tirsdag 25. september 2012

Ensomt strikketøy

I sommer har jeg hatt flere strikketøy på gang, men et av dem strikket jeg på, kun i ensomhet.
Det var denne her, fra boken "Mer Feminin Strikk" av Lene Holme Samsøe.
Det er den som er avbildet på forsiden av boken, da i rosa, og den heter Romantisk Sirkelbluse.
Når du ser på den, skjønner du kanskje "Ensomhets-prinsippet"?

Det var kast, 2 sammen, trekk en over, kast, 1 vridd vrang osv........Og for hver runde var mønsteret forskjellig, så man kom aldri helt inn i det.
Men du verden hvor morro det var å strikke på den, tross alt! Mønsteret er nydelig, og hele fasongen er kledelig på de fleste. Etter å ha sett i klesbutikkene nå, er det en ganske populær fasong.

Jeg strikket på pinne 3.5, og brukte i underkant 100g Alpakka Silk (Rauma) og som du ser, så er fargen sort, som passet til ALT!

Jeg bruker bare en sort, langermet genser under, men da kommer ikke mønsteret så godt frem. (men jeg går altså ikke uten noe under, det blir litt drøyt, synes jeg)

Om dette er en hit? Å, ja!!!! Jeg tror jeg kommer til å bruke den opp!
Anbefales, om du orker å strikke i Ensomhet!

9 kommentarer:

Fríða sa...

så fin den blev! kan jeg anbefale at bruge en farvet t-shirt under, f.eks. röd, så skulle vel mönstret synes bedre.
jeg har også for nylig set en dame med en lignende bluse udenpå en enkel jerseykjole, hendes bluse var mörkeblå og kjolen en stærk turkis farve, og det så super smart ud.
kh.fra Island
Frida

Berit sa...

Sikke flot den er blevet, Sylvia!

Let og lun kunne jeg tænke mig.

Helen sa...

Skjønn var denne her, Sylvia !
Skjønner man bør holde tunga rett i munnen mens man holde rpå, ingen vits å skylle ned masse rødvin og telle samtidig....

Merket her en kveld, koste meg med bobler mesn jeg strikket fletter, og neste morgen var det bare å rekke opp de 10 radene jeg hadde gjort kvelden i forveien, ja, får nå holder jeg på med forstykket av poncho'n, og målet er at den siden ihvertfall skal være perfetto.....gjenstår å se...men, nå drikkes ikke bobler samtidig lenger, det er sikkert og visst !

Flott bildet av deg, forresten, du ser så happy ut og sort kler deg:)

Ciao

Vibekes lille ullne sa...

Den var smekkerlekker! Helt klart verdt ensomhetsstrikken. Det ser ut som det var veldig fin passform på den også. Jeg har lånt boka på biblioteket og skannet oppskriften, så den står på lista her også. Er bare skeptisk til at det mangler diagrammer å strikke etter.

Men, jeg strikker jo litt i ensomhet innimellom, så spørs om den ikke må på pinnene før jul likevel. Den var nydelig til deg hvertfall.:)

Ida Helene sa...

Så flott denne var:-) Moro å lage noe til seg selv :-)

Elisabeth sa...

Denne var superfin, Sylvia! Og vil du ha fram mønsteret, er det bare å ta en sprek langermet genser under. Rød selvfølgelig :o)

Lenge siden jeg har kikket innom deg her, så her har jeg mye å ta igjen av innlegg ser jeg.

God kveld da!

siddisisalou sa...

Kjempelekkert og sikkert et kjekt men vanskelig arbeide....

Frk.Badegakk sa...

Knallfin! Jeg har boka og har den på strikkelista mi, men har liksom aldri kommet så langt som å finne ut hva slags garn og farge og alt det der... Din ble knallfin så ble veldig inspirert nå altså...=D

Rubia sa...

Å så lekker!