Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 26. august 2012

AIR.......

Da jeg var på Strikkefestival i Silkeborg(DK) i sommer, hadde jeg med meg etpar enkle strikketøy.
Det ante meg at det ble snakket og ledd så mye som vi gjorde, og da nytter det ikke med et komplisert mønster man må konsentrere seg om.

Og er det det noe som er enkelt å ta med på tur, er det SJAL
Dette er strikket i Dreamline-seriens AIR , og veier ca 50g. jeg brukte altså 2 nøster. Og jeg tror det var pinne 4 jeg strikket med.
Det har nemlig vært ferdig en god stund, men jeg har faktisk ikke festet trådene på det engang.

Det var så mye annet jeg heller ville strikke på, så jeg la det bare til side, idet jeg felte av. Litt kjedelig var det å strikke også, MONOTONT egentlig, men det var egentlig meningen, da. Og ha noe helt enkelt med på tur.

Oppskriften er "min egen" som er fra nakken og ned. Og for at det skal skje noe, laget jeg 3 hullrader, så jeg ikke skulle omkomme av kjedsommelighet!

Det er fnugglett, mykt og stort, men ikke min farge.
Det blir lagt i gaveskuffen, så får man se etterhvert hvem som blir den heldige!

God søndag. Her står det visst husarbeid , som vanlig, på programmet, etterfulgt av massiv strikking!

8 kommentarer:

Helen sa...

Lekkert, delikat, og som du skriver...fnugglett, kan jeg se fra bildet :)

Heldig den som får, eller hva med å prøve å selge det?

Faktisk husarbeid på meg også idag, kommet hjem fra nydelig miniferie, og tatt over Villa'n vår - igjen - og da må man gå over alt....en knott falt av i skuff, funnet igjen i en annen skuff, mannen må rense alle sluk på 3 bad, 2 uker siden sist han gjorde det, alle håndkler må gjennomgås, legge vekk de med flekker som ikke går bort. Alle senger gjennomgå, støvsuges, madrasser snus og vendes på....uff, kjedelig - men hvem sa det skulle bare være å ligge ved poolen og daffe seg....? Hhehe

Lykke til med ditt rengjøring og ikke minst, og viktigst_- kos deg med strikkingen din, tro hva du holder på meg nå?

Todelooooooo - fra Italia

Anne sa...

så fint det blev dit sjal...
jeg ser at "min" app til dig er i din sidebar :) tak
knus

Charlotte sa...

Nydelig sjal spør du meg... Men jeg vet at det enkleste kan være det kjedeligste selv om det likevel er det beste...

Rubia sa...

Stilig! Og garnet er lett og luftig.
Kos deg med strikken!!

Turid sa...

Ser jo rålekkert ut og luftig ikke minst. Fargen er jo nøytral , mensom du så er ikke æ heller inni den fargeskalaen som passer dette sjalet....heldig er mottakeren , du finner nok den rette.
Ha en flott august mandag...

Gitte sa...

Meget fint, let og smukt. Det er da en fantastisk gave at have på lager.

Synes du oplever så eget lige p.t. - en tur på messe. Det så spændende ud.

Elisabeth sa...

Lekkert er det, det hvite sjalet Sylvia.

Håper du har gode dager, min venn? Long time, no see.
Nytt minibloggtreff må vel snart planlegges??? Hihi..

Marianne sa...

Det blev så lækkert som dig :-)