Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 21. september 2012

Hårmodell

Vi dro på Shoppingsenter i Marbella en av de første dagene vi var der.
Da var det noen som huket tak i Sophia, og absolutt ville ha henne til å sitte i en stol, foran et speil.
Hun ville helst ikke, men jeg sa "kom igjen, dette blir morro", og dermed satte hun seg ned. Og så var det sletting av hår hun skulle være modell for.

Sophia har verdens vakreste hår, med de flotteste krøller. Men hun hater det, og synes hun selv er finest med slett hår. Dette var virkelig noe hun likte, alikevel......
Her ser du håret hennes. Dama med slettetanga må jo ha frydet seg av glede, da hun så Sophia gå forbi. Nå fikk hun jo demonstrert hvor bra denne slettetanga var.

Mens hun slettet, laget hun litt større, mykere krøller, og DET likte Sophia, vettu. Og så begynte folk å stimle seg rundt.

Kan du se forskjellen?

Og slik ble resultatet. Bestefar var stolt av barnebarnet med "modell-krøller".
Og selvfølgelig ble det kjøpt rettetang!!! :)

Så var det min tur. Ikke å være hårmodell, nei, men til å gå i yndlingsbutikken min
Den største DESIGUAL-butikken jeg har sett. Her er inngangspartiet, der tøyet henger over.
Herregud, jeg kunne gå helt amok der inne. Men når det blir for mye å velge i, ender man opp med ingenting.
Heldigvis "fant" jeg noe, og gikk ut igjen med en topp og et par strømpebukser.

Toppen brukte jeg mye i ferien
....den ser du her.
Sophia, jeg og mamman min i Torre del Mar, der vi besøkte familien. Der gikk vi ut og spiste, bla dette her

Sophias Brownie, som jeg måtte hjelpe henne å spise opp, nam nam

Jeg og tanta mi ble glemt under matserveringen, og fikk maten vår når resten hadde spist sin mat opp (det er altså SÅ irriterende!)
Som en unnskyldning for dette, ble det satt en flaske Cognac og en flaske Lemonchello på bordet, sammen med små glass fyllt med is! Dette hadde aldri skjedd i Norge

Jo, den glemte maten skjer hele tiden i Norge, men man får aldri slikt satt på bordet, som plaster på såret.
 
 
Nå skal jeg på jobb, og aner ikke hva jeg skal ha på meg......vinterkåpa, kanskje? Det er 3 grader og frost i grasset........... Jeg vil heller tilbake til Spania, jeg
 








10 kommentarer:

Irene sa...

Det ser ud til, at I har haft en dejlig ferie. Fantastisk smukt hår din datter har:-) Skøn Desigual-bluse du fik købt.

Helen sa...

Skal si de krøllene til Sophia ble skikkelig "hollywood"- filmstjerne krøller !!! Wow, wow !!

Helt nyyyyydelig er hun !!

Med det skjønne håret der, spørs om ikke hun neste gang blir spurt om å være hårmodell for shampoo ?

Toppen din var helt deg, super fin.
Morsomt at den ble en favoritt med engang.

Hørtes kaldt i Norge nå...brrr.....
Kjøligere her også, men ikke mer enn 15 på morrakvisten også blir det mot 20 til 23 på dagtid, så klager ikke. Elsker sånt høstvær her i Italia :)

Todeloooooo - god helg - tro hva du nå strikker på, Sylvia?

Ponchoen min vokser, og er super gøy å strikke på !!

Anne sa...

Sikke en dejlig ferie I har haft...Sophia har det mest fantastiske hår.
Uhh 3 grader og frost i græsset, det er for tidligt :)

Eva Haukeberg Rinker sa...

Åååå så herlig, jeg vil også til Spania!!!
Deilig mat og god drikke servert!! Yammy.

Jeg strikker og strikker på genserene mine (og lager litt katteleker innimellom, som jeg har lært av deg) men er jo tom for tråd snart må vite!;) Har du fått inn den beige til Dortegenseren?? :)
God helg!!

Gitte sa...

Hun er da også bare så flot - din dejlige datter. Og hvem ville ikke gerne have sådan et fantastisk hår!!

Virkelig flot bluse du fik købt dig.

siddisisalou sa...

Så kjekt å få se litt foto fra ferien din. Håret til datteren din må vœre en drøm for en frisør, og sikkert veldig kjekt for henne å få se hva hun kan gjøre med håret ved en spesiell anledning. Vi har det framdeles godt og varmt, og ikke noe snakk om å ta på seg en strikkejakker her enda.

Megan sa...

Dejlige dage! :) Åh bliver da helt misundelig, men under jer hvert et sekund!!!

Og hvor blev det flot, Sophias hår, selvom det er utrolig flot i forveje. Jeg, som har glat hår, forstår jo ikke, at man ikke er VILD med sine krøller. Græsset er altid grønnere, ja ...

Håber I fortsat nyder dagene.

Knus.

ANNEPÅLANDET sa...

Ja, det håret til Sophia, det er i hvert fall jeg misunnelig på!
Så bra at dere hadde fint vær - det kan man saktens trenge etter den sommeren vi har hatt her i Norge i år.
Vi var på ferie rett utenfor Marbella for et par år siden, og jeg tror ratt vi var på samme shoppingsenter som dere. Desigualbutikken ser i hvert fall kjent ut. Det er én ting som er synd med Desigual, og det er at de spiller så støyende musikk (i alle de butikkene jeg har vært i, i hvert fall) - litt slitsomt når man er overfølsom for støy. Men utvalget der var bra!

Skulle gjerne hatt et feriehus i dette området, jeg! Nå er jo prisene så lave, sies det, at det er rette tiden å kjøpe på. Men da må man jo helst ha noen penger å kjøpe med også, haha...

Ha en riktig fin, ny uke - med eller uten rimfrost på!

Anonym sa...

Hallo,så lekker sophia ble! Kjekk pappa også:)Den klesbutikken skulle jeg gjerne hvert i, fin topp.Vi sees!

Rubia sa...

Knallsøt modell!