Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



lørdag 20. oktober 2012

Besøk av Arve og Marius

Hei og hå.......sannelig ble jeg lenge på denne kaffebaren, he he
Neida, men dagene bare flyr, og i hele høstferien som var, jobbet jeg istedetfor å ha ferie. Og når høstmørket også har begynt å følge på, er det en trøtt Sylvia som ikke orker så mye når hun kommer hjem fra jobb.
Denne bloggen er iallefall blitt neglisjert i det siste. Jeg har tilogmed ferdige prosjekter liggenede, men ikke tatt bilder av. Det kommer...........

Jeg må igrunnen bare opplyse om noe som skjer i butikken til uken.
Da kommer Arve Juritzen og holder foredrag om Marius-strikkeboken forlaget hans har gitt ut
Førstkommende tirsdag, 23 oktober kl. 18.00 På Husfliden i Porsgrunn. Håper å se deg der :)

Jeg er ikke overbegeistret for Marius, men bladde i boken for å se om den var interressant
og det var den!!!!

Knallfin Layout, oversiktlig med flotte bilder. Godt skrevet med historie og fakta, og godt forståelige oppskrifter av alt som kan strikkes med Marius-mønsteret, bla: luer, sokker, gensere, kjoler, hundegenser, kaker, trekk til både puffer og zaloflasker og masse mer.

Flere steder var det innsendte bilder av folk som hadde strikket sin egen Marius-genser, og egenvalgte fargekombinasjoner. Jeg så forressten noen bilder som en bloggvenninne hadde sendt inn. Så morro, Elisabeth!

Og så er det full rulle med garnsalg for tiden. Endelig har folk tatt frem strikkepinnene igjen, og ikke alle strikker Dorte-genseren (men maaaange gjør det!)
Fulle garnhyller, som raskt blir tomme. Vern om dine favoritter, altså!
Og her et bilde med nesten fulle hyller.......som begynner å bli halvtomme.

Det er bare å stå på, folkens. Jeg fyller de snart opp opp igjen!

Ønsker dere alle en riktig herlig Lørdagkveld!


5 kommentarer:

ANNEPÅLANDET sa...

Den er så fin, den butikken din!
Jeg liker både Dorthe og Marius jeg, men har ikke strikket noen av dem. Det er så mye fint man skulle ha lagd...
God helg, og lykke til med Juritzen-foredraget!

Ruth sa...

Nå fikk jeg lest meg opp på bloggen din. Så koselig det var. Jeg har jo vært så utrolig sløv en lang stund og ikke helt fått med meg at tiden går. Jeg kjenner jeg har savnet de små glade glimtene man får når man leser blogger (og bloggere) man liker.

Has en fortreffelig søndag.

Turid sa...

He he skulle gjerne kommet å hørt om Marius boken på butikken hos deg- for æ e gla i Marius...pinnan klirre her hos mæ , men som du , så har ikke de ferdige prodktan vært hos fotografen-må sannelig skynde mæ no , begynne å bli dårlig fotolys utover nå. Kos dæ me søndagen.

Elisabeth sa...

Skulle så gjerne vært der, men det er langt til Porsgrunn :) Det er morsomt å ha fått med bilder i Mariusboka, en ære å bli spurt. Det er jo så mange som strikker fine Mariusgensere!
Ha en fin helg videre.

Gitte sa...

Jamen - Sylvia - færdige projekter, som ikke er kommet på bloggen. Nu bliver jeg nysgerrig? :-) Men det kommer vel når du får tid.

Nu har jeg holdt en uge ferie. Skønt. Den var også tiltrængt.

Bogen ser super spændende ud.

Fortsat god søndag.