Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 7. juni 2012

Noe kjedelig , men gøy likevel

Forvirres du av overskriften, forstår jeg deg godt, hi hi
Men når du ser hva jeg har strikket, og kjenner meg litt, så gir svaret seg selv
Jeg har strikket sokker!!
Slik jeg mener det, er sokker absolutt nødvendig, men veldig kjedelig å strikke! Ikke vet jeg hvorfor, for det skjer jo noe hele tiden......... mulig det er fordi jeg må strikke to like?? Aner ikke.

Men disse tok ikke lange tiden, og så er det jo ANKELSOKKER , helt supre på sommeren!
Strikket i STERK, og de er supermyke og slitesterke. Pinne 3.

Jeg skal nemlig snart på tur, og vil ha minst mulig i kofferten min, så jeg kan få mest mulig med meg hjem igjen....... og når jeg nå sier jeg skal på STRIKKEFESTIVAL igjen, så skjønner du vel at jeg må ha MYE plass i kofferten!!!!?

Neste uke sitter jeg på flyet til København, og så skal jeg til Silkeborg på Strikkefestival, sammen med Anne og Marianne. Jeg har gledet meg lenge til denne turen, noe vi har godt av, alle sammen.

Ja, og om været ikke er helt på plass, så er det godt å være varm på bena, iallefall!

10 kommentarer:

Helen sa...

Deilig med hjemmestrikket sokker, tror nok det er kjedelig fordi som du sier selv, man må strikke to like....blir jo litt rart å strikke de forskjellig...

Jakken under her ble sååå fint, men veldig vanskelig å se fargen, som jeg selvsagt er nysgjerrig på, men kanskje neste gang vi treffes kan du ha den på deg?

Strikkefestival, hurra, det er jo midt i blinken for deg !! Deilig med masse inspirasjon, og kanskje det drypper på oss her "inne" også ?

Kos deg masse - her går det i englemasker, lagt bort ullskjerfet litt, og straks ferdig med et stort sjal i englemasker, blitt hekta nå jeg også....thiiii :)))

Rubia sa...

Flotte sokker! Det er viktig å holde seg varm på beina når en skal på tur.
Kos deg på strikkefestival!

Lin sa...

Ja saa er det bare om at ha plads i kufferten hihi. Rigtig god tur.

Birgitte sa...

Det er herlig med selvstrikkede ullsokker! Og det sterkgarnet varmer så godt:) Har akkurat hatt en sokkestrikkeperiode selv - og det var faktisk gøy:)

siddisisalou sa...

Kjenner meg godt igjen når det gjelder sokker - to helt like har jeg aldri fått til, og noen sokker har det blitt etterhvert. Ønsker deg en fin tur og kos deg masse !!

Charlotte sa...

Hei og tusen takk for kjempekoselig kommentar i bloggen min :) Jeg skal gå i tog barnas dag i to år til så jeg skal speide etter deg de neste årene også :) hehe... Jeg skjønner godt at det er vanskelig for noen med voksejakken for jeg syns det var utrolig vanskelig selv. Det er en annerledes måte å tenke på, og du at de å omstille hjernen er ikke alltid like lett :) Jeg tror kanskje man skjønner det etter hvert som man er i gang, bare man gjør akkurat det oppskriten sier... Heldiggris som skal på tur. _Høres utrolig deilig ut!

Berit sa...

Fine sokker!

Håber at træffe dig og de andre piger på Strikkefestivalen!

Fru Tunheim sa...

Det blir sikkert kjempekjekt....jeg har vært i Silkeborg en gang og det var så koselig der....God tur!

Ruth sa...

Strikkefestival høres herlig ut. Danmark også. Og sokker må man jo ha selv om det kun er spennende å strikke en. Det er rart det der.

Elisabeth sa...

Heeeldiggrisen!!!!

Det blir sikkert bare supert.
Nyt helgen, kjære du.