Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 28. september 2012

Endelig fredag

....med sukker på!
Den aller beste dagen i hele uken, er fredag, synes jeg.
Mange tente lys, vin i glasset, og gullrekka på TV. Og god mat.

I kveld blir det ekstra hyggelig, da kommer nemlig Sønnen hjem. Han flyttet ut i august, for å gå på skole et annet sted. Nå skal han være hjemme på ferie.

Her får dere et lite tips av meg ang. lys.
Når kulelysene mine er brent opp, eller ned er vel kanskje riktigere, så setter jeg et te-lys i hver kule, så "varer" de lenger.

Kulene er brukbare enda en stund, de ser bare litt håndlagede ut. Derfor er det synd å kaste dem, når de kan lyse opp noen ganger til.

Så ønsker jeg dere en riktig fin fredagskveld!

6 kommentarer:

Elisabeth sa...

Enig! Fredag er beste dagen i uka. Denne fredagen drar vi innover til tigerstaden for å treffe jentene våre. P og jeg på hotell.

God fredag og helg, kjære Sylvia. Kos deg med sønnen hjemme. Tenker det er en uvant situasjon for dere alle fire.

Helen sa...

Fredag er og blir en herlig dag, spesielt høsten når det er så mye fint på kveldstv, somemrstid er man jo som regele alltid ute....og det er jeg ikke lenger her engang, med untag av konsert besøk, men nå er det slutt i Borgen for i år !

Kos å få sønnen hjem - kos dere alle sammen :)

Nå skal jeg lese meg lenger ned her på paella og jet sett liv....

God helg :)

Gitte sa...

Jeg kan godt forstå at du glæder dig til at få sønnen hjem :-)

Jeg har også glædet mig rigtig meget til fredag. Det har været en helt utrolig travl uge!!!!!!!!

Jørgen laver pasta med oste/citronsovs, og store rejer viklet ind i parmaskine (og masser af hvidløg). Og så et glas hvidvin - eller 2............

Anonym sa...

Jeg har allerede begynt på ostepoppen, men har ikke satt meg i sofaen enda altså. God lysende forslag. Eli

siddisisalou sa...

Fredag er fredag og den beste dagen i uken !
Veldig smart å sette t-lys i kubbe eller kulelysene når de begynner å starte på slutten. Skal jammen huske på det når stearinglys tiden starter her hos oss.

frøken ij sa...

Det med lysene har jeg aldri tenkt på, lurt :)

Og Ensomhet-toppen din ble lekker. Ble nesten litt fristed til å lage en selv.. Men før jeg kan sette i gang med noe slikt må armen min bli bedre, og jeg må få unna noen av de andre prosjekten på lista mi. Og den lista blir jo aldri noe kortere.. ;)