Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



onsdag 8. august 2012

Opp med himmelen, ned med skuldrene

Hver gang jeg entrer Danmark, faller skuldrene ned på sin plass.
Og himmelen, den blir så høy! har du lagt merke til det?

Jeg simpelthen ELSKER Danmark!!!!
Turen videre gikk til BLOKHUS, der vi leide et sommerhus med utsikt til klittene, og bak der lå stranden.
Kan det bli noe bedre?
Vi hadde dager med sol, med regn, med blæst og med akurat passe vær.

Å nyte frokosten under en parasoll, det er sommerferie, det!
Eldstesønnen til Mannen kom på besøk noen dager, og ellers hadde vi deilige dager sammen med noen norske venner som også var på ferie i Danmark samtdig som oss.

Det ble spist masse god mat, og det ble spillt kort, og det ble strikket.

En dag dro vi til Ålborg.
Jeg liker best å gå bakgatene, for plutselig dukker det opp skatter man aldri hadde oppdaget ellers.

Og dette stedet kom jeg over for mange år siden, og det er et MUST hver gang jeg er i Ålborg
LANGE Kunst & Håndtverk, med utsalg og verksted.

Det er en fryd å gå der inne, nyte og bare se. Nei, jeg kjøpte ikke noe, selv om det var mye som fristet. Men man skal ikke alltid kjøpe, for man trenger jo heller ikke alt. Men det er godt å se pene ting, og kanskje bli inspirert.

Kjøper du malerier når du er på Kunstutstilling, kanskje?

Så blir man litt sliten av å gå i byen, og lengter tilbake til sommerhus og strand
Høy himmel





6 kommentarer:

snakkemunn sa...

Inspirasjon får man også av å se. Eldste sønn har også feriert i Danmark i sommer. Det er et land jeg er også glad i selv om det er noen år siden jeg var der. Elsker å se på kunst(men gjør det for sjelden) ;-)

Berit sa...

Dejlige feriebilleder. Du får det næsten til at se ud som om sommeren har været det rene solskin i Danmark.

Og du er altid velkommen tilbage. Husk blot at fortælle os, hvis du er omkring Aarhus :-) Så gi'r vi kaffe!

Megan sa...

Det er så hyggeligt, at du elsker Danmark så højt. Åh! :)

Og så fine billeder. Tak fordi du minder os om, her i Danmark, at vi har højt til himlen og at horisonten ofte er endeløs. Ser ud til at I var heldige med vejret og fik det lidt sommer, der har været. ;)

Velkommen tilbage!

Ruth sa...

Tusen takk for den hyggelige kommentaren du la igjen. Jeg skal nok prøve å få igang bloggen igjen selv om det ser ut til å ta sin tid.
Du har da virkelig fått fartet omkring i sommer. Og maten, jeg blir alltid sulten etter en tur innom bloggen din. Jul i juli ja, for et herlig påfunn.
Den røde jakken var knallfin. Jeg kan tenke meg at den passer deg som et skudd. Ha en fortsatt fin sommer.

Rubia sa...

Det er deilig å være norsk i Danmark ja. Helt nydelig!

Helen sa...

Enig, Danmark er nydelig !

FLotte bilder, og helt klart en super ferie dere har hatt :)

Nei, jeg kan ikke huske jeg noengang har kjøpt ett maleri på utstilling?
Men, liker jeg å gå på det? JA!
Moro å se, moro å se farger, moro å se hva folk maler.
Elsker å gå innom slike butikker som du var innom, er så inspirerende - og da er det mer sannsynlig at jeg kjøper noe :)

Ciao fra Italia - synd med stripevesten din, at den ble for stor...:(