Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 21. juni 2012

Lyden av bølgeskvulp og strikkepinner

Vi hadde ikke meldt oss på noen kurs, da vi var på Strikkefestivalen, men en båttur hadde vi bestemt oss for å bli med på
Her sitter Tante BLÅ, Tante RØD og Tante GRØNN.

Ja, kan du se vi har like sjal på oss, hver i "sin egen" farge!
Jeg hadde heklet et Englemaskesjal til oss hver, og har faktisk vist dem på bloggen, men "undercover", så de ikke skulle ane noen ting, he he

Vi var så heldige å få plass ute på dekk, ellers satt de andre damene innendørs og strikket.
Og båten het MÅKEN, ironisk nok, for over Lillebeltsbroen klarte Anne å kjøre ned en måke! De må altså bare se å flytte seg når "Tantene" er på tur!

Underveis på båtturen kom det en som snakket om husene vi kjørte forbi. Det ene flotte huset etter det andre. Og da hun nevnte HIMMELBJERGET, satt alle Danskene henrykte og ventet på å se det. Det er jo Danmarks høyeste fjell.

For meg, var det som å se Slottsfjellet i Tønsberg. Og her jeg bor, har jeg høyere fjell rundt meg enn dette.

Så var vi også på Garnutsalg hos GEILSK.

På et stort lager, bugnet det av eske på eske med deilig garn.
Men da blir det nesten for mye av det gode, og det blir umulig å bestemme seg for hva man skal kjøpe.
Hadde jeg vært litt klokere, hadde jeg bestemt meg på forhånd på hva jeg skulle kjøpe garn til.

Men, men.....det blir kanskje billigere på denne måten?
Jeg endte opp med 4 nøster ren ull, i en rød-lilla farge (du ser dem forrest i bildet), og de blir kanskje til et TOPSTYKKE, hvem vet?

Flere steder i byen, var det  garnutsalg

Og her fikk altså pengene ben å gå på.
Det ene lekre garnet etter det andre, men uten å ha bestemt seg for hvilke prosjekt man skulle bruke det til, blir det lett å bare kjøpe 4 nøster, som kanskje blir for lite!?

Norske Arne og Carlos var representert her inne. De har slått skikkelig an i Danmark.

Og ble man litt skjessen på noe søtt, var jo dette noe man fikk lyst på
........kanskje mest for å strikke! Men herlige så de ut!

to be continued.................


5 kommentarer:

Helen sa...

Kjørte over er måke...uffda, godt det er mange av dem, måkene altså...thiiii :)

Ja, enig, så mye ganr, blir nesten for mye av det gode, man greier ikke å velge. Men, det silkegarnet du snakket om i innlegget under her, det hørtes vidunderlig ut, SILKE...sukk..... blir moro å følge med hva det blir av det, til slutt.

Fine sjal du har strikket til dine strikkevenninner, snill du Sylvia:)

Og til slutt, de små cucakesene var bare helt skjønne !!

Ønsker deg en finfin strikkedag, jeg er tilbake i Italia, og har funnet sol og varme, deilig - menhektiske dager, da vi reiser alt tilbake til norge på søndag, og da kjører vi hjem.....

Todeloooo :)

siddisisalou sa...

Så koselig å bli med deg på tur - du forteller virkelig godt og levende. Håper du fikk med deg litt garn til noen kjekke prosjekter vi kan få se.
Kanskje du får tid i din travle hverdag og gi meg noen tips om de sjablongene jeg ikke helt får til. Har et skilt som ligger å venter .....

Rubia sa...

Stakkars måke! Håper det døde med en gang!

SÅ masse deilig garn! Der hadde jeg gått amokk.

Kos deg videre.

RigmorNY sa...

En måke til og fra, bestanden har økt denne sommeren kan jeg love deg. ;) Man kan jo bli dårlig bare av å lese og se i bloggen hos deg og Marianne, det må jo bare være fantastisk.
Om du tar en titt i min blogg i dag, får du se at jeg er ferdig med mitt "prosjekt-over-mange-år". ;)

Anne sa...

uha ja...stakkels måge, men den døde helt sikkert med det samme...tænk om jeg havde bremset op..så havde vi fået en masse biler på nakken ;) det ville jo ikke gå :)
Jeg bruger min fine sjal rigtig tit..kh tante blå :)