Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



mandag 6. august 2012

Hverdagen

er ubønnhørlig tilbake, og snart går dagene som før......
Ute striregner det, og det er helt greit, for nå er ferien over.

Selv om jeg og Bloggen hadde ferie, hadde ikke fingrene mine det. Det ble strikket en hel masse!
Faktisk, uka FØR vi dro til BERLIN ble det strikket iherdig på en jakke. For den skulle nemlig bli med på tur.
Kanskje jeg skulle kalle denne for "Hverdags-jakka"?
Den er strikket i RØD (what else?) Faerytale på pinne nr.4. Og hvis du synes du har sett den før, ja , så har du det! Jeg strikket nemlig maken til Sophia til 17 mai i år, bare i sort, og en strs mindre.

Og oppskriften? Nei, den ligger lagret i hodet mitt, og skrevet i koder som bare jeg forstår, på et ark eller to; så den er UNIK. (Jakka er en kopi av en ferdigstrikket jakke vi selger i butikken, til den nette sum av 1500 kr)
Jeg brukte 7.5 bunt til kr 59 pr stk, så da kan du regne ut hvor mange kroner jeg sparte! :)

Og siden det var den første dagen på jobb i dag, hadde jeg en ledig modell til oppdraget også!
Om den har vært i bruk? Gjett om!
 Faktisk hele tiden siden den ble ferdig, den samme dagen vi dro til Berlin. Jeg hadde satt det som mål, å ha den med dit. Det er greit å ha et mål å jobbe mot.


Siden jeg var syk da vi var i Berlin, frøs jeg, og jakka var følgesvenn hver dag. Den er heller ikke tung å bære på, så når sola dukket opp, og varmen kom, var det rett av med den, og slenge den rundt veska.
Jeg tror jeg kommer til å slite den ut!

11 kommentarer:

Strikkeheksen sa...

Det tror jeg da også du gør, for den har en superanvendelig facon og så er det jo en flot farve :-) Den kan bruges over rigtig mange ting og er ligefrem et fund til de penge ;-)

Tovepia sa...

Den var nydelig!!..og selvfølgelig rød:)) Denne kan du bruke til alt og frisker virkelig opp dongerybuksa!
Ha ei fin uke, klem;)

Helen sa...

Helt deg !!

Nydelig farge, og moro at den alt har blitt en favoritt :)

Her går det i det ene englesjalet etter det andre. Er nå på mitt femte sjal.......!! Ett til stedatter har alt blitt laget, ett til en venninne, 2 til meg selv, og nå ett nytt ett til en annen venninne :)
Moro å lage alstå !

Farmors sa...

Hei, så hyggelig å ha deg tilbake, har savnet deg jeg! Rålekker jakke!

Farmors sa...

Hei, så hyggelig å ha deg tilbake, har savnet deg jeg! Rålekker jakke!

Vibbedille sa...

NYDELIG jakke og rødt er super FLOTT ;)) Har en kjoletunika sak i samme garn og eg ELSKER den! Garnet er jammen varmt så her er den forbeholdt høst/vinter....ELLER enkelte dager i "sommer" kunne eg nok ha brukt den hehe

Herlig og da når hverdagen er tilbake, her er det 2 uker igjen av ferien, men gleder meg vel egentlig mer til jul enn eg håper sommeren kommer, det første er nå mer sikkert hehe

KOS deg masse og ha ei flott uke ;))

Go`klem Vibbedille ,))

GNIST by Gitte Bettina Lauridsen sa...

knallfin! Den ville jeg bodd i ;-)

snakkemunn sa...

Superfin jakke. Det er herlig å strikke en slik favorittjakke.;-)

Rubia sa...

Lekker jakke og selvsagt i din farge da. :O)

Du må skrive ned mønsteret å selge i butikken!

Irene sa...

Skøn trøje i en flot farve, som jeg ved klæder dig rigtig godt.

Line Kristine sa...

Litt snodig at du har strikket deg rød jakke, ja ;) Kjempefin ble den! :)