Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



onsdag 24. oktober 2012

En vellykket kveld

Det var en vellykket kveld i går, da Arve Juritzen kom og holdt foredrag om Marius-strikkeboka han har gitt ut, på sitt eget Forlag.
Her signerer Arve boka, og det var lang kø. Han hadde nemlig tid til å snakke litt med alle som ville det.
Og Marius-genseren han hadde på seg, var håndstrikket i slutten av 50-årene. Den var like flott fremdeles, og var litt spesiell, med en kile ved halsen, og bunnfargen i sort.

Han fortalte at han ikke strikker selv, men var overrasket over hvor mange som drev med strikking. Han kunne røpe at Forlaget hans ville gi ut etpar strikkebøker neste år også.

Også ønsket han seg en Marius-jakke, og håpet han fikk noen til å strikke den for ham. Det er jeg sikker på at han får.

Vi hadde ryddet og ordnet det slik at det var MARIUS som hadde hovedrollen denne kvelden.

Og vi serverte hjemmelagede kaker, varm kaffe, snacks og frukt. Alle damer liker noe søtt.

Og bak disken, ja der stod min kollega Rigmor og jeg, og hadde det topp, i våre nye Oleana-jakker
Så er vi bare klare for neste "bordsetting", Strikkecafeen den 14 november. Da håper vi på å seg DEG der. Det blir nemlig den siste før jul.

Ha en herlig onsdag.



11 kommentarer:

lise sa...

Så kjekt, da! Synd dere holder hus så langt, langt borte, ellers hadde jeg helt sikkert vært en del av inventaret. ;-)

snakkemunn sa...

Litt av en flott dag dere har laget til. Så mye gode kaker og Arve L pluss strikkebok med signering. Det måtte vel bli vellykket. Dere var også flotte i nye Oleana jakker. Ha en god dag. Klem ;-)

Rubia sa...

Tusen takk for nok en koselig kveld!
Klart vi kommer den 14.!

vår lille verden sa...

Så stas!Ser dere har hatt en kos dag:)
klem

Berit sa...

Hvor ser det hyggeligt ud. Ærgerligt, at der er så langt. Ville gerne besøge dig i butikken :-)

siddisisalou sa...

Det ser ut som om dere har klart å lage en fantastisk "Marius stemning" i butikken. Så flinke dere er ! Synd jeg er så langt vekke, for hadde jeg vœrt nœrmere ville jeg helt sikkert kommet på besøk.

Lin sa...

Marius marius, jeg er totalt fan. I alle farver og udforminger. Hurra for Marius.

Elisabeth sa...

Heisann!

Nok en trivelig kveld på Husfliden forstår jeg. Moro!

Og jeg kan skrive under å at den hjemmebaksten som selges på de kveldene er bare himmelsk. Spesielt wienerbrøda til Rigmor.
Koselig bilde av dere, Sylvia.

Jepp, den grønne genseren er blitt en favoritt. Har ikke dampet den engang. he he…

Nydelig kveld!

Helen sa...

Der sku' eg a væri !


Dette så super gøy ut :)og de kakene...stønn................
Men, hadde ikke anledning...sukk.

Kikket på den boken, og ja, enig den ser fin ut, så mulig den blir ført opp på juleønskelisten min...?

Såååå fine Oleander jakker på dere, da ! Men, helt ærlig Sylvia, hadde jo regnet med å se deg i:

R Ø D ??

Hva har skjedd, kjære.....?!?!?!?
Blått....det er jo "min" farge for tiden...hehe....Ellers ser du strålende ut :)

God kveld ønsker deg, tenker du sitter å strikker?

Jeg hekler på nørk lilla englemasker, nok ett sjal, og det skal passe til den stripete Lindex Missoni kjolen som min søteste venninne var å kjøpte til meg, da jeg jo var i Italia, snakk om snill venninne, heldig meg.
Og den kjolen har lilla kanting, derfor sjal på gang.....

:)

LivM sa...

Tusen takk for titten, her var det mye å bla seg igjennom siden sist! Det ser ut til at Marius-treffet var vellykket og det er vel ikke rart siden det er blitt så utrolig pop å strikke dette mønsteret. Men så er det jo fint også da!Misunner deg den flotte Oleanderjakken, slik skulle jeg gjerne hatt! Ønsker deg en fin høst fortsatt -)

Anonym sa...

Kjempefin jakke du /dere har kjøpt. Jeg har nettopp kjøpt meg Oleana jakke også - BLÅ! Og jeg er akkurat slik som deg, veldig glad i RØD! Rart at jeg ikke kjøpte rød, tror jeg angrer litt.
Ellers så er det kjekt med Mariusmønstre, har nettopp strikket to Mariusgenser, så nå er jeg i gang med VM genseren for 2013. Kjekt å lese din blogg og få strikke inspirasjon :-)
Kristine