absolutt IKKE klø) og så lånte jeg bort Knit Pro pinnene mine, som hun ble helt overrasket over hvor flotte de var. Fikk hun virkelig låne disse??!!

Så forteller mamma at da de var på familiemiddag der sist, satt hun hele kvelden på en puff, og strikket!
Nå er hun på jobbreise i Asia, og sender stadig sms til meg, som for det meste handler om garn og strikking. Hun strikker overalt, og sier at øynene nesten detter ut av huet på folk når de ser henne strikke. Hun kjører Buisnes-class, og hun forteller at det ser litt merkelig ut for de andre som sitter der, at hun lager sine egne klær, ligsom...... ( Hun er definitivt den i familien som følger mest med på Mote-fronten . Siden det også er en del av jobben hennes) ......og hun er ikke av dem som er mest glad i hjemmelaget tøy.
Er det ikke morsomt?

Gjett hva hun får av meg til jul? ;)

5 kommentarer:

Siddis back home sa...

Hei, så flott hals du har strikket! Ja, morsomt, jeg strikket ferdig et sjerf her på flyet over til USA på søndag, alle lurer på hva jeg holder på med osv. Kjekt med enkle strikkeprosjekt på reiser, da fyker tiden og strikketøyet avgårde, ha en fortsatt fin uke hos deg!

Helen sa...

Hahaha - så festlig, at endelig har lillesøster fått strikkedilla også, sent meg godt, vil jeg vel si :))

Greit da å begynne med Dorthe-genser'n, den må da være super lett !

Fin den halsen her, helt klart ett bra julegavetips !

God dag ønskes deg :)

snakkemunn sa...

Superflott hals. De halsene er jo et must for tiden. Gøy å gi andre inspirasjon til å strikke. ;-)

Elisabeth sa...

Hi hi…morsomt med søstra di da.

Skappelgenseren har virkelig inspirert mange til å finne fram pinner og garn. Akkurat DET syns jeg er det flotteste med den genseren.
Jeg holder på å strikke den nå. Til min mellomste. Men guuud så kjedelig den er å strikke! Ikke nok med det, men nå har min mellomste sagt at hun gjerne ønsker seg en slik også da…

Når er neste strikkecafe´Sylvia?

Rubia sa...

Deilig hals. Man trenger mange sånne nå fremover.

Gøy at lillesøster kommer etter.