Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 24. august 2012

Messe

Hæ? Har det virkelig gått en uke siden jeg var her sist? Dagene mine bare flyr avgårde......

Denne uka har jeg vært i Oslo på møte og i Lillestrøm på Gave og Interiørmesse.
På møtet hadde jeg den fineste utsikten, synes jeg
..nemlig Operaen i Bjørvika. Jeg synes bygget er helt fantastisk.

På Messa treffer man jo folk man kjenner av og til, og den først jeg traff på var Bente. Hun er strikkedesigner, og har også egen blogg, sjekk her.

Det fantastiske er at vi har blitt kjent gjennom jobben, og hver gang vi møtes, er det like hyggelig.
Det første Bente sa til meg, var at nå skulle jeg få noe av henne, men hun skulle skrive i den først.

Her står hun og skriver en hilsen til meg, i strikkeboka si "Med hjerte for Strikk" (Cappelen Damm) som nettopp var kommet fra trykkeriet.
Så nå er jeg den lykkelige eier av en flott strikkebok, fyllt med hjerter jeg kan strikke!!!
Bente, tusen, tusen takk for boka! Det ble jeg såååå glad for. Og ps: min favoritt var de du kunne henge på treet (jeg er nemlig lei Arne & Carlos sine kuler ;) )

Boken er bestillt inn til butikken, så den er strax på plass. Løp og kjøp, folkens!!!

Noe jeg hadde gledet meg til, var å gå på Standen til Du Store Alpakka. Masse nytt fra dem denne gangen. Både nytt garn, nye oppskrifter og nye farger
Fra Dreamline-serien (Sky-Soul og Air) var det endelig kommet farger som jeg også kan bruke. Denne kurven kunne jeg godt tatt med meg hjem.......
Den røde capen som ligger der, var silkemyk og lett, og nå er det bare å blande kvaliteter, så får man unike plagg.
Bare det å se garn i en hylle, får det til å krible......... herligheten!

Og det nye garnet HEXA er en av mine nye favoritter nå! Jeg fikk med meg et nøste hjem for å prøve ut, og det er allerede strikket ut (kommer snart bilde av det jeg har strikket .........)
Men her et plagg i det skjønne HEXA-garnet. En Kooooose-genser!!!! Og for dere som tør, så kan "Skappel-genseren" fint strikkes med dette garnet. (kommer kun i naturfarger)

Ellers er man jo rundt omkring på en slik messe, og jeg glemmer å ta bilder hele tiden.
Men KAZURI er alltid et hav av farger, så der fikk jeg tatt noen
"Vern om dine favoritter"........behøver ikke alltid brukes på Tvist.
Vi har tatt inn kun en av hver, så her er det "førstemann til mølla", som gjelder.

OLEANA hadde også mye fint, og da må jeg røpe vårens hemmelighet...... Nemlig en jakke i Beige-farger, som folk lenge har etterlyst. HELEN, denne tror jeg du MÅ ha, altså!
Men du må vente til våren, sorry!

Nå er jeg strikkesjuk, så det blir alt fra meg i kveld.

GOD HELG, ALLE SAMMEN!







10 kommentarer:

Helen sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Helen sa...

JA !!!!

Du har helt rett, den Oleana jakken - STO DET MITT NAVN PÅ, må ha, må ha, må ha,
LOVE it :))))))))))))))

Kommer når sa du...? Våren.....åhh, så lenge til........

Fin, fargerik, inspirerende messe du har vært på, herlige farger på masse fint garn, uten tvil.

Den boken så da spennende ut....hjerter? Til pynt, da..eller?
Men, kjenner jeg deg rett, får vi vel snart se ett hjerte eksempel her inne.

Charlotte sa...

Oi, så spennende. Innbiller meg du har en kjempefin jobb der nede i byen :) Er nesten litt misunnelig i blant :) Jeg hadde vel bare gått rundt der med åpen munn og siklet på alle tingene... Ikke bra... God helg! :)

ANNEPÅLANDET sa...

Hei hei! Så spennende på messe! Jeg fikk være med en venninne en gang, og ble nesten litt overinspirert.

Men du, du er jo ekspert, så kanskje du kan svare på dette, som jeg har lurt mye på: Er DSA Hexa ganske lik Rauma Puno? Innbiller meg at det er nesten samme garnet, men har ikke fått sett Hexa "laiv" enda.

Ha en finfin helg! Jeg skal i bryllup og krysser fingrene for fint vær!

GNIST by Gitte Bettina Lauridsen sa...

Så det kribler fremdeles når du ser lekkert garn i en hylle, selv om du jobber i en garn-butikk? Det er bra!! Garn er noe man blir veldig avhengig av (i ale fall noen av oss) - hva er det egentlig i putter i den ulla? Alltid gøy å se bilder av messene du er på! Bra du husket å ta noen bilder :-)

Anne sa...

Sikke en messe du har været på Sylvia og tænk at få en bog :) så sødt af giveren.
I dag tager jeg på strikke-camp i Korsør..kun for at kikke, ingen kursus og hjem igen i eftermiddag :)
På mandag skal jeg på tur med Sorø Kunstmuseum..vi skal til Ribe og Esbjerg og se på kunst :O)..jeg må have strikketøj med til busturen :)
Hils familien.
Knus

Eva Haukeberg Rinker sa...

Så utrolig hyggelig blogg du har Sylvia!!! Jeg skal linke den blandt mine favoritter så er veien inn hit kort!
Flotte historier og fengende bilder! :)Fikk jo rett og slett lyst til å reise på garnmesse!
Me like! :-)

Rubia sa...

Må innrømme att ett nøste Hexa har ramlet ned i lageret mitt også. Lurer veldig på hva jeg skal strikke av det. De pulsene jeg trodde jeg skulle strikke, var ikke til dette garnet viste det seg. Gjelder visst å lese oppskriftene før en kjøper garn.

Anonym sa...

Hei, så heldig du var som fikk boka, så de ferdige hjertene på Dale sin stand, og de var bare supre:-) Var og på DSA sin stand, og ble helt fasinert av de nydelige fargene som kommer, rene høstfesten:-)

Takk for en flott blogg med fine kommentarer.

Solveig

Bente Presterud Røvik sa...

Hei, søte Sylvia

Så hyggelig at du likte boka mi, da :-)
Selvfølgelig måtte du få en!
Alltid flott å treffe deg - selv om det som regel blir i hyrten og styrten på messa....
Vet at du allerede er igang med hjertestrikkingen, og lager dine egne varianter - helt SUPERT!

<3 Bente