Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



lørdag 29. september 2012

Levende Interiør

Utendørs og Innendørs.

Å, som jeg elsker denne årstiden, høsten. Alle de vakreste fargene som er i naturen nå.
Ute på terrassen har jeg en vegg full av farger, som jeg gjerne skulle hatt her inne også
Og det kan faktisk la seg gjøre. Innendørs vegg med levende planter. Vertikal hage, heter det, og er mye brukt i kontorlandskap, for å lage en hyggelig atmosfære, og planter renser også luften, vet du.
Flere hoteller bruker også denne Vertikale hagen, for å lage et hjemmekoselig miljø.
Vil du lese mer om det, gå inn her.
Jeg er iallefall stooooor fan av det!

Men jeg har igrunnen ikke plass til det hjemme, derfor kjøper jeg heller blomster til meg selv hver uke. Siden det er mer inneliv enn uteliv fremover, er det hyggelig å ha noe levende, som er pent å se på, rundt seg.
I går ble det roser i høstens farger.
Og jenter, glemmer mannen eller kjæresten din å kjøpe blomster, så kjøp dem selv! ;)

Ellers storkoser jeg meg, med sønnen som er hjemme. Til frokost/lunch laget jeg Arme Riddere med Chorizo og salat til. Vi er begge to litt trege med frokost, så det ble lunch. For meg er det kun kruttsterk, varm kaffe som duger til frokost (gjerne med sjokolade til...kremt.....)
Så er det tid for strikketøy. Har nemlig en genser som snart er ferdig!
God helg alle sammen!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Hallo! Ja i dag har det vært fint, sittet ute jeg.koselig med Aron hjemme da.Snart ferdig med en genser til.... du er sprø, haha.Ha en fortreffelig aften.Eli

Elisabeth sa...

Elsker villvin-farger. Har en villvin i hagen min, eller rettere sagt nabo´n har. Den slynger seg over gjerdet og syrinbusken over i min. Nå er den et flammehav i rødt. Herlig!

Vært kaffe og sjokolade en time for meg selv i morres. Men det er FØR-frokost. Nå snart ordentlig frokost, med O og yngste som er hjemme noen dager. Koselig.
Sol ute, så nyt frisøndagen, med eller uten strikketøy. og du, lappeteppet er IKKE ferdig. Ting tar tid!!!

Gitte sa...

Jeg synes også efteråret er smukt. Skoven bliver helt fantastik med alle de røde og orange farver. Dog, dog, dog synes jeg det er trist at det snart er slut - igen! Bladene falder af og det bliver koldt.

På den anden side, hvis ikke det bliver koldt får vi jo ikke brug for al den uldstrik :-)

Kan godt forstå at du hygger om sønnen.