Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 21. oktober 2012

Høstjakke og kreativitet

Siden det ikke regner i dag (...enn så lenge) så har jeg vært ute å fotografert mine prosjekter. Og Turid, du har helt rett; man må ta bilder mens lyset ennå er her.

Denne kan da ikke hete annet enn   HØSTJAKKA
 
Den er verken vasket eller dampet, men er god, tykk og luftig, slik jeg ville ha den.
Jeg kjøpte meg en ny bukse, brun var den. Jeg prøver nemlig å finne andre farger enn rød hele tiden. Og selvfølgelig måtte jeg ha en jakke jeg kunne bruke til.
 
Jada, det er rødt på denne også, men i helt brunt, ser jeg ut som en "bestemor", så jeg måtte finne på noe for å "stæsje den opp litt.
 
Den fine røde kanten får man ved å legge opp i denne fargen, for deretter å strikke vrang på vrangen med den brune. da får man en fin oppleggskant i en annen farge.
 
Jakka er strikket i VAMSE-garn, på pinne nr 5, og jeg brukte ca 500g.(den er strikket frem og tilbake, med isydde ermer)
Knappene er brune perlemorsknapper, og jammen klarte jeg nå å lage like mange knapphull som det var knapper. Sist laget jeg jo et ekstra hull på Kløverjakka mi.
Ooooops...jeg glemte visst å vise frem innsiden på jakken. Der er den nemlig litt jålete.........Men det får jeg vise neste gang.

I går var jeg kreativ, selv etter en hektisk dag på jobben. Men jeg får jo energi av å bruke energi. Og nå har jeg begynt å ta energi-tilskuddet ENAXIN igjen, så mulig jeg sprudler over en dag!!!
Da tok jeg frem maling og pensel, og grunnet to lerret. Og Anne Lene, med denne har jeg deg i tankene.................

Ellers nøt jeg kvelden med litt vin, aviser, tv og strikketøyet
og min nye plante "Pletter i luften", som jeg og mine kolleger på jobben har forelsket oss i.

Der har vi stående et fat med denne planten oppi, og de små runde bladene strekker seg etter lyset. Jeg passer godt på den, så den blir vannet og holder seg like fin hele tiden.

Så har altså alle sammen kjøpt oss hver vår plante, men i forskjellige "utførelser". Min er dandert rundt en kule, og den står under en stor lampe, så planten strekker seg opp mot lyset.
Spør etter den i butikken, for den er kjempekoselig å ha innendørs.

Ha en fin søndag, alle sammen!




7 kommentarer:

bea's blog sa...

Ah, jakken er veldig flott og jeg har flere nye Mühlenbachia's og; det er jo en vakkert plant!
~.*.~
Fint helg videre
Klem
Beatrice

Rubia sa...

Nydelig jakke, og så klart du måtte ha litt rødt på den da.

Selvsagt kan du bli med neste gang vi drar nedover.

Snakkes på tirsdag!

Vibekes lille ullne sa...

Flott jakke! Jeg liker brunt, det er svart i garderoben min. Rød kant var friskt. Jeg har forresten kjøpt meg rød boblejakke! Jeg som ikke har brukt rødt på årevis. Så det er nok håp for både brunt og rødt for begge av oss. :)

snakkemunn sa...

Stilig, det er bra å sprudle over en gang i blandt. Jeg synes også den blomsten er søt. ;-)

Helen sa...

Hei og hå !

ene strikkeplagget etter det andre og jo ferdig hver gang jeg titter innom deg :)

Flott jakke, og klart du måtte ha en rød detalj - hehe

Vært hektisk hos oss, før vi kom os shjem til Norge og nå har jeg mamma på besøk, koselig det !

Etter hvert hadde jeg tenkt på blogg treff, Elisabeth, du og jeg?
Skal gi lyd fra meg, bare jeg kommer tilbake til rolige hverdager...:)

Hilsen meg, som nå har kommet meg til Tjøme :)

Sissel sa...

Den jakka var nydelig:) Så flink du er. Og den røde kanten gjorde jakka perfekt:) Ha en god og fin høstdag:)

Elisabeth sa...

Hi hi, jeg har også pletter i luften De er supersøte!