Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 14. august 2012

For store striper

Pus ble fjernet. så jeg fikk gjort ferdig Stripevesten min, som har vært et ferie-strikketøy.

Og for en fryd å strikke; det har gått av seg selv, stripe på stripe på stripe.........
"Glade Striper" heter den, og er designet av Danske Mette Thysøe. Og den er strikket i KAUNI garn.

Det som har vært så morro med å strikke den, har vært fargekombinasjonene. Man strikker med 2 forskjellige garnnøster, der begge skifter farger etterhvert som man strikker. Og da er det så spennende å se hvilke farger som striper seg sammen.

Jeg synes fargene jeg valgte, "traff" hverandre riktig, så det ikke skar seg i sammensetningene med fargene. Noen av kombinasjonene ble faktisk ganske spennende.

Til hovedfargen valgte jeg EY og den andre er EA.
Jeg valgte å strikke den som en lang vest, og slik ser den ut i hele sin lengde (og bredde)

Stolpen valgte jeg å strikke på samme vis som på Kløverjakka mi. En metode jeg lærte av Vivian Høxbro, som er den aller beste!

Siden overskriften er "For store striper" sier den vel sannheten : den ble nemlig for stor!
Jeg strikket i strs M, og endte opp med strs L. Som jeg synes skjer altfor ofte med det jeg strikker.
Jeg skulle nok gått ned en halv strs. på pinnene, men det forstår jeg alltid når plagget er ferdigstrikket.

Det morsomme er jo, at Den røde Hverdagsjakka mi passer helt perfekt, og der hadde jeg ingen oppskrift engang. Er ikke det merkelig? ;)

Jeg har bestemt meg for enten å lage en hempe bak, så jeg får strammet den inn litt, eller å ha den
FOR SALG.
Jeg vil ha 800 kr for den.

(Fra skuldra og ned, er den 78cm lang. Bredde/livvidde er 54cm)

Skriv i kommentar om du er intrs, eller send meg en mail. Adrs finner du om du trykker på bildet mitt.

6 kommentarer:

GNIST by Gitte Bettina Lauridsen sa...

Knallfin denne vesten! Ble veldig fine fargekombinasjoner hos deg, og veldig spennende at man ikke vet helt hvordan resultatet blir før det er ferdig. Kunne godt tenke meg å strikke striper med to ulike Kauni farger, men det skal i så fall være en variant av Gitte's glade striper (dvs top-down m. raglan etter eget mønster) :-)

siddisisalou sa...

Veldig fin vest/jakke - synd den ble litt stor til deg. Og heldig er den som kan få kjøpt seg en flott hjemmestrikket vest/jakke.

Vibekes lille ullne sa...

Nydelig jakke/vest med herlige striper. Synd størrelsen ble feil, for det var jo akkurat dine farger (pussig nok) :) Striper er morsom, må nok strikke det snart igjen.

Jeg så ikke noen ferdige pakker med garn på Sommerfuglen, men det var nok mye jeg gikk glipp av. De hadde jo så mye forskjellige fristelser i den lille butikken. Må nok dit mange ganger for å få med meg alt. :)

Charlotte sa...

Så trasig at størrelsen ble feil da... Vesten er kjempefin i allefall! Det kommer til å bli drøssevis av Levina- pulser utover høsten. Har jo hamstret en hel haug som skal bli julegaver. Jeg syns de er så fine at jeg syns alle jeg kjenner burde ha et par :) Når jeg er midt i prosjekter det går trått med har jeg en tendens til å starte nye før jeg fullfører noe som helst, men de pulsvantene der er perfekte å ha som pausestrikk, de fullføres bestandig! Og nå er jeg en racer på fletter kten flettepinne. Da går det jo som en drøm da :) Ønsker meg en tur til Køben og Sommerfuglen :)

Turid sa...

Kjempe fin jakke/vest- men æ trur ikke æ slår til denne gangen, bør nok ikke ha tverrgående striper (av ukjent grunn) he he.Likte fargene veldig godt - du må bare gå igang med en ny , får sikkert solgt denne...

Rubia sa...

Synd den ikke passer da! Men da er det bare å sette i gang med en til. :O) Jeg har garnet til min neste klar hjemme.

Men selv om den ikke passer, den ble lekker!!!