Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 11. september 2012

På pulsen II

.......yes, så var det gått en tid igjen :)

Og jammen følger jeg opp med samme overskrift også. Her skjer det tydeligvis ikke stort!
 Å, joda, men det er mange unnskyldninger: Jeg har vært syk (på bedringens vei nå), jobbet når jeg har vært syk (= null energi når jeg kommer hjem) og en pc som ikke er særlig samarbeidsvillig = jeg gidder ikke slå den på engang!!!

Men her kommer et lite innlegg, da vet du
Disse pulsene er noe jeg har funnet på selv, og de er strikket i en tråd Soul og en tråd Babyalpakka, som jeg hadde liggende.
Jeg har strikket en rett og en vrang rett opp; sydd dem sammen med en liten overlapp, og der har jeg sydd på knapper, til pynt. De "virker" altså ikke ;)

Knappene er de skjønne, romantiske knappene til DSA
Jeg synes det å pynte et plagg med knapper, gjør hele plagget.

Og "Blondekantene" har jeg kun heklet noe på frihånd, slik at de blir litt romantiske. Der har jeg kun brukt 1 tråd Soul, slik at det skulle bli litt sarte blonder.
Disse er IKKE til meg, for jeg er mere røff enn romantisk, men så har jeg da enda et par jeg kan gi bort!!

PULSER MED FLETTER
Ang. de forrige pulsene med fletter, er det kjempeenkelt, slik gjør du:

Legg opp 60m (15 på hver pinne)
Strikk 3 vrang, 3 rett i 3 omg. På den 4 omg. gjør du slik:
3 vrang, ta de 2 første rettmaskene over på en annen pinne, og legg dem bak arbeidet.
Strikk den 3 rettmasken, for så å strikke de 2 andre m rett også, 3 vrang, flette igjen,osv.....
Gjør dette hver 4 omg.

Strikk slik i 5 cm. Da strikker du 2 av de vrange sammen, slik at det nå blir 2 vrange, 3 rette osv....samtidig som du lager fletter som før.

Etter enda 5 cm (arbeidet er nå 10 cm) gjør du slik du gjorde sist, slik at det kun blir 1 vrangmaske mellom de 3 rettmaskene.
Når arbeidet er 15 cm, felles alle maskene av, etter en runde med fletting. Lag en til.


Dette blir det siste innlegget mitt på en stund, for i morra drar jeg og Sophia på ferie!
Vi drar til Spania for å besøke familien.

Dessuten fyller jeg år mens vi er avgårde, så du må gjerne legge igjen en liten hilsen her, så har jeg noe å glede meg til når jeg kommer hjem :)
Jeg lover å besøke dere alle når jeg er tilbake igjen.

Så er det bare å si: Hasta la vista!

12 kommentarer:

Bente sa...

Fint at du er bedre så du kan hilse på igjen. Og nå som du skal til Spania må du bli helt i form.

Den oppskriften på pulvsvarmere med fletter tror jeg er den jeg har strikket.

For tur og ha en hyggelig bursdag i Spania.

Bente

Helen sa...

Kjære Sylvia !

Ja, lenge siden "vi har hørt" fra deg nå, leit å høre du har hanglet litt....håper virkelig du blir helt frisk til avreisen din imorgen tidlig? Flyr vel ikke fra Gardermoen? Kanskje vi sees imorgen tidlig?

Sååååå deilig med ferie i varme strøk, og treffe storfamilien, blir kos det.

Lykke til med feiring av bursdagen din, tro hvilket år du fylte, var det 37 +, tro.....!??! Hehe

Flotte pulsvanter, som alltid !
Takk for oppskrift, tror den skal spares på.

Da sier eg bare:

Hasta la vista, bella donna :)

Charlotte sa...

Så fint at du er bedre! God tur og gratulerer så mye med dagen! :)

Fríða sa...

fine pulsvarmere, önsker jer en god tur og dig en dejlig födselsdag.
kh.fra Island
Frida

siddisisalou sa...

Takk for koselig hilsen på bloggen - men nei du, jeg er i Salou. Var bare en uke i Stavanger denne gangen, og den gikk veldig for kan du tro .....
Fine pulsvarmere som vanlig !!!!

Anonym sa...

Heisann. Lenge siden sist nå,dagene flyr som en vind hær.Har vært innom butikken tre ganger,men kommer tydeligvis hvær gang du har fri.Så mye fint du har laga siden sist ,alltid gøy å lese bloggen din,kan tenke meg du kosa deg i Oslo:) du og Sophia må ha en super jenteturer til Spania :)) Hær går mye av dagene til å tømme hus og forberede oppussing. Hilsen fra Brevikstrand.

Rubia sa...

Riktig god bedring og god tur!
Varmen er helt sikkert det du trenger nå.

Synd du ikke kommer i kveld.

Nydelige pulser!

MayaB sa...

Pulsvarmere kan man jo egentlig aldri få nok av, og disse var utrolig søte. Jeg er nok som deg tøffere i stilen, men dette er jo en veldig fin gaveidé. Nå håper jeg at du nyter Spania og busdag, og kommer tilbake opplagt og i bedre form. ;)

Liv Hege sa...

Heii! Herlig blogg - og jeg elsker jo pulsvanter, da! Får liksom ikke nok av dem!
Tusen takk for dine hyggelige ord hos meg!
Dette er en spennende høst... :-)

Gitte sa...

Hvor er de altså fine og romantiskee. Knapperne er helt perfekte.

Rigtig, rigtig god tur! Og et stort tillykke med fødselsdagen.

Eva Haukeberg Rinker sa...

Flotte puls, du er såå flink og kreativ! :)
God tur til Spania og grattis med dagen! :)

Elisabeth sa...

Se der ja, var pulseoppskriften. Tuusen takk, fine du.
Skal jeg forsøke meg på.

God ferie i Spania ønskes deg og Sophia. Nyt varmen.
Håper basseluskene er jagd på dør.

Elisabethklem