Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



onsdag 20. juni 2012

Strikkefestival-tur

Veien gikk rett til Silkeborg, der det var STRIKKEFESTIVAL.
Vel, ikke helt korrekt, for først et stopp for å hente Anne, og så videre til Middelfart.
Man må jo ha et pit-stopp på veien, og denne gangen ble det altså Middelfart, og garnbutikken GARNITURE

Her kjøpte jeg 2800 m med det bløteste Silkegarn du kan tenke deg. Jeg tenker å bruke det på en genser til meg selv, men alt kan endre seg underveis...........

Vi hadde en liten avtale underveis, så vi stoppet her i Lunden, da vi ankom Silkeborg by
Dette stedet minnet meg om et gammelt Badehotel.
Innenfor vrimlet det av strikkende kvinner, som drakk kaffe, spiste kake og deilige pannekaker, mens de skravlet i munnen på hverandre.
Og der var jammen vår egen avtale også, nemlig Tine

Det var hyggelig å se henne igjen. Jeg hadde ikke sett henne siden Strikkefestivalen på Fanø sist år.

Vi tok henne med til luxus-hytten vi hadde på en Campingplass, der vi laget litt kveldsmat, skravlet og strikket.

Praten gikk mye ut på "Festival.passet", som både Tine og Anne hadde fått på hver sin bil, da vi handlet i Kvickly. Et flott GULT bånd, som kostet "flesk".
Ja, hver sin parkeringsbot hadde de fått. Og det var ergelig, for disse pengene kunne jo ha blitt brukt til garn istedet!!!!

to be continued....................



.

4 kommentarer:

Elisabeth sa...

Å hildrane du! Som jeg koser meg med å lese disse blogginnlegga dine fra Køben og strikkefestival, Sylvia.

Du har kanskje allerede hørt at jeg var innom butikken på lørdag. Kjøpte garn. Til teppe. Bombe? Ikke i koppfargen, eler havskum. Gjett!

Tovepia sa...

Følger spent med...dette så koselig ut, men parkeringsbot..huff!

Rubia sa...

Det der ser skikkelig koselig ut!
Kos deg masse videre.

Monstermønster sa...

Så morsomt det så ut å dra på dansk strikkefestival! Veldig inspirererende, det er jo ikke sååå langt til nabolandet!