Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 23. september 2012

Hjertelig

Uken før jeg dro til Spania, var jeg syk. Mesteparten av tiden ble jeg sittende i sofaen, foran tv , med litt strikketøy.
Siden jeg hadde Hjerte-boka til Bente, og satt og bladde i den, fikk jeg lyst til å lage hjerter. So I did!

Det var bare å lete litt i garnkassene mine, så fant jeg passende garn til formålet. På forhånd hadde jeg bestemt meg for at de skulle være "romantiske", så valget ble hvitt garn, noe jeg skjeldent bruker til meg selv.

Først ble det et Puddelhjerte
Stæsjet er kjøpt på PANDURO. Og på båndet står det "Made with love". Dette er en gave til A, og helt i hennes stil.
Det er også de to neste hjertene
Det bakerste hjertet har fått seg blonder, mens det forreste har "englevinger" i form av to fjær.
"Medaljongen" på begge tror jeg er til Scrapbooking, men de synes jeg passet til formålet.

Og så er det årstiden, da, som ødelegger i å ta flotte bilder. Disse hjertene skulle vært tatt i et mykt, romantisk lys, med en lekker bakgrunn. Så ble det bare stuegulvet foran veranda-døra.

Det er bare å leke hermegåsa, for de er riktig søte, og jeg gleder meg til å gi dem bort. Trenger dere tips til flere hjerter, er det bare å kjøpe boka til Bente. Der de kan forvandles til å bli både ugler og nisser, og tilogmed et fat.

Siden det definitivt har blitt høst nå, er det på tide med supper å varme seg på. Mannen min er som sagt, en ihuga matlager, og i går mixet han sammen den deiligste fiskesuppa du kan tenke deg
Den inneholdt laks og reker, og sammen med purreløk og gulrotstrimler, var den helt perfekt.
Krafta har han kokt fra rekeskall, og som en ekstra piff, er det tilsatt både chili og cayennepepper.
Og han laget ganske mye (som vanlig) så gjett hva jeg skal kose meg med senere i dag?!!!

Ellers, fryser jeg hele tiden. Og kunne godt tenkt meg å dra tilbake til Spania igjen. Til dette her feks
Der var sanden så varm, at vi brant oss under føttene. Og det var en velsignelse å hoppe uti vannet.

Men det må bli til neste år, for kvoten med ferie er allerede brukt opp for i år.
God søndag.


3 kommentarer:

RigmorNY sa...

Hei Sylvia. Spania er et nydelig land å feriere i, Magnor og jeg var der i fjord. Og jeg må si at jeg allerede veldig forsiktig har begynt planlegge tur dit til neste år. ;)
Nydelige hjerter, selv har jeg ikke kommet inn i "hjerte-formen" ennå, men det kommer vel en dag hos meg også ;) Synes alle har hjerte både inne og utenpå husenen sine. ;)
Her har jeg "skiftet" jobb og jobber nå på den lokale matbutikken. Veldig fysisk slitsomt men jeg må da prøve meg frem. Desverre så merkes det ved at jeg får enda større behov for søvn, så det blir lite med håndarbeid for tiden. Er inne å kikker hos deg og de andre bloggerene, men selv har jeg tatt blogg-pause. Ha en <3 fin høst. ;)

siddisisalou sa...

Flotte hjerter !
Heldig du som har en mann som kan lage så god fiskesuppe - for den så virkelig snadder ut .... og det er deg vel fortjent !

Rubia sa...

Kjempesøte hjerter!

Den suppa så ikke feil ut nei. Godt nå i høst-kulda.