Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 6. september 2012

På pulsen......

Ja, her er jeg visst tilbake igjen. Jeg skjønner bare ikke hvor fort dagene flyr......... Og bloggen blir rett og slett neglisjert!!!
Litt syk er jeg også, men det har jeg ikke tid til, så jeg prøver å la vær å tenke på det.

Gulvene på jobben er blitt bonet, og ALT er blitt flyttet på, så jeg driver å omorganiserer hver gang jeg er på jobb. Og dette er vel 3dje gangen etter at jeg kom fra ferie, at jeg gjør om butikken. Kan jo ikke være syk da!!!!

Innimellom blir det strikket.......jada, det er jo avslapning for meg, det!

Pulsvarmere er kjekke saker å holde på med, når tiden er knapp. Og det er flotte gaver å gi bort.
De grå blir gitt bort, men de gule vil jeg ha selv!

Ja, for selv om jeg har i bøtter og spann, får jeg aldri nok. Og det er faktisk vanskelig å gi bort også.

Jeg hadde et dilemma her tidligere, da en gjest satt og frøs, og jeg lånte bort både sjal og pulsvarmere. Så sier Mannen at jeg kan vel gi bort et par pulser, siden jeg hadde så mange på lager.
Da jeg gikk igjennom de jeg hadde, klarte jeg ikke å velge et eneste par jeg kunne gi bort. Ja, det er helt merkelig, altså.
Det endte med at vedkommende fikk lagt inn en bestilling på et par i "sin" farge. Og det har jeg ennå ikke rukket.............skjerpings, altså!
Disse er strikket i MITU (50/50 ull og alpakka) og er en av favorittene mine for tiden. Det går et nøste til et par, og jeg strikker på pinne 3.5, for å få skikkelig hold i dem.

Nå har jeg endelig lært, at jeg må gå ned på pinnene, siden jeg strikker litt løsere enn vanlig; og spesiellet hvis det er mønsterstrikk/hullstrikk.

Ellers låner jeg en bil, en liten kassevogn, som jeg kaller for Flower-Power bilen. Men det som er problemet, er at det alltid er en hale av biler bak meg, enda jeg kjører i fartsgrensen, og tilogmed litt over, i håp om å slippe denne halen.............

Så får jeg beskjed av eieren av bilen, at det var noe hun hadde glemt å si...........Når du kjører i 60km, kjører du egentlig i rundt 53km!!! HÆ????  På tide å få seg hatt, altså!!!!

Nå durer jeg avgårde så fort jeg bare kan, og håper ikke det vanker bot, for det er jammen fort gjort!

Noen som gjør ting annerledes, er katta
Vannskåla er den runde skåla du ser ved siden av henne. Men grasset er jo alltid grønnere på den andre siden, så vannet i vannkanna smaker MYYYYYE bedre enn i skåla!!! Tilogmed sølevannet i en av de andre som står rundt der, er tilogmed bedre! Godt man ikke er en katt (da må man jo nyte mus og fugl og litt av hvert.....grøss!)

Nå skal jeg og en venninne treffes for å strikke, spise lunch og skravle villt. Livet er herlig!
Vi sees! :)


15 kommentarer:

Rubia sa...

Godt å se at det er liv i deg også! :O)
Synes alle går og hangler om dagen. Krysser fingrene for å slippe unna. Men er vel ikke så heldig.
Flotte pulser! Koselige gaver, og man får aldri nok av dem nei.

Quiltefia sa...

Fine pulsvanter!! Morsomt at du ikke orker å kvitte deg med noen!!:-) Katta mi gjør det samme!! Merkelige greier! Hun prøver seg innimellom på blomstervasene og hvis det er tulipaner, spiser hun dem?? Ha en fin dag!! AnneK:-)

Petronella sa...

Kjempefine pulsvanter. Likte både mønster og farger :-)

snakkemunn sa...

Fint innlegg. Klart du vil ha mange å velge i slik at du alltid kan ha på deg den fargen du vil. De gule var flotte, Men det er kjekt å gi bort også. Noen har et par og har de i årevis. Kos deg ikveld med veninne. ;-)

Helen sa...

Kjære Sylvia !

Der er du jo igjen, og godt er det, savner innlegg hos det, da vettu :)

Satt å smilte da jeg så deg "for meg i 53 km" i timen !! "Sånne" bilkjørerer er bare så irriterende, at de ikke kan HOLDE farstgrensen...hahahahahahahahha

SUPER fine pulsvanter, i skjønne farer. Forstår godt du ikke kan gi bort noen du har strikket til DEG SELV, bedre å strikke noen somer planlagt å gi bort fra start av.

Kom hjem denne uken, og første jeg kjøpt var nye bladet M&M av Tine Solheim, forelsket med i den flette ponchoen (Regner med du har sett bladet,ja) og idag dro jeg til Tjøme handelsenter hvor garn til 1000 kr ble innkjøpt !!
GLEDER MEG !!

Todelooooo - god bedring, håper du er straks frisk igjen :)

Anne sa...

Hos mig drikker Mio (katten) også af vandkanden..hvorfor?? det ved vi ikke :)
god weekend til dig og familien :)

Vibekes lille ullne sa...

Du strikker da de herligste pulsvanter. Blir helt misunnelig for av en eller annen mystisk grunn blir det ikke strikket en eneste en her i huset.

Vi hadde en katt som nektet å drikke vann i skål. Han slo på skålen med poten og når vannet havnet på gulvet var det visst ok. Sølepytter var også bedre enn skålvann. Merkelige greier det der. :)

Tanis sa...

Hei koselig med et innlegg fra deg.Når du nevner Pover Flower så håper jeg du slipper bot.Ps den går fortere ,men du får jo være forsiktig.Nå må du bli bra ,for her venter det deg 30 gr,+.Ha det bra de dagene som er igjen.Hilsen mamma

Elisabeth sa...

De pulsene er så fiiine. Kan jeg få oppskriften tro. har lyst til å strikke et par av dem, hvis ikke mønsteret er for vanskelig for en amatør som meg. Trenger noen raske hvileskjær, innimellom evighetsarbeidet med Dominolappeteppet mitt.
Kommer innom butikken din en dag jeg. Må jo se nye varer, garn osv. Hi hi...

Krya på deg, Gumman. Ikke noe mer sjukdom på deg nå sier jeg bare.

Stor klem

Elisabeth sa...

Så fine pulsvarmere i en varm og nydelig Sylviafarge :) God tur på besøk til gutten din, synes det høres tøft ut å være mor når ungene flytter hjemmefra. Og så må du holde deg frisk framover :)

Turid sa...

Flotte pulsvanta- , synes ikke at en får nok - må jo ha noen som står i stil til antrekket osv.så da blir det fort at en har en del par....Æ må kjøpe garn/farge som æ sjøl vet at æ ikke "treng"...om æ ska få gitt noe bort.
Så er det freddan igjen-go helg!

Charlotte sa...

Hei igjen :) Tenkte på det da jeg var innom butikken i sta: Hun virker forkjøla... :) Ikke bra.. Kjempefine pulsvanter. Fletter er jo min store favoritt! Det går tregt med strikkingen her om dagen, men sånn et det vel når man holder på med hundrevis av ting på en gang... Ting blir liksom aldri ferdig...

Sissel sa...

Godt å se deg i blogglandia:) Nydelig pulsvanter du strikker, vil du si hvor jeg kan finne mønsteret eller er det hemmelig? Nydelig var de. Katter er morsomme dyr, og jeg er helt enig med deg, glad jeg slipper å jakte mus og fugl. Kos deg videre med rydding og strikking:)

Gitte sa...

Dine pulsvarmere er så fine!

Træls at du har været syg. Håber du er helt frisk igen, og at du havde en dejlig aften sammen med veninderne.

Åh - det lyder skønt at du og datteren skal på tur sammen. Sådan noget drømmer jeg også om at gøre sammen med Lise, når hun bliver lidt størrere........

Frk.Badegakk sa...

Så fine pulser! Her går det i luer. Som forhåpentligvis kan brukes til julegaver før lageret av luer blir for stort...=P