Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



mandag 24. september 2012

Varmt, men deilig!

Jeg foretrekker varme fremfor kulde!
For tiden ønsker jeg mer varme! Jeg fryser.......Ulljakker og ullsokker, halser og pulsvarmere er motvillig tatt frem.
Tenk at det kan være sååå stor forskjell fra den ene uken til den andre. Uhørt, om du spør meg!
Selv i varmen, gikk vi tur. Det var så mye flott å se på.
Disse blomstene i treet heter Engletrompeter.

Og overalt bugnet det av nydelige blomster, men bare her var de mye større enn det vi er vant med å se dem hjemme.

Je er litt facinert av kaktusen, jeg......
...noe jeg fikk smertelig erfare på en av turene våre.
Her er de litt små på bildet, men det finnes en slags frukt på tuppene av kaktusen, og noen er litt orange i fargen, slik at den ser moden ut.

Pappa fortalte at på markedet hadde han sett slike i en bøtte med vann, der de ble skrellet med kniv.
Heldige meg, fant en moden frukt på bakken, og satte igang med å skrelle den med fingrene. Helt til det stakk i fingrene!!!!
Det jeg ikke hadde sett, var de små "hårene" som stakk ut av de brune flekkene på frukten. Jeg skal bare fortelle at disse hårene stakk, og gjorde vondt!
Resten av dagen plukket jeg de små hårene fra ømme fingre, uhhuuuuhhuuu.......

Da hjalp det faktisk med en kald øl på veien hjem.


Her, en hyggelig restaurant-gate i gamlebyen i Marbella.



7 kommentarer:

Helen sa...

Skjønner deg godt, hva varme gjelder, tror man ofte syns den varme tiden i Norge, blir liksom sååå kort...og kommer litt nå og da.

I Spania og andre middelhavsland, er det varmt - leeenge, dog høsten kommer hit også, er det mye senere enn i Norge, slik at sommer'n virker lang.

Du lever nok en stund til å din deilige Spania-tur, og alle de fine bildene du har tatt.

Alltid morsomt å se forskjellig fauna i andre land.

Du får ta på dine fine pulsvanter og hold ut i kalde høstmorninger, hører det blir ofte fint midt på dagen :)

God høst og god NY uke start :)

Ciao

RigmorNY sa...

Da er vi to som lengter etter varmen. desverre har jeg aldri lagt bort ullsokker, ullkofte osv osv i sommer. Må bare ha det! :)

Gitte sa...

Dine hvide hjerter er så fine - og også romantiske - ligesom dine pulsvarmere inden du rejste på ferie.

Jeg har lige cyklet hjem i blæst og regn, så jeg vil gerne med til Spanien :-)

Anonym sa...

Hallo:)Du må holde deg unna kaktuser og annet med pigger på. Ha ha. Hva skulle vi gjort uten ullsokker tro? snaks. Eli

Tanis sa...

Så mange fine bilder du viser her sylvia.Jeg er jo fremdeles i Paradiset.Nå er det nedtelling her,gruer meg til kulden hjemme.I morgen er det siste dagen ,jeg skal bade mange ganger og jeg skal ligge rett ut i solen. For nå er det 7mnd.til jeg kommer tilbake hit.Ser dere på onsdag klem fra mamma







Elisabeth sa...

Ååå, så mange flotte bilder.
Forstår du og Sophia har hatt en herlig ferie. Spesielt koselig må det være å være sammen med familie da.

Mine døtre har samme rettetanga, og den er visst bare helt topp, i følge dem. Kunne i grunn tenkte meg noen av Sophias nydelig krøller... Spør henne du. He he...

Rubia sa...

Auuuu! Det er ikke godt. Stakkars fingre.