Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 16. august 2012

Lønstrup & Skagen

Noen steder vi nesten alltid drar til når vi er i Jylland, er Lønstrup og Skagen.
Det gjorde vi også denne gangen, den siste dagen i ferien, før vi dro hjem. Og selvfølgelig var været strålende, og heldigvis for det.

Først en tur til LØNSTRUP
Der må jeg alltid ned til stranden for å se om det ligger fiskebåter der. Og for å se havet.

(Siden vi liker denne byen så godt, leide vi et feriehus her, for flere år siden. Det var den sommeren det regnet HELE TIDEN. Og vi hadde kun en solnedgang og en formiddag med sol, hele den uken vi var der, resten var kun regn. Det var IKKE sjarmerende i det hele tatt.)

Men denne var sjarmerende, som hang inne på vår "stampub" der vi spiste lunch denne dagen.

Og så må vi alltid hit

...til Glasspusteriet, der vi kan stå å se de lage glasskunst.
Som disse herlige flaskene, feks
Men det er flottest å ha mange, samlet, og ikke bare èn.
Se hvordan fargene fremhever hverandre.

Og en av disse her hadde passet perfekt hos meg
SORT & RØDT. Men lommeboka ville ikke åpne seg akurat da, så det ble med beundringen.
Er de ikke flotte?

Så gikk reisen videre til SKAGEN.
Vi dro først ut til GRENEN der to hav møtes.
Her står Sophia helt ytterst.
Og i byen måtte vi en tur til havnen for å spise is, og se alle de flotte båtene som lå til kai.

Og vandrer du en tur rundt i byen, finnes det så mange flotte steder man kan leie. Noen flottere enn andre, som dette stedet her

Det bugnet av skjønne blomster, og man kunne også sitte under tak, i tilfelle regn.
Her vil jeg bo, neste gang jeg skal på ferie til Skagen. Blir du med?

GAMLE SKAGEN
Så avsluttet vi ferien i Gamle Skagen, og så solen gå ned
Det er dejlig å være Norsk i Danmark.







6 kommentarer:

siddisisalou sa...

Kunne ikke vœrt mer enig - Danmark er bare deiligt !!!
Får rett og slett hjemlengsel og kan nesten lukte nylaget leverpostei bare med tanken . . . Takk for turen

Helen sa...

takk for reisebrevet !

Er sååå moro å lese, samt se flotte bilder til. Veldig FINE bilder du har tatt.....så da virkelig ut som knall vær, hver dag :)
Regn på ferie'n er og blir kjipt...
Godt det ikke kom denne gangen.

Ja, du sjømat er bare så digg !
Her nede har jeg bare fåt helt dilla på blåskjell og kongereker.

Matbutikken fikk besøk på mandag, og siden har jeg laget hjemmelaget lasagne, ble så stor at vi hadde den i to dager, så grillet vi super gode pølser på tak terrassen igår...og idag, ble vi brått bedt til naboen til middag, sammen med noen flere naboer. Konsert i Borgen ikveld, som vi alle skal på - med andre ord, jeg koser meg og gleder meg til kvelden:)

Ciao

Rubia sa...

Det er utrolig koselig i Danmark!
Jeg blir gjerne med.

Amelie sa...

Jeg har glaedet mig over dine billeder, for taenk, min foerste ferie har jeg holdt i Loenstrup for 47 aar siden. Du har da haft dejlige feriedage. Tusind tak for at vise billederne.
Hilsen fra Amelie

Turid sa...

Deilige sommerbilder -høre have bruse. Ha ei herlig sensommarhelg!

Elisabeth sa...

Klart jeg blir med. GJERNE! Tror vi fint skulle funnet ut det med strikking, sykkel, danske håndbajere, en lille og masse skarvling. Når skal vi dra???